Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2007, 15:28
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik vroeg me gewoon af:

Hoe lang kost het jullie om vanuit je huis naar school te komen?
(plz. zeg ook ff wat voor opleiding je volgt: MBO, HBO, WO)

Ik ben namelijk aan het twijfelen welke studie in na de HAVO wil gaan doen. Bij één studie heb ik dan 1 uur reistijd. Ik vroeg me af of dat veel is voor een HBO studie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2007, 15:32
Verwijderd
1 uur reistijd? Dat is echt niets.

Ik zit zelf op de universiteit (UU) en ik moet van deur-naar-deur ongeveer 1 uur en 20 minuten reizen. En weer terug natuurlijk.

Dat is best vol te houden, maar ik heb dan ook maar drie dagen per week college.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 15:37
Lilium
Lilium is offline
Ik woon op kamers, en van mijn kamer naar de universiteit is het 5 minuten fietsen. Mijn ouders wonen op 2,5 uur reizen van de universiteit.
Oud 10-01-2007, 15:49
Neiu
Neiu is offline
Van mijn kamer in mijn studiestad naar de universiteit is het vijf minuten lopen, vanaf mijn ouders is het een half uur met de bus en dan nog tien minuten lopen vanaf het station.
Oud 10-01-2007, 16:04
Verwijderd
Van huis -> TU is ongeveer 30 minuten.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:35
Nona
Nona is offline
Kamer - UU is ongeveer 40 minuten, maar ik woon ook niet in Utrecht.

Reistijd is voor ieder persoonlijk. Vind jij het te veel, dan zoek je lekker een kamer. Vind je het niet erg of wil je nog niet op kamers blijf je bij je ouders. Maar zoek in ieder geval een studie uit die je leuk vindt, niet één die dichtbij is.
Oud 10-01-2007, 16:44
Erbenda
Erbenda is offline
Van huis naar de faculteit van de UvA waar ik zit -> drie kwartier/een uur
Oud 10-01-2007, 16:49
Anika
Van huis naar de TU ben ik meestal zo'n drie kwartier kwijt, als de NS tenminste niet tegenwerkt. En dat vind ik erg goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:55
Verwijderd
Van m'n kamer naar m'n stage is een uur. 's Morgens vroeg ga ik eerst met de fiets/bus naar het station, dan 20 min ofzo in de stoptrein (wel relaxt om te eten en krantje te lezen) en dan weer 20 min ofzo in de bus. Alleen irritant dat ik pas om half 6 weer op m'n kamer zit Naar m'n school is 10 min fietsen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 17:01
perfectme
perfectme is offline
Thuis - UGent = 15 min.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 17:20
Broeder
Broeder is offline
WO, vijf minuten als ik snel loop. Meestal tien dus.
Oud 10-01-2007, 17:27
Canine 13
Canine 13 is offline
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga inderdaad een school uitkiezen waarbij ze een goede en leuke studie hebben. Dat word waarschijnlijk wel één van 1 uur reistijd. Maar dat heb ik ervoor over.

Ik begin al bijna te verlangen naar het vervolgonderwijs. (Ik heb 2 jaar MBO gedaan, maar wegens omstandigheden gestopt) Reizen was inderdaad nooit een probleem, lekker een krantje pakken iedere morgen. Op Utrecht Centraal is overgens altijd wel wat te doen.....lekker samen reizen. Jah, ben wel weer klaar voor een vervolgstudie. Maar dit keer dus lekker HBO.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 18:03
Verwijderd
Ik ben zo'n 4,5 uur onderweg in totaal.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 18:10
PV
PV is offline
Vanaf mn kamer een kwartiertje
Vanaf mn ouders 2,5 uur
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 18:15
Yolcu
Yolcu is offline
Interessant topic.
Nu ben ik van huis naar uni ongeveer 5 kwartier onderweg (enkele reis), ik heb op kamers gezeten op 10 minuten lopen van de uni maar ben terugverhuisd.

