Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2007, 15:45
Verwijderd
Dit jaar moet k profiel gaan kiezen, k denk dat ik NG ga doen, als keuzevakken kan ik dan 'aardrijkskunde', 'natuurkunde' en 'natuur, leven en technologie' kiezen.

Aardrijkskunde valt al af, want daar heb ik een grote hekel aan, maar k weet niet wat 'natuur, leven en technologie' is, dus heb ik geen idee wat k erbij moet kiezen

Wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2007, 15:46
Verwijderd
Natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 15:54
Verwijderd
het moeilijke met aardijkskunde is dat het op de middelbare school nogal saai is, maar dat op de universiteit aardwetenschappen en geologie heel interessant is. ik heb zelf aardrijkskunde maar tot de 4e gevolgd en daar af en toe best spijt van gehad.
ik zou gaan voor dat onbekende vak, lekker breed, dus hou je je keuzes open

wat wil je eigenlijk gaan doen later?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 15:56
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 08-01-2007 @ 16:54 :
het moeilijke met aardijkskunde is dat het op de middelbare school nogal saai is, maar dat op de universiteit aardwetenschappen en geologie heel interessant is. ik heb zelf aardrijkskunde maar tot de 4e gevolgd en daar af en toe best spijt van gehad.
ik zou gaan voor dat onbekende vak, lekker breed, dus hou je je keuzes open
Nee, want voor zover ik weet wordt het vak nergens gevraagd, dus kun je beter een vak kiezen dat wel opties kan openen (natuurkunde dus).
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 16:01
Verwijderd
k wil iets gaan doen met planten (bio dus)
aardrijkskunde gaat ook over verschillende landschappen ed, mr et probleem is dat dat maar een klein onderdeel ervan is

zelf dacht k ook aan natuurkunde, maar dat komt vooral omdat k niet weet wat natuur, ... is
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 16:18
Verwijderd
Citaat:
LupusLuna schreef op 08-01-2007 @ 17:01 :

zelf dacht k ook aan natuurkunde, maar dat komt vooral omdat k niet weet wat natuur, ... is
Het Nieuwe Leren kennende is het waarschijnlijk waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 16:20
spitsmuis1985
spitsmuis1985 is offline
Is natuurkunde ondertussen niet meer verplicht in N&G?
Oud 08-01-2007, 16:21
Verwijderd
Citaat:
spitsmuis1985 schreef op 08-01-2007 @ 17:20 :
Is natuurkunde ondertussen niet meer verplicht in N&G?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 16:25
spitsmuis1985
spitsmuis1985 is offline
OT: Is het niet mogelijk om voor meerdere keuzevakken te gaan? Mijn advies is om zoveel mogelijk hooi op de vork te nemen als je nog enige waarde wilt hechten aan je diploma.
Oud 08-01-2007, 16:27
Verwijderd
das waar meph... maar ik vond natuurkunde een wezenlijk deel van de lol van school verpesten
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 16:37
Verwijderd
Citaat:
spitsmuis1985 schreef op 08-01-2007 @ 17:25 :
OT: Is het niet mogelijk om voor meerdere keuzevakken te gaan? Mijn advies is om zoveel mogelijk hooi op de vork te nemen als je nog enige waarde wilt hechten aan je diploma.
ja en nee, want naast het keuzevak moet ik er nog een vak bij kiezen wat ik zelf mag bepalen, al heb ik daar ook nog geen idee van wat k moet kiezen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 17:01
Verwijderd
Wat voor bizars hebben ze met de profielen gedaan?

Als je iets bio-achtigs wilt doen lijkt 'natuur, leven en technologie' het meeste in de richting te komen. Maar ik weet niet wat dat is.. t klinkt als een soort anw. En als bio toch al in N&G zit (mag ik toch hopen) dan weet ik niet of 'natuur, leven en technologie' wel een nuttige aanvulling daarop is.
Ik zou sowieso kijken naar de eisen die alle opleidingen die ook maar iets met jouw interesses te maken hebben stellen aan je vakkenpakket.

Maar ik neem aan dat je er op school wel duidelijke informatie over zult krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 17:04
Ray
Ray is offline
Natuur, leven en technologie moet je niet doen. Echt niet.
Oud 08-01-2007, 17:06
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 08-01-2007 @ 17:27 :
das waar meph... maar ik vond natuurkunde een wezenlijk deel van de lol van school verpesten
Natuurkunde is een bepaalde opzichten een gemiste kans op de middelbare school, maar je leert er tenminste nog íets.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 17:08
Verwijderd
true... heb t idee dat alles wat ik moest weten en leren in oude stijl nu weg is geschaafd en is vervangen door jip-en-janneke oppervlakkige kennis
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 17:35
Anika
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 08-01-2007 @ 16:54 :
het moeilijke met aardijkskunde is dat het op de middelbare school nogal saai is, maar dat op de universiteit aardwetenschappen en geologie heel interessant is.
Maar op de uni heb je echt niks aan aardrijkskunde van de middelbare school. Althans niet bij aardwetenschappen en technische aardwetenschappen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:05
Knots
Knots is offline
Natuurkunde lijkt me een stuk nuttiger dan NLT, waarvan ze zelf nog nieteens weten wat ze je er nou moeten aanleren. Daarbij lijkt het me ook niet dat ze NLT ergens als verplicht vak stellen bij een vervolgopleiding.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:21
Yerli
Yerli is offline
Ik zou in ieder geval eens gaan navragen wat Natuur, Leven en Technologie inhoudt.
Oud 09-01-2007, 07:40
Verwijderd
vergeet mijn eerdere geblaat

ik loop achter Mephostophilis aan

(alleen het feit dat natuurkunde een kutvak is blijft overeind)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:27
igfy
igfy is offline
Als er geen natuurkunde meer zit in NG, welke vakken zitten er dan nog wel in

Natuurkunde heeft op zich niets met planten te maken, maar ik vond wel dat ik er veel geleerd heb...
Oud 09-01-2007, 12:18
Verwijderd
'Natuur, leven en technologie' klinkt als een soort ANW, klopt dat? En ANW was best een leuk vak, maar wel compleet nutteloos. Dus als ik jou was zou ik natuurkunde gaan doen. Dat is ook handig om biologie beter te begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 13:13
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
igfy schreef op 09-01-2007 @ 12:27 :
Als er geen natuurkunde meer zit in NG, welke vakken zitten er dan nog wel in

Natuurkunde heeft op zich niets met planten te maken, maar ik vond wel dat ik er veel geleerd heb...
bij vakken als (planten)fysiologie komen heel wat natuurkundige processen aan de orde hoor.

--> @ lupus: je wilt iets met planten studeren --> je gaat dus biologie studeren.

Stiekeme hint: neem natuurkunde wil je niet in de problemen komen tijdens je opleiding biologie (plantenbiologie is namelijk niet het enige vak wat je in je bachelor krijgt)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 14:05
Verwijderd
is niet helemaal waar. ik heb natuurkunde dus laten vallen en geen enkel probleem gehad met bachelor biologie. heb bijna alles in één keer gehaald!

natuurkunde zou het wel handiger hebben gemaakt
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-01-2007 @ 18:01 :
Ik zou sowieso kijken naar de eisen die alle opleidingen die ook maar iets met jouw interesses te maken hebben stellen aan je vakkenpakket.
mn zus is nu toevallig al voor universiteiten aan et kijken, dus k heb even gekeken, maar er staat bij de meeste opleidingen puur alleen NG, dus daar schiet ik niet veel mee op.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Yerli schreef op 08-01-2007 @ 19:21 :
Ik zou in ieder geval eens gaan navragen wat Natuur, Leven en Technologie inhoudt.
heb k al gedaan, maar daar kwam k niet echt veel verder mee

dus als k et zo lees, is natuurkunde dus het handigste
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2007, 16:53
Hempo
Hempo is offline
Natuurkunde idd.

Dat nieuwe 'vak' klinkt een beetje als kunstmatig niet nuttig kut vak, net als ANW.

Je hebt er niks aan, maar 't is een verplichting.

Natuurkunde is ook niet altijd even leuk, maar je leert er wel wat van. Een beetje logisch nadenken, formules toepassen en begrijpen en algemeen inzicht in de materie ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 20:13
Myuki
Myuki is offline
En staat er niet allen NG omdatzij nog de NG versie heeft waar natuukunde standaard bij zit? Zodat jij dus voor diezelfde studies NG+natuurkunde moet hebben?

Het lijkt mij ook het nuttigste vak voor jou.
Oud 10-01-2007, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 09-01-2007 @ 21:13 :
En staat er niet allen NG omdatzij nog de NG versie heeft waar natuukunde standaard bij zit? Zodat jij dus voor diezelfde studies NG+natuurkunde moet hebben?

Het lijkt mij ook het nuttigste vak voor jou.
mn zus heeft nog wel de oude NG versie, maar in de brochures van die universiteiten staat wat je nodig hebt bij et nieuwe en oude leren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten