Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2007, 13:36
Optima
Optima is offline
beste mensen,

Voorheen had ik shareaza, maar nu begint dat te flippen dat ik geen serverlijst heb. Ik was sowieso al niet te spreken over shareaza omdat het aanbod wat ik kreeg heel beperkt was.

Ik ben daarom op zoek naar een downloadprogramma, of share programma zoner spyware, en die niet al te moeilijk te installeren is. Als het met een serverlijst werkt, graag uitleg, want daar heb ik geen kaas van gegeten.

Zou iemand me een nuttige tip kunnen geven?

alvast reuze bedankt!
Oud 10-01-2007, 13:47
Severus
Severus is offline
Ik vind Soulseek nog wel goed werken.
Oud 10-01-2007, 13:57
NuSuN
NuSuN is offline
Limewire is een goede..
Oud 10-01-2007, 14:01
freyk
freyk is offline
een lijstje,..
Oud 10-01-2007, 14:14
Optima
Optima is offline
zijn deze allemaal even gemakkelijk in gebruik?

En heeft Limewire geen spyware en pop ups?
Oud 10-01-2007, 14:51
NuSuN
NuSuN is offline
pop ups weet ik niet maar spyware ja, maar dat hebben alle peer to peer download programmas. Als je dit niet wilt moet je leren torrents te downloaden.
Oud 10-01-2007, 14:52
M@rco
M@rco is offline
Onzin, iig LimeWire bevat noch popups noch spyware.
Oud 10-01-2007, 14:57
NuSuN
NuSuN is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-01-2007 @ 15:52 :
Onzin, iig LimeWire bevat noch popups noch spyware.
Niet in het programma maar de dingen die je download wel.
Oud 10-01-2007, 14:59
M@rco
M@rco is offline
Ja, nou ja, ligt eraan wat je downloadt. Als je mp3's downloadt dan kan daar geen spyware of andere ellende inzitten, als je dingen als "office2012.exe" downloadt is het een ander verhaal maar dat moet je natuurlijk niet doen.
Oud 10-01-2007, 15:08
NuSuN
NuSuN is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-01-2007 @ 15:59 :
Ja, nou ja, ligt eraan wat je downloadt. Als je mp3's downloadt dan kan daar geen spyware of andere ellende inzitten, als je dingen als "office2012.exe" downloadt is het een ander verhaal maar dat moet je natuurlijk niet doen.
Ja dat is waar als je weet wat je download dan moet er niet veel verrassends tussen zitten. Maar er zijn echter nu al signalen dat er spyware in mp3 zou kunnen voorkomen. Of dit een gerucht versprijd door muziekmaatschappijen is weet ik nie
Oud 10-01-2007, 15:32
Verwijderd
Je mag wel bij mij komen downloaden..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 15:38
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
NuSuN schreef op 10-01-2007 @ 16:08 :
Ja dat is waar als je weet wat je download dan moet er niet veel verrassends tussen zitten. Maar er zijn echter nu al signalen dat er spyware in mp3 zou kunnen voorkomen. Of dit een gerucht versprijd door muziekmaatschappijen is weet ik nie
Dat is technisch niet echt voordelig, niet onmogelijk (er zijn al virussen voor geluidsbestanden geweest, maar die berusten er enkel op dat oude versies van WMP (of was het nu WinAmp?) bij een verkeerde extensie van je bestandsformaat alle andere mogelijke bestandsformaten afgingen en je dus zo een internetlink kon laden zonder dat de gebruiker dat merkte, om hiermee dan nog spyware te installeren is al een stapje verder, plus dit gat is al meer dan een jaar dicht, lijkt me).MP3 heeft ook voor zover ik weet geen ingebouwde standaard voor scriptjes, tenzij WMP hier een eigen standaad voor heeft, gok ik dat de kans klein is dat er ooit virussen voor geschreven zullen worden; het is veel simpeler om die spyware gewoon via je browser binnen te krijgen! En sowieso kan een dergelijk virus niet je gewone MP3-speler om zeep helpen omdat daarvan gewoon te veel verschillende modellen bestaan waarvoor het virus niet gecompileerd is (je kan zo ook niet zo eventjes Windows-software op een Mac laten lopen, net hetzelfde met virussen op MP3-spelers: als ze al bestaan zijn ze heel zeldzaam en verspreiden ze maar amper).

Verder: spyware kan wel met een P2P-programma (denk maar aan KaZaA) komen, maar daarnaast is het toch echt je surfgedrag of je downloadgedrag dat voor spyware zorgt en niet je P2P-software zelf, hoor.

