Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2007, 22:34
Verwijderd
Hey. Ik Wil mijn mp3 speler aansluiten op de boxen van mijn autoradio. Niet via de radio (mijn radio heeft daar geen opties voor), ook niet via een FM transmitter.

Simpelweg door de speler direct op de boxjes aan te sluiten. Is zoiets mogelijk? En enig idee hoe het snoetenwerk gedaan moet worden? Hebben de boxjes dan nog extra voeding nodig?

Ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2007, 22:39
Tiño
Tiño is offline
ja dat gaat dus echt niet lukken, zoek gwn een radiootje dat die functie/ingang heeft.
staan dr vast zat op marktplaats voor een paar tientjes.
dit wat je nu wilt is veelsteomslachtig, misschien KAN het wel,maar dan ben je meer moeite tijd en geld kwijt.
Oud 02-12-2007, 13:04
Ivo
Ivo is offline
Mp3-speler rechtstreeks op de boxen van je auto aansluiten is totaal niet moeilijk. Beetje jammer alleen dat er totaal geen geluid uit zal komen omdat je MP3 speler een "versterker" heeft van 2x 0,5 watt piekvermogen.
Je zult het signaal uit je mp3 speler dus altijd moeten versterken. Dat kan via een losse versterker in je achterklep, of met behulp van een autoradio met aansluitmogelijkheid voor een mp3-speler. De derde optie noem je zelf al, het gebruik van een FM zendertje die je aan je mp3 speler koppelt, waardoor je met je radioantenne het signaal weer opvangt.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 14:13
luchtballon
luchtballon is offline
Mijn ex had zijn ipod aangesloten op de boxen van de auto via een soort cassetebandje, maar dan een met kabeltje eraan en zonder bandje. Maar ik weer verder niet hoe dat werkte, en waarschijnlijk heb je geen casettespeler?
Oud 02-12-2007, 23:56
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Als je je mp3 speler op je speakers wilt aansluiten, moet je er een versterker tussen plaatsen: mp3 speler > versterker > speakers. Enig probleem hierbij is wel dat een versterker doorgaans een 5V ingang heeft die vanuit de autoradio komt. Deze is nodig om de versterker aan en uit te zetten (gebeurt automatisch als je de autoradio aan en uit zet). Een mp3 speler heeft niet zo'n 5V uitgang. Ik zou daarom altijd een autoradio gebruiken i.p.v. een mp3 speler.

Het rechtstreeks aansluiten op de speakers van de mp3 speler is in theorie mogelijk, maar er zal dan nauwelijks geluid uit de speakers komen.

Je hebt nodig:
- Een 2 kanaals versterker (ik ga ervan uit dat je 2 speakers hebt).
- Een kabel van 3,5 mm jack (=hoofdtelefoonaansluiting) naar 2 x RCA.
- Een voedingskabel voor de versterker (rechtstreeks vanuit de accu).
- 5 volt kabel met schakelaar voor het in/uit schakelen van de versterker. Wellicht zijn er ook versterkers die je d.m.v. een ingebouwde aan/uit knop kunt aan en en uitzetten.
- Speakerdraad voor de versterker naar de speakers.
Oud 03-12-2007, 22:32
MTpower
MTpower is offline
Koop gewoon een radio met aansluiting voor je MP3 speler, heb je 2dehands voor nog geen 50 eu.
Als je een beetje zoekt lukt het je nog wel voor 2 tientjes ook
Reageren

Regels voor berichten