Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 11:43
sail
sail is offline
hey
ik heb een genant probleem. Ik heb erg veel last van 'verteringsgeluiden'. Tijdens colleges en tentamens vind ik het heel genant als je weer eens allemaal geluiden hoort. Ik ga er nogal door stressen, wat zéker ten koste gaat van mijn reslutaten!
Heeft iemand oplossingen voor dit probleem?
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:32
vosje16
vosje16 is offline
Je hebt er last van na het eten? Of voor het eten? Want als het van de honger is, zorg je er gewoon voor dat je een kleinigheidje te eten hebt...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:39
Nobucta
Nobucta is offline
Eetgewoonten aanpassen, denk ik. Wat precies weet ik niet, want ik weet niet wat je eet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 13:07
Verwijderd
Bij mij helpt het als ik voor een tentamen even snel iets eet, een pakje liga's bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 13:43
sail
sail is offline
sorry, vergeten te vertellen!
het maakt niet echt uit of ik eet. Als ik drink dan krijg ik meer geluiden, daarom drink ik meestal heel weinig als ik tentamens heb, wat niet echt relaxt is! Verder eet ik altijd genoeg van te voren, en ik neem vaak eten mee, het is dus niet van de honger!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 13:49
Verwijderd
heb je ook vaak buikpijn?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 16:00
sail
sail is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 17:51
drukknoopje
drukknoopje is offline
helpt het misschien als je ergens op kan sabbelen, bv een pepermuntje?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 19:18
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 04-01-2007 @ 18:51 :
helpt het misschien als je ergens op kan sabbelen, bv een pepermuntje?
juist niet, toch?
misschien heeft het inderdaad wel te maken met je eetgewoonten, maar daar kan ik je verder ook niets over vertellen. tamelijk lege maag en water drinken is bij mij altijd funest.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 22:16
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik heb dat ook wel eens gehad. Bij mij ging het over doordat ik meer groente en vooral fruit ging eten. En dat ben ik blijven doen. daarna heb ik er geen last meer van gehad.

Ik had namelijk wel eens gehoord dat dat kwam omdat je te eentonig of ongezond at. (Maar dat weet ik niet zeker hoor)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 02:16
Confus1oN
Confus1oN is offline
water drinken ipv wat je nu drinkt? (als je dat nu niet doet )
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 10:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ow, ik heb dat ook een tijd gehad, echt heel vervelend is dat. Zeker als je een tentamen moet maken en het heel stil is. Bij mij is het uiteindelijk vanzelf over gegaan want ik heb er nu geen last meer van. Iets eten hielp bij mij altijd wel een beetje.
Oud 05-01-2007, 10:43
sail
sail is offline
bedankt voor alle antwoorden
het is echt niet zo dat ik ongezond eet, ik eet júist heel veel groente en fruit, en ik eet best veel..
ik baal er echt van.. dus iemand nog meer oplossingen?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 13:27
zoemzoem
zoemzoem is offline
Een knorrende maag

De borrelende geluiden die je soms hoort (borborygmi genoemd),
komen meestal niet uit je maag maar uit het spijsverteringskanaal wanneer eten en lucht uit de maag en door de lange, nauwe en kronkelige darmen worden geperst. Honger is niet altijd de oorzaak; je buik kan ook rommelen als je maag leeg of vol is. Lage borrelgeluiden worden meestal veroorzaakt door ingeslikte lucht of gas. Als je nerveus of gestrest bent, slik je soms lucht in. Deze lucht verplaatst zich dan met veel lawaai door je darmen. Intolerantie voor lactose kan ook een boosdoener zijn. Als de maag geen enzym bevat om zuivelproducten af te breken, wordt er een grote hoeveelheid darmgas geproduceerd. Hoge borrelgeluiden geven aan dat er lucht vast zit boven een blokkade in de darmen. Ga naar de dokter als het rommelen aanhoudt en pijnlijk is en je het niet kunt verminderen door te eten. Een gewone knorrende maag kan niet worden voorkomen, maar je kunt wel iets te eten of langzaam iets drinken. Overweeg ook om koolzuurhoudende frisdrank uit je dieet te schrappen. Eet geen gashoudende groenten, zoals broccoli, bonen en kool, en kauw minder suikervrije kauwgum. Dit bevat namelijk sorbitol, waardoor gas kan worden geproduceerd.

Oftewel, misschien blijft het wel voortduren omdat jij je er gestresst door voelt. Misschien is het moeilijk, maar je moet maar denken dat iedereen het wel eens heeft en je er zelf weinig aan kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:30
Roos
Roos is offline
Ik heb dat ook zovaak, maar boeiend. Je moet je er niet druk om maken joh! Zonde als je je tentamen daardoor minder goed maakt.
Oud 14-01-2007, 21:50
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik krijg dat altijd als ik suikervrij eten eet, maar gelukkig heb ik nooit tentamens en vind ik het wel gezellig, dat borrelen. en anders geef je gewoon je buurman de schuld. of je laat voor je begint een hele dikke boer, wie weet helpt dat.
Oud 14-01-2007, 22:24
ongebruikelijk
ongebruikelijk is offline
Misschien helpt het om beter te kauwen of kleinere hapjes te nemen. Ik weet het niet hoor.
Maar waarom zou je je ervoor schamen of er stress van krijgen? Weet je wel zeker dat het daardoor komt?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten