Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2007, 09:50
Verwijderd
Hoe ongezond is dit? Ik doe dit al zolang ik me kan herinneren 1 keer per maand. Ik eet dan alleen maar fruit en drink alleen maar water voor 1 dag. Nu kreeg ik daar kortgeleden commentaar op, dat het helemaal niet gezond zou zijn e.d.
Iemand die mij daar meer over kan vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2007, 10:28
Stefanie
Stefanie is offline
Je hebt per dag uit elke schijf iets nodig (als je je houdt aan de schijf van 5), dus reken maar uit Je mist heel veel vezels, calcium etc.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 10:31
Nijn*
Nijn* is offline
Wat Stefanie zegt. Maar aan de andere kant, één dag per maand zou toch moeten kunnen, ik kan me niet voorstellen dat dat echt zo slecht voor je is?
Oud 20-01-2007, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 20-01-2007 @ 11:31 :
Wat Stefanie zegt. Maar aan de andere kant, één dag per maand zou toch moeten kunnen, ik kan me niet voorstellen dat dat echt zo slecht voor je is?
Ja dat vind ik ook. Eens in de maand kan dat best. Je valt iig wel af van een fruitdag.. Ik weet niet of dat je bedoeling is?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 11:35
Verwijderd
Een dag per maand moet wel kunnen, maar als je denkt dat je dan ultiem gezond bezig bent; dat is niet zo. Beter gewoon alle dagen van de maand normaal eten
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 11:36
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-01-2007 @ 12:35 :
Een dag per maand moet wel kunnen, maar als je denkt dat je dan ultiem gezond bezig bent; dat is niet zo. Beter gewoon alle dagen van de maand normaal eten
Precies. Plus dat dingen als 'je lichaam ontgiften' onzin zijn, als je gewoon gezond eet valt er niks te ontgiften. En er van afvallen doe je ws. ook niet, hooguit ben je lichter omdat je even geen eten in je lijf hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 12:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 20-01-2007 @ 11:28 :
Je hebt per dag uit elke schijf iets nodig (als je je houdt aan de schijf van 5), dus reken maar uit Je mist heel veel vezels, calcium etc.
De schijf van 5 (tegenwoordig geloof ik de schijf van 4) is achterhaald en vooral handig voor bedrijven die die etenswaren maken.
Oud 20-01-2007, 13:54
Mara
Mara is offline
Waarom doe je dat dan?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 17:44
Verwijderd
Vooral voor mijn gevoel eigenlijk, ik voel me na zon dag altijd lekker fris enzo en dan kan ik er weer vol goede moed tegenaan zeg maar
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 18:27
Poepkind
Poepkind is offline
1 dagje kan best hoor, is niet ongezond. Wel als je het elke dag zou doen natuurlijk, zo krijg je iig een extra vitamine boost.

@stefanie, in het meeste fruit zich genoeg vezels en mineralen. Je mist eiwtiiten en vetten, en laat dat nou dingen zijn waar we per dag toch al veels te veel van binnenkrijgen.
Oud 20-01-2007, 19:24
Verwijderd
Kan geen kwaad, is ook niet extra gezond, maar als jij je er goed door voelt: gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 21:27
Erik-JB
Erik-JB is offline
Fruitdag? Wat ongezond..

Ik eet elke dag 3 of 4 stuks fruit en drink 2 liter water.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 21:33
dennis018
dennis018 is offline
lijkt me niks 1 dag alleen fruit eten, kan niet gezond zijn. je lichaam heeft brood enzo elke dag nodig..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 22:05
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-01-2007 @ 12:36 :
Precies. Plus dat dingen als 'je lichaam ontgiften' onzin zijn, als je gewoon gezond eet valt er niks te ontgiften. En er van afvallen doe je ws. ook niet, hooguit ben je lichter omdat je even geen eten in je lijf hebt.
hm. ik merk toch een behoorlijk duidelijke afvaluitscheiding langs allerlei wegen en afvallen ook zeker.
edit: langer dan een fruitdag.

ik kan me niet voorstellen dat het ongezond zou zijn. en één dag zéker niet. je lichaam heeft ook nog zoiets als reserves. je bent in ieder geval beter bezig dan al die mensen die wel iedere dag eten, maar allerlei troep naar binnen werken. wel veel blijven drinken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 22:34
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 20-01-2007 @ 23:05 :
hm. ik merk toch een behoorlijk duidelijke afvaluitscheiding langs allerlei wegen en afvallen ook zeker.
edit: langer dan een fruitdag.