Ik wil volgend jaar een master gaan doen aan een andere uni waardoor ik iedere dag 2 uur heen en 2 uur terug zal moeten reizen. Dat is maar voor een half jaar (daarna stage en scriptie) en maar voor 2 a 3 dagen in de week.. als het rooster een beetje gelijk blijft aan dit jaar heb ik alleen maar 's middags college (13 uur op zn vroegst). maar toch twijfel ik of ik niet weer een kamer zal zoeken. Uiteindelijk is het toch minstens 4 uur op een dag die je onderweg bent, maar ik heb geen hekel aan treinen..

Hoe bevalt het degenen die langer dan 1,5 uur (one way) onderweg zijn?
Oud 10-01-2007, 18:31
Verwijderd
Van deur tot deur, dus van mn huis in Oss naar de universiteit in Utrecht, is 1,5 uur (incl overstappen en dergelijke). En ik vind het goed te doen, maar wil uiteindelijk wel op kamers
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 18:33
Verwijderd
Mag ik ook reageren, ondanks dat ik iets minder dan anderhalf uur onderweg ben? Het gaat op den duur wel vervelen en soms heb ik wel iets van 'hč bah, ik wou dat ik nu in een kwartiertje thuis kon zijn', maar zolang de treinen gewoon rijden (mja, ik heb persoonlijk zeer zelden problemen met de NS...) is het gewoon goed te doen. In de trein kun je mooi studeren of muziek luisteren ofzo, iig heb ik wel altijd iets te doen. Enige minpuntje is misschien dat de treinen waarmee ik reis vaak wel erg vol zijn, maar ik kan gelukkig wel altijd zitten. Maar dat is alleen omdat ik al op het beginpunt instap op de intercity naar Utrecht. ;x
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 18:36
BleuEyes
BleuEyes is offline
naar school; 45 minuten fietsen
naar stage/kamers; 3 uur reizen van deur tot deur

1 MBO Verpleegkunde
Oud 10-01-2007, 18:50
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Sylph schreef op 10-01-2007 @ 19:33 :
Mag ik ook reageren, ondanks dat ik iets minder dan anderhalf uur onderweg ben?
Tuurlijk
Zeker, vooral omdat je taalkunde student bent aan de faculteit waar ik mn master wil doen
Oud 10-01-2007, 18:53
Verwijderd
Van deur tot deur is het 2 uur, WO.

Ik ga altijd om half weg, dan ben ik dus precies twee uur later op de uni en vervolgens begint een college een kwartiertje later. Dat is wel netjes dus En het went vrij snel. In het begin is de trein van 6.30 uur wél erg vroeg, maar na een tijdje is dat juist een fijne trein omdat iedereen zo stil is Net zoals 's avonds. De spits is altijd vreselijk, hoewel ik meestal wel gewoon een zitplaats vind. (Sommige mensen lopen gewoon door - op zoek naar een mooi plekje - zonder meteen bij een lege stoel te gaan zitten, dat moet je natuurlijk nooit doen.)

Wel lang, maar het is wel te doen. Veel lezen in de trein, muziek luisteren, ik vermaak me wel. Ik vind het wel altijd vervelend als ik een lange pauze heb, dus bv. 4 uur lang niets te doen tussen colleges. Dan zou ik wel graag even thuis zitten, huishoudelijke dingetjes doen bijvoorbeeld. (Ik woon niet meer bij mijn ouders, overigens, ik woon samen met mijn man en 't is gewoon 't handigst wanneer ik degene ben die heen en weer reis. Halverwege gaan wonen is dus geen optie.)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 18:59
Miracle
Miracle is offline
Vanuit m'n kamer ben ik ongeveer 10 minuten onderweg (van m'n kamer deur tot de deur van de collegezaal/ruimte), vanuit m'n ouders huis ga ik 4:45 uur weg voordat het college/onderwijs begint.

Ik studeer aan de universiteit. Vorig jaar deed ik HBO en voor die opleiding ging bijna niemand op kamers. Één meisje wat wel op kamers was gegaan, voelde zich nogal eenzaam, omdat de rest van de mensen van de opleiding vrij snel naar huis ging na colleges en practica.

