![]() |
|
Australie is al in z'n 2de week én nog steeds geen topic. Een schande.
Om te beginnen de website : www.australianopen.com Vooraf zegde de nr 1 bij de Dames af. Sinds gisteren weten we officieel dat ze gaat scheiden, wat de reden is van haar afwezigheid. Dus Belgie had enkel kans met Kim Clijsters op de titel. Kim die haar laatste jaar is begonnen! Kim haar parcour: Eerste ronde 2x 6-0 tegen Bardina. Tweede ronde 6-3 6-0 tegen Morigami Derde ronde 2x 6-3 tegen Bondarenko Vierde ronde 6-1 7-5 tegen Hantuchova Kwartfinale 3-6 6-4 6-3 tegen Hingis Halve Finale vannacht (onze tijd) tegen Sharapova Andere halve finale: Serina Williams - Vaidisova Trouwens, na dit tornooi is Sharapova sowieso de nieuwe nr 1. Justine was zoals reeds gemeld afwezig en Amélie Mauresmo ging er nogal snel uit. Bij de heren ligt Nadal na 3 sets in de kwartfinale uit tegen Gonzalez. Een zere bil zou de boosdoener zijn. De halve finale's: Federer - Roddick Haas - Gonzalez
|
![]() |
|
heb vannacht beide halve finales bij de dames gezien. Vaidisova heeft het dus weer net niet gered, want ze had zeker kansen. Vooral in de eerste set. Maar ongelofelijk knap van Serena dat ze in één keer weer helemaal terug is. Dat bewijst maar hoe veel talent ze wel niet heeft. Als ze zich wat meer met tennis bezighielt domineerde ze het vrouwentennis waarschijnlijk nog steeds.
![]() En sharapova-Clijsters, tsja geen al te beste wedstrijd. Clijsters maakte te veel fouten dus Sharapova heeft terecht gewonnen. De finale wordt dus Serena-sharapova, beide niet mijn favorieten, maar ik zou het toch mooi vinden mocht Serena hier winnen. Straks dus Federer-Roddick, roddick is goed in vorm en heeft Federer 2 weken geleden al is verslagen tijdens een exhibition, maar ik vrees dat hier te goed zal zijn. Federer lijkt nog beter geworden en hij lijkt op geen enkel punt nog kwetsbaar. Ik denk dat dit het jaar is dat hij Roland Garros kan winnen. Gonzalez is trouwens ook fantastisch bezig, dus ik denk dat Federer-Gonzalez de finale wordt. Ik verwacht dat Gonzalez het Federer moeilijker kan maken dan Roddick. het belooft een mooi seizoen te worden, bij de mannen en de vrouwen lijkt het talent eindelijk door te breken. Bij de mannen verwacht ik dat Djokovic en Murray misschien wel is in de top 5 kunnen komen. Bij de vrouwen verwacht ik dit jaar veel van Jankovic en Chakvetadze. Zeker van Chakvetadze. Die is echt ongelofelijk verbeterd de laatste maanden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Als je niet in je spel zit doordat je anders speelt dan je gewoonlijk doet, speel je vaak ook veel slechter. Dan ligt het niet alléén aan die "nieuwe dingen", je zit dan gewoon niet zo lekker in je vel omdat je het idee hebt begrensd te spelen. Ik ken dat van mezelf ook wel (met andere sporten dan).
|
Ik denk dat Gonzalez wel wint van Haas. Ik vind hem heel erg goed spelen. Véél te sterk voor Nadal, ookal had hij zich wel geblesseerd.
Maar Federer wint de finale toch wel. Volgens mij is hij in deze vorm onverslaanbaar. En ben erg verbaasd dat Serena Williams opeens weer helemaal terug is. Maar damn wat heeft die n enorme kont gekregen ![]() Maar ik denk niet dat ze zal winnen van Sharapova.
||
Citaat:
![]()
|
42 winners en 3 onnodige fouten.
![]() ![]() en dat met zo'n riskant spel dat Gonzalez heeft. Haas was echt nog kanslozer dan roddick gisteren was. Hopelijk haalt hij dit niveau ook in de finale, dan kan het misschien wel één van de beste wedstrijden ooit worden, maar ik vrees dat het toch weer een snelle 3 setter gaat worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
heb je wel gekeken.. Gonzalez was fenomenaal 3 onnodige fouten met zijn risicovolle groundstrokes... als hij zo tennist pakt hij wel een setje of 2 tegen roger.. winnen zie ik hem niet doen en sjarapova gaat de damesfinale winnen |
![]() |
||
Citaat:
|
Wow, heel knap wat Serena heeft laten zien. Vind het normaal leuker om wat langere rally's te zien, maar het is ongelooflijk hoe hard Serena de service van Sharapova elke keer weer terugslaat. En haar eigen service, vaak rond de 200km/h. Zie je bij de mannen niet eens zo heel vaak.
Maarja Sharapova is nog jong en wint heus nog wel n keer ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ben overigens zeer beniewd naar de heren finale, geef Gonzalez toch wel een héél klein kansje.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Gonzales was voorheen een erg wisselvallige speler. Dan een hard en mooi geplaatst punt, dan weer een rare afzwaaier. Sinds zijn samenwerking met Larry Stefanki is hij een stuk vaster geworden. Naast Nadal heeft Federer weer een moeilijk baasje erbij.
Het staat inmiddels 7-6 en 5-3 voor Federer waarbij in de eerste set Gonzalez kansen had. Dit wordt dan de 10e Grand slam voor Federer. Nog 4 titels verwijderd om het record van Pete Sampras te evenaren. Als hij Roland Garros erbij wint is hij zeker de beste ooit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alleen safin in topvorm en nadal op gravel kunnen van federer winnen. Federer was niet top, maar meer dan goed genoeg. respect ook voor Gonzalez die een fantastisch toernooi heeft gespeeld. Ik hoop zo dat hij roland garros kan winnen, vind nadal zo gruwelijk vervelend ook. |
![]() |
|
Geweldig gewoon, zonder setverlies een Grand slam winnen, dat is dus de eerste keer dat ik dat meemaak in m'n leven. Magnifiek gewoon.
Hij moet Roland Garros dit jaar gewoon kunnen winnen. En ik denk trouwens dat Nadal de enige is die Federer kan kloppen. Ook een Safin in topvorm kan het niet, hij heeft hem 2 jaar geleden dan wel verslagen, maar dat was een andere Federer dan de Federer die nu op de baan staat. Misschien dat Djokovic en Murray het Federer ook lastig kunnen maken de komende jaren, maar ook die hebben denk ik niet het spel om hem te kloppen.
|
![]() |
|
Was een leuke wedstrijd. Had Gonzalez toch een klein kansje gegeven, maar toch weer Federer. Verdiend, hij speelt geweldig, en het lijkt zo makkelijk bij hem. Maar als Gonzalez zo doorgaat denk ik dat hij het Federer echt nog wel een keer moeilijker gaat maken. Federer gaat in ieder geval nog veel winnen dit seizoen. Hopen dat Nadal en Federer dit jaar weer samen in de finale staan op Roland Garros. Wordt weer een mooie wedstrijd dan.
|
![]() |
|
|