ik kan me niet voorstellen dat het ongezond zou zijn. en één dag zéker niet. je lichaam heeft ook nog zoiets als reserves. je bent in ieder geval beter bezig dan al die mensen die wel iedere dag eten, maar allerlei troep naar binnen werken. wel veel blijven drinken.
Natuurlijk is er afval weg te werken, maar als je normaal eet, werk je dat ook normaal weg en heb je geen ontgifting nodig. Als je af en toe zo'n ontgiftingskuur neemt, lijkt het wel te werken, omdat je gruwelijke ontlasting krijgt en dan lijkt dat de boosdoener van alles, terwijl die kuur daar juist de oorzaak van is en nu het medicijn er tegen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 15:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-01-2007 @ 23:34 :
Als je af en toe zo'n ontgiftingskuur neemt, lijkt het wel te werken, omdat je gruwelijke ontlasting krijgt en dan lijkt dat de boosdoener van alles, terwijl die kuur daar juist de oorzaak van is en nu het medicijn er tegen.
ik snap even niet helemaal wat je bedoelt. als die kuur zorgt voor gruwelijke ontlasting, is dat toch juist datgene wat je ermee moet bereiken (uitgaande van een fruit"kuur").
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 16:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 20-01-2007 @ 19:27 :
1 dagje kan best hoor, is niet ongezond. Wel als je het elke dag zou doen natuurlijk, zo krijg je iig een extra vitamine boost.
Overtollige vitamine C pis je gewoon uit...
Oud 22-01-2007, 16:38
Verwijderd
ontgiftingskuren zijn echt dikke stierenpoep...

maar in ieder gevoel, fruit bevat praktisch alle stoffen die je nodig hebt om gezond te zijn en blijven, en als het maar één dag is, maakt het echt niks uit. als jij je er lekkerder bij voelt, moet je het toch gewoon zo blijven doen?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 17:02
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-01-2007 @ 16:38 :
ik snap even niet helemaal wat je bedoelt. als die kuur zorgt voor gruwelijke ontlasting, is dat toch juist datgene wat je ermee moet bereiken (uitgaande van een fruit"kuur").
Mensen denken bij een kuur vaak dat het hun lichaam reinigt, dus gaan ze op hun ontlasting letten, en als dat extra smerig is, dan nemen ze aan dat dat het effect is van die kuur; al die smerigheid is uit je lichaam. Terwijl die ontlasting juist wordt veroorzaakt door die kuur. Die smerigheid zat niet in je lichaam, die smerigheid is die kuur. Dus kuren werken niet, ookal lijken ze wel te werken doordat je bijvoorbeeld wat gewicht verliest, of je beter lijkt te voelen. Gewoon normaal gezond eten iedere dag is beter, één keer per maand een fruitdagje is niet ongezond, maar 't helpt je ook nergens mee.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 17:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mits je geen diabetes hebt, kan het zeker geen kwaad om het ééns per maand te doen.
Oud 22-01-2007, 17:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-01-2007 @ 18:02 :
. Terwijl die ontlasting juist wordt veroorzaakt door die kuur. Die smerigheid zat niet in je lichaam, die smerigheid is die kuur.
wellicht ben ik dom, maar waarom zou fruit eten of niet eten dan als smerigheid naar buiten komen? als je lichaam er uit gaat werken is dat toch juist een argument voor het wel vasten? of bedoel je dat dat juist niet moet .

Citaat:
Dus kuren werken niet, ookal lijken ze wel te werken doordat je bijvoorbeeld wat gewicht verliest, of je beter lijkt te voelen.
is ook wel zo .
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 17:17
Verwijderd
plastisch gezegd: door alleen fruit te eten krijg je ander soort poep dan normaal, waardoor het lijkt of je (letterlijk en figuurlijk ) shit naar buiten aan het werken bent, maar dat komt enkel door een andere samenstelling van je voedsel
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 17:59
blurred
blurred is offline
Een vriendin van me heeft toevallig laatst nog een hele week een sapkuur gedaan en zij was er toen (en nu vast nog steeds) van overtuigd dat het heel goed werkte omdat er zoveel troep naar buiten kwam. Zij zag dat ook als afvalstoffen die pas naar buiten kwamen toen ze begon met die sapkuur, alsof ze daarvoor altijd opgeslagen hadden gezeten en om de één of andere reden niet naar buiten kwamen... Dat vind ik onzin.

