![]() |
|
Verwijderd
|
Hallo!
Een poos terug had ik het al over het opnieuw leven inblazen van de boekbespreking en vandaag is het zover. Ik maak jullie bekend welk boek we gaan bespreken en hoe alles in zijn werk gaat. De keuze is gevallen op Mystiek Lichaam van Frans Kellendonk. Zelf heb ik nooit iets gelezen van Kellendonk en ik kende hem alleen van naam. Hij doet mij altijd denken aan zo'n schrijver die op een bepaalde manier wel 'gevestigd' is, maar die door erg weinig mensen gelezen wordt. Ik heb geen flauw idee of dit klopt. Kellendonk is inmiddels dood en begraven omdat hij vrij jong gestorven is. Toch is het geen oude, saaie, grijs gelezen schrijver uit vervlogen tijden. Ook is hij geen nieuwe ster aan het firmament die zijn roem behaald heeft middels Life & Cooking. Ik denk dat dat grijze gebied tussen oud en nieuwe een goede compromis is. Ik ben nog niet ver in Mystiek Lichaam, maar ver genoeg om te weten dat het een boek is waar we een heleboel uit kunnen halen. Kellendonk staat bekend om de vormen waarin hij zijn zinnen wist te gieten en er is volgens mij ook het één en ander afgediscussieerd over hem. Ik weet het niet zeker, want ik heb me niet suf gegoogeld op zijn naam of zijn werk, en ik raad jullie aan hetzelfde te doen. Deze boekbespreking is immers het leukste als we onbevangen te werk gaan. Beheers jezelf en ga geen suffe samenvattingen of boekverslagen van www.scholieren.com afhalen en die uit je hoofd leren, maar lees het boek, let goed op en kijk wat er staat en wat je erin kunt lezen. Ik weet zeker dat we, zeker als we er met elkaar over gaan praten, hele interessante dingen uit kunnen halen waarvan zelfs onze vrolijke Frans zelf het bestaan niet kon vermoeden. Ik wil nog geen datum vaststellen. Het boek is volgens mij rond de 250 tot 300 bladzijden dik, maar ik heb geen idee hoe druk jullie schema's zijn en of iedereen hem makkelijk te pakken kan krijgen. Ik hoop in ieder geval dat dat gaat lukken. Oh, mocht je beginnen aan het boek en het echt enorm kut vinden, of mocht je het al eens gelezen hebben voor school en het enorm kut gevonden hebben, probeer het dan nog een keer te lezen of in ieder geval mee te doen. Ik beloof dat we niet suf zullen vragen naar 'het thema van de roman' of 'de betekenis van de titel', maar dat nu eens echt over een boek gaan praten. Ik hoop dat het tof gaat worden. LUH-3417 Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 12:00. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Oh, tof! Ik doe zeker mee. Ik zal snel eens kijken of ik 't boek ergens op de kop kan tikken of kan lenen bij de bieb. Ik moet nog 5 boeken voor Nederlands, waarvan 3 van een themaschrijver. Er is dus nog ruimte voor twee andere boeken. Lijkt me leuk om deze dan ook te doen en eventuele discussies hier mee te nemen in het verslag.
![]() Zijn er mensen bekend met zulk soort dingen http://www.tweedehands-boeken.nl/ ? Laatst gewijzigd op 01-10-2006 om 12:36. |
![]() |
||
Citaat:
![]() luh of wat eenzaamheid met een forumbaas kan doen ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Klik.
Nogmaals sorry dat het zo lang duurde. Ik hoop dat het je voorlopig ook zonder boek lukt, Duivelaartje. Als het niet lukt, ga ik op zoek naar een exemplaar en stuur ik je dat toe. LUH-3417 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|