Laatst gewijzigd op 10-01-2007 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 19:56
Verwijderd
Huis - universiteit is ongeveer twee uur over, zonder vertraging (wat toch wel bijzonder is op het traject Rotterdam - Utrecht, dus het gebeurt regelmatig dat ik er langer over doe). Ik hoef gelukkig geen vijf dagen in de week naar Utrecht, dat scheelt.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 20:39
Mori
Mori is offline
Ik doe HBO en mijn reistijd van deur tot deur is zo'n anderhalf uur, maar 's ochtends vertrek ik 2 uur voordat ik op school moet zijn. Dit om te voorkomen dat ik te laat kom. Het missen van een trein of bus levert me namelijk meteen een kwartier tot half uur vertraging op (een paar minuten treinvertraging en ik mis de bus, wat ook vaak genoeg gebeurd).

Het is best goed te doen, vooral omdat op het traject dat ik reis (Eindhoven-Sittard) altijd wel zitplek is en er weinig echte vertragingen zijn. Minder is het als je dan voor 1 of 1.5 uur naar school moet, maar dat komt bij mijn opleiding gelukkig niet zo vaak voor.
Oud 10-01-2007, 21:19
Dzjun
Dzjun is offline
van mn studenten kamer naar de uni: 3 minuten lopen

van huis naar de uni: half uur trein en 15 minuten lopen
Oud 10-01-2007, 21:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb drie kwart jaar thuis gewoond in Goes terwijl ik in Rotterdam studeerde (HBO). Toen deed ik er een uur en drie kwartier over (enkele reis). Ik vond het te doen, ik heb/had geen hekel aan het reizen, ik kon veel doen onderweg en ik mis het nu zelfs nog wel eens. Het enige nadeel vond ik is dat je zo weinig leven meer hebt buiten je school en je huiswerk. Ik moest 's ochtends meestal om 6.43 uur de trein hebben en kwam meestal pas om acht uur 's avonds thuis. Dan nog eten, douchen, tv kijken of huiswerk ofzo en om tien uur weer je bed in omdat de volgende ochtend de wekker weer om half zes gaat. Dat is geen fijn leven als dat vier/vijf dagen in de week zo gaat.

Daarom ben ik toen een kamer gaan zoeken. Ik woon nu ongeveer een jaar hier op kamers. Een maand geleden is een ander meisje uit mijn klas ook op kamers gegaan, daarvoor was ik de enige. Ik vond het nogal ongezellig, zoals Miracle ook al zegt. Volgens mij is op kamers gaan op het HBO vrij ongebruikelijk. Ik heb hiervoor WO gedaan en toen zaten veel meer mensen die ik kende op kamers dan nu. Ik doe er nu drie kwartier over om op school te komen. Als ik straks stage ga lopen ben ik een uur onderweg. Je moet geen hekel hebben ana reizen maar dan is het allemaal wel te doen vind ik.
Oud 10-01-2007, 21:31
Cethlion
Cethlion is offline
Citaat:
Hoe bevalt het degenen die langer dan 1,5 uur (one way) onderweg zijn?
Vanuit thuis naar de uni Nijmegen is het gemiddeld zo'n 2 uur reizen. Eerst met de bus, dan met de trein, overstappen, trein en dan weer een bus. Als je eerste college om 08.45 begint is dat niet zo héél grappig.

Nu heb ik een tijdelijke kamer en dat is ongeveer 10-15 minuten fietsen. Helaas duurt dat nog maar tot begin maart, dus ik ga weer flink verder zoeken blabla.
Oud 10-01-2007, 21:46
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
ik had naar de middelbare school al een reistijd van 1 uur en een kwartier en dat was nog best te doen. Nu moet ik iets verder reizen en ben nog korter onderweg ook. Nu ben ik ongeveer een uur kwijt: 15 minuten met de bus naar het station en dan 30 minuten met de trein en dan nog 10 minuten fietsen van het station in nijmegen naar de uni.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:54
Verwijderd
een uur denk ik, soms iets minder, ligt aan de aansluiting.
En hemelsbreed is het maar 20 km
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 22:01
Verwijderd
Ik zit aan de TU Delft. Met het OV kost het me van deur tot deur 5 kwartier, soms 1,5 uur. Als ik de auto neem en geen file heb (wat bijna nooit voorkomt), dan 3 kwartier.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 22:03
Verwijderd
ernaar toe gaan duurt anderhalf uur
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 22:05
pyres
pyres is offline
voor mij naar de hogeschool fietsen is 10/15 min
Oud 10-01-2007, 22:23
Femic
Femic is offline
3 minuten op de fiets.

(Oh en vanaf m'n ouders van deur tot deur 40 minuten ca. Nee, niet met de fiets, maar lopend-trein-bus)

Laatst gewijzigd op 11-01-2007 om 07:20.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 22:23
__
__ is offline
van deur tot deur 15 min met de fiets, 20 min met de tram
maar ik ga elk weekend naar mn ouders en dat is bijna 2,5 uur van deur tot deur..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 23:23
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Reistijd varierend tussen de 1,5 en 2 uur, afhankelijk van vertraging (hartelijk dank voor de nieuwe dienstregeling ). Nu al weer het vierde jaar dat ik dit doe en het stoort mij helemaal niet.

ps;

WO overigens.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 23:26
luchtballon
luchtballon is offline
5 minuten fietsen huis- universiteit.
Vanaf mijn ouders is het 2.5 uur.
Oud 11-01-2007, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-01-2007 @ 22:30 :
Volgens mij is op kamers gaan op het HBO vrij ongebruikelijk.
Minder gebruikelijk dan bij de universiteit, maar bij mij op het HBO woonden er toch ook wel aardig wat mensen op kamers/op zichzelf (en nu op de universiteit wonen er ook nog heel wat thuis).
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 07:17
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik woon op kamers en t is 2 minuten lopen naar school. Het eerste jaar woonde ik nog in Maastricht, en was ik 2,5 uur enkele reis kwijt. Mijn ouders wonen 4 uur (als je met opnbaar vervoer gaat)/1,5 uur (als je met de auto gaat) van mijn school af.
oja, mbo.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 08:02
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2007 @ 07:41 :
Minder gebruikelijk dan bij de universiteit, maar bij mij op het HBO woonden er toch ook wel aardig wat mensen op kamers/op zichzelf (en nu op de universiteit wonen er ook nog heel wat thuis).
Het ligt natuurlijk ook aan de opleiding, hoe vaak die voorkomt in de omgeving en nog wat andere factoren.
En een pre-master jaar is natuurlijk geen gemiddelde groep studenten, lijkt me zo...
Oud 11-01-2007, 09:37
Ndimension
Ndimension is offline
Reistijd...pff, geen idee.
Ik vertrek meestal rond 8:10 om de bus te halen van 8:15. Dan ben ik rond 8:30 op het station voor de trein van 8:37. Om 8:46 stap ik over en om 9:08 ben ik in Breda waar ik studeer. Van daar uit moet ik nog de bus nemen of lopen, dat is ook weer zo'n 10 tot 20 minuten.

Reistijd is dus zo ongeveer anderhalf uur en in totaal maximaal drie uur. Maar het komt vaak genoeg voor dat de trein een paar minuten vertraging heeft (heen of terug) en dan kan ik weer een half uur extra wachten omdat ik net een aansluiting mis.
Oud 11-01-2007, 10:38
Verwijderd
Vanuit thuis een klein uur van deur tot deur, vanuit m'n vriend een half uur. Vind het ook niet vervelend ofzo, muziekje op, boek erbij en ik vermaak me wel. Zit gelukkig ook bijna nooit in de spits, dus kan altijd zitten Oh en WO.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 21:03
IcedEarth
IcedEarth is offline
kamer-school= ongeveer 15 min. fietsen, maar dat is langzaam fietsen
ouders-school= ongeveer anderhalf uur als ik met de brommer naar het station ging, een uur een kwartier als mn moeder me bracht, en 2 uur met de bus.
kamer-stage= anderhalf uur
ouders-stage= uur
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 21:08
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2007 @ 07:41 :
Inderdaad, wel minder dan op de universiteit (als ik het met vrienden daar vergelijk). Maar er zijn echt zat mensen die in gehuchten wonen waar het met het ov niet te doen is hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 12:02
Poepkind
Poepkind is offline
kamer-uni 6 min fietsen
ouders-uni 1.10 reizen