Als jij je er lekker bij voelt moet je het vooral blijven doen, maar dat is dan ook de enige reden. Je wordt er namelijk niet gezonder van. Dat word je door iedere dag 2 stuks fruit te eten (ook al is dat ook maar een richtlijn) en daarnaast een goede variatie aan andere, gezonde producten.
Oud 22-01-2007, 20:38
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 20-01-2007 @ 10:50 :
Hoe ongezond is dit? Ik doe dit al zolang ik me kan herinneren 1 keer per maand. Ik eet dan alleen maar fruit en drink alleen maar water voor 1 dag. Nu kreeg ik daar kortgeleden commentaar op, dat het helemaal niet gezond zou zijn e.d.
Iemand die mij daar meer over kan vertellen?
Hoeveel en wat voor fruit eet je dan op zon dag? (ben ik erg benieuwd naar!, heb je geen last van een hongergevoel??)

Ik ook dagelijks zeker 2-3 stukken fruit.. k vind het nooit echt vullend werken.. en volgens mij zitten er haast geen calorieen in een appel of banaan...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:21
Maresha
Maresha is offline
ik zou het zelf niet doen omdat ik dan naar brood zou snakken ag het kan gezonder..maar een dag snacken is ook niks mis mee hoor als je verder goed eet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2007, 17:20
suvórov
suvórov is offline
Er zijn mensen die puur op rauwe groenten en fruit leven, maar daar komt een boel bij kijken geloof ik.
Oud 24-01-2007, 21:50
Volk
Volk is offline
Iedere dag wat fruit lijkt mij gezonder. Iedere dag een beetje van alles uit de schijf van 5 was het toch?

maar ik denk niet dat het kwaad kan zolang je de andere dagen ook wat fruit pakt
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 05:48
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Daar is niets ongezonds aan. Liefst vers natuurlijk.

Citaat:
Bloem schreef op 20-01-2007 @ 03:36 :
Ehm. Wat versta je onder een gezond dieet? Bij een gemiddeld dieet consumeert men dagelijks heel wat giftige stoffen. Wanneer je een dag daarmee stopt en enkel vers fruit eet is dat vergeleken met een gemiddelde dieet-dag inderdaad een 'ontgiftiging'.

Wat mij betreft is het verstandiger het algehele dieet gezonder te maken ipv eens in de zoveel tijd (zgn.) gezond bezig zijn.
Oud 28-01-2007, 14:51
Taluma
Taluma is offline
ik doe het ook afentoe als ik een week teveel gegeten heb
kan volgens mij geen kwaad
Oud 28-01-2007, 17:23
dennis018
dennis018 is offline
miss moet ik morgen maaris een fruitdag houden na wat ik dit weekend gegeten heb
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 17:30
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 28-01-2007 @ 06:48 :
Ehm. Wat versta je onder een gezond dieet?
Volkoren brood, genoeg groente en fruit, niet teveel verzadigd vet, niet teveel toegevoegde suikers, etc. Als je je daar doorgaans aan houdt kan af en toe een weekend minder gezond eten imo geen kwaad en zul je denk ik ook weinig hebben aan een fruitdag om je lichaam te 'ontgiften'. (want: van welk gif)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 22:01
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-01-2007 @ 18:30 :
Volkoren brood, genoeg groente en fruit, niet teveel verzadigd vet, niet teveel toegevoegde suikers, etc. Als je je daar doorgaans aan houdt kan af en toe een weekend minder gezond eten imo geen kwaad en zul je denk ik ook weinig hebben aan een fruitdag om je lichaam te 'ontgiften'. (want: van welk gif)
je moet het denk ik meer zien als weinig calorieen dag, om je reserves beetje aan te spreken. goed voor de stofwisseling.
Oud 28-01-2007, 22:57
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-01-2007 @ 09:30 :
Waarom denk jij dat jij een lever of nieren hebt? Voor de lol? Denk je dat die zich de hele dag vervelen als je eet wat jij onder gezond stelt? Je lichaam ontgiftigt constant. Gelukkig maar. Anders hadden we allemaal allang bijvoorbeeld kanker.

De reden dat mensen een fruitdag inlassen is om extra te ontgiftigen omdat ze op die dag minder danwel geen toxische stoffen innemen. Wanneer zo iemand extra ontgiftigt merkt men uiteraard de effecten. Wat ik stel is dat het nuttiger is om over het algemeen minder toxische stoffen in te nemen. Dat is nogal vaag, maar ik wil de discussie niet vertroebelen.

Verzadigde vetten zijn overigens juist gezond(er!) mits ze van plantaardige bron komen. Bijvoorbeeld cocosnootolie of palmolie. Verzadigde vetten van dierlijke moeten eerst ontgiftigt worden via het lymfevatenstelsel. Goed boek over dit onderwerp: Fats That Heal, Fats That Kill: The Complete Guide to Fats, Oils, Cholesterol and Human Health door Udo Erasmus.
Reageren

Regels voor berichten