Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het komt er op neerdat het mogelijk is dat je voor 600 euro per jaar geen donatiebelasting hoeft af te dragen. Stichtingen moesten bij 2000 eu belasting afdragen.
||
Citaat:
Als een bedrijf een factuur maakt kost dat BTW, 19,5%. Dat zet je ook op je facturen, excl., btw, incl., net als je BTW nummer en bedrijfsnaam, want anders is het strikt gezien niet eens een factuur.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Daarna krijg je de formulieren vanzelf door ons aller vrienden bij de Belastingdienst thuisbezorgd. BTW formulieren zijn op zich self-explaining, daar hoef je op zich geen boekhouder bij te halen zolang je de toelichtingen goed leest. Bewaar overigens je bonnetjes voor zover ze kunnen gelden als bedrijfskosten, dat kun je van de belasting aftrekken. Vraag me overigens af waarom ik opeens met een percentage van 19,5% in mijn hoofd zat..
Laatst gewijzigd op 16-01-2007 om 11:25. |
![]() |
||
Citaat:
Zoals je zelf aangeeft is het een soort hobby van je. Wanneer er sprake is van hobbymatig handelen zou je in beginsel buiten de belastingheffing vallen. (je inkomsten zijn dan niet belast). Voor een bron van inkomen is het van belang dat er sprake is van : - deelname aan het economisch verkeer; - met het doel om winst te halen; - de winst is ook redelijkerwijs te verwachten. Aan de hand van jouw informatie kan ik niet echt beoordelen of je inkomsten belast zijn. Het lijkt mij dat als je mensen tegen betaling een advertentie laat plaatsen het niet echt "hobbymatig" is. Als jij het (tegenover de Belastingdienst) weet te verdedigen dat het wel zo is, zijn je inkomsten niet belast. Wanneer (ze eventueel zelf concludeert) dat je inkomsten belasting zijn is het van belang "waaronder" ze belast zijn. Voer je je activiteiten vanuit een onderneming dan zal het onder winst uit onderneming vallen (criteria kun je oa op de belastingdienst site vinden). Anders zal er sprake zijn van resultaat uit overige werkzaamheden. Voor de BTW ben je sneller ondernemer dan voor de inkomstenbelasting. Iedereen die een bedrijf of beroep ( een economische activiteit) uitoefent is ondernemer voor de BTW. Wanneer je ondernemer bent dien je BTW te factureren aan je afnemers (voorzover je BTW-belaste prestaties verricht). De BTW die jij in rekening krijgt gebracht kun je in aftrek brengen (voor zover de BTW betrekking heeft op belaste prestaties) Verder is het van belang om te bekijken "wat" je nu precies aanbiedt. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van reclamediensten aan afnemers buiten Nederland, wordt de BTW "verlegd" naar de afnemer. Dit betekent dat niet jij, maar de afnemer de BTW dient te voldoen aan de fiscus. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|