Ik heb op de middelbare school altijd een uur reistijd gehad, 1u terug en 1u heen, dat was wel zuur maar opzixh wel te doen.
Oud 12-01-2007, 12:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als ik in Utrecht ben: kwartiertje, maar ik ga toch altijd een half uur van tevoren weg
Als ik naar Utrecht moet: ongeveer twee uur

Vorig jaar had ik nog geen kamer en moest ik dus elke dag zo'n vier uur reizen. Ik vond dat eigenlijk wel goed vol te houden, alleen het om zes uur opstaan, is gewoon NIET leuk.
Oud 12-01-2007, 12:58
Verwijderd
Nee, het vroege opstaan is niet leuk, maar wat ik wel altijd leuk vind is dat ik bij colleges van 8.45 uur heel erg wakker ben en goed op kan letten, terwijl er om me heen allemaal suffe mensen zitten die een kwartiertje van de uni wonen en dus net wakker zijn En bij vroege colleges ben ik ook 's middags al thuis en kan ik dus nog wat doen die dag.

Ik moet ook zeggen dat ik voor sommige dingen níet om 5.30 uur op sta, sommige practica die ik best thuis kan maken bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 13:34
Balance
Balance is offline
55 minuten, maar ik moet anderhalf uur van te voren weg, omdat de tijden niet aansluiten op m'n collegetijden.

En dat is prima te doen.
Mp3 speler is wel gewenst (voor mij iig wel) en verder wat te lezen meenemen of gewoon suf uit het raam staren.
Oud 12-01-2007, 16:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-01-2007 @ 13:58 :
Nee, het vroege opstaan is niet leuk, maar wat ik wel altijd leuk vind is dat ik bij colleges van 8.45 uur heel erg wakker ben en goed op kan letten, terwijl er om me heen allemaal suffe mensen zitten die een kwartiertje van de uni wonen en dus net wakker zijn En bij vroege colleges ben ik ook 's middags al thuis en kan ik dus nog wat doen die dag.

Ik moet ook zeggen dat ik voor sommige dingen níet om 5.30 uur op sta, sommige practica die ik best thuis kan maken bijvoorbeeld.
Heeeerlijk is dat ja Dat ken ik nog zo goed. Ik stond dan om half zes op en had gewoon bij wijze van spreken al een halve dag geleefd als ik op school kwam terwijl mijn klasgenoten nog zo vreselijk duf waren. Ik heb dat nu nog wel eigenlijk, dat ik snel wakker ben. Ik kon ook altijd heerlijk slapen in de trein of huiswerk maken ofzo, nooit een probleem gehad.

Wat ik wel zwaar vond was dat ik dan op vrijdag om half zes op moest en tot zes uur les had, dan zat ik op het laatst echt wel eens te slapen
Oud 12-01-2007, 20:37
rensd
rensd is offline
9km heen en terug: dat kost ong. 35 min, in totaal dus 1 uur 10
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 20:41
Verwijderd
kamer --> TU: kwartier
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 21:51
Tink*
Tink* is offline
Vanaf mijn kamer is het ongeveer twintig minuten fietsen en vanaf mijn ouders uh.. anderhalf uur/uur en drie kwartier als de aansluiting een beetje lief is.

Ik moest op de middelbare school ook altijd een uur naar school fietsen en een uur terug, dus die 20 minuten fietsen vind ik goed te doen nu. Mijn reistijd is er alleen maar korter op geworden.
Reageren

Regels voor berichten