Shareaza was dacht ik comboprogramma van gnutella, edonkey2000 en bittorrent. Het eDonkey-netwerk staat niet echt bekend om even uitgebreid te zijn als dat van Sharman (KaZaA), maar heeft wel kwalitatief goede bestanden. Soulseek is voor meer alternatief gestemde geesten, zo hoor ik (dus misschien niet echt als je veel mainstream muziek beluistert). Zelf gebruik ik eMule (vind ik meestal wel wat ik zoek, behalve vrij onbekende nummers, het is dan ook nog steeds het eDonkey-netwerk met wat uitbreidinkjes) en voor de rest Torrents van hier tot in China met µTorrent en gewoon Google om bestanden te zoeken. Torrent is veruit het beste netwerk als je populaire bestanden die redelijk groot zijn zoekt (volledige albums, volledige films in DivX/XVid/DVD/..., volledige programma's). Losse nummers kom je niet zo heel vaak tegen.
Oud 11-01-2007, 15:49
phoxetis
phoxetis is offline
azeurus?
Oud 11-01-2007, 16:31
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 11-01-2007 @ 16:49 :
azeurus?
Fuck Azureus, go uTorrent
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 16:37
Verwijderd
Stout.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 16:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 11-01-2007 @ 16:49 :
azeurus?
Wat ********** al zeer subtiel beschreef. Azureus verbruikt meer geheugen en meer processorkracht tegen minderen prestaties bij opstarten, scannen en vereist als klap op de vuurpijl nog draaiende java op de achtergrond ook.
Oud 11-01-2007, 18:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-01-2007 @ 17:45 :
Wat ********** al zeer subtiel beschreef. Azureus verbruikt meer geheugen en meer processorkracht tegen minderen prestaties bij opstarten, scannen en vereist als klap op de vuurpijl nog draaiende java op de achtergrond ook.
Nou nou, het is toch wat
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 19:47
Verwijderd
Ik blijf azureus qua gebruik ontzettend makkelijk en fijn vinden, maar dat is persoonlijke smaak.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 21:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
eddie schreef op 11-01-2007 @ 19:15 :
Nou nou, het is toch wat
Nou ja, tenzij de TS toevallig erg valt op het uiterlijk van Azureus is MuTorrent dus een veel betere keus. Dat mag best gezegd worden.
Oud 12-01-2007, 08:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
Optima schreef op 10-01-2007 @ 14:36 :
Voorheen had ik shareaza, maar nu begint dat te flippen dat ik geen serverlijst heb. Ik was sowieso al niet te spreken over shareaza omdat het aanbod wat ik kreeg heel beperkt was.
Dan vraag ik me af met welke netwerken je verbinding maakt.
Standaard opent hij alleen gnutella2.
Oud 12-01-2007, 10:58
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
DC ++ (direct connect)
Een van de btere i.m.o. of gewoon oldassion way met bittorent
Oud 12-01-2007, 20:58
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-01-2007 @ 22:56 :
Nou ja, tenzij de TS toevallig erg valt op het uiterlijk van Azureus is MuTorrent dus een veel betere keus. Dat mag best gezegd worden.
Hahaha. Grapjas.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:55
Severus
Severus is offline
Citaat:
NuSuN schreef op 10-01-2007 @ 14:57 :
Limewire is een goede..
Ik vind die anders hard tegenvallen. In het begin was het nog goed te doen (ik heb het al een jaartje of twee), maar het aanbod wordt steeds minder en ik krijg steeds meer van die nep-mp3's binnen (dan hoor je dan iemand die Bill Clinton imiteert met "I did not have sex with that woman" etc.). Ik gebruik het dus niet meer, alleen nog maar Soulseek.

Soulseek:
http://www.slsknet.org/
Oud 15-01-2007, 17:17
NuSuN
NuSuN is offline
Citaat:
Severus schreef op 15-01-2007 @ 17:55 :
Ik vind die anders hard tegenvallen. In het begin was het nog goed te doen (ik heb het al een jaartje of twee), maar het aanbod wordt steeds minder en ik krijg steeds meer van die nep-mp3's binnen (dan hoor je dan iemand die Bill Clinton imiteert met "I did not have sex with that woman" etc.). Ik gebruik het dus niet meer, alleen nog maar Soulseek.

Soulseek:
Tuurlijk alleen limewire heeft vind ik een groter netwerk en als je gericht ergens naar zoekt vind je het altijd wel. Soulseek heb ik ook eventjes gebruikt maar dat was 5 jaar geleden en het netwerk was toen nog erg klein.
Oud 15-01-2007, 23:54
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
********** schreef op 11-01-2007 @ 17:31 :
Fuck Azureus, go uTorrent
Jup. Niks dan problemen gehad met Azureus. Kep t op 2 verschillende windowssystemen geprobeerd te installeren, en ik heb t nooit draaiende gekregen. Zelfs nog een keer (met mijn geringe linuxkennis) op linux geprobeerd te installeren. Rampenplan. uTorrent works like a charm
Advertentie
Oud 16-01-2007, 01:06
Severus
Severus is offline
Citaat:
NuSuN schreef op 15-01-2007 @ 18:17 :
Tuurlijk alleen limewire heeft vind ik een groter netwerk en als je gericht ergens naar zoekt vind je het altijd wel. Soulseek heb ik ook eventjes gebruikt maar dat was 5 jaar geleden en het netwerk was toen nog erg klein.
Bij Soulseek is het netwerk inmiddels wat groter, en je kan daar ook alles vinden. Ik heb pasgeleden zelfs eindelijk daar muziek kunnen downloaden waar ik al lang naar op zoek was, maar die ik ergens anders nooit heb kunnen vinden! Soulseek is dan ook vooral goed voor minder bekende muziek (zoals klassieke muziek), die je op Limewire zeker niet tegenkomt. Popmuziek e.d. vind je natuurlijk ook op Soulseek, maar ik vind dat - alles bij elkaar genomen - Soulseek kwalitatief een beter aanbod heeft.

Alleszins het proberen waard.
Oud 16-01-2007, 07:38
NuSuN
NuSuN is offline
Citaat:
Severus schreef op 16-01-2007 @ 02:06 :
Bij Soulseek is het netwerk inmiddels wat groter, en je kan daar ook alles vinden. Ik heb pasgeleden zelfs eindelijk daar muziek kunnen downloaden waar ik al lang naar op zoek was, maar die ik ergens anders nooit heb kunnen vinden! Soulseek is dan ook vooral goed voor minder bekende muziek (zoals klassieke muziek), die je op Limewire zeker niet tegenkomt. Popmuziek e.d. vind je natuurlijk ook op Soulseek, maar ik vind dat - alles bij elkaar genomen - Soulseek kwalitatief een beter aanbod heeft.

Alleszins het proberen waard.
ah wie weet proberen kan geen kwaad
Oud 16-01-2007, 08:37
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Ares?
Oud 16-01-2007, 09:03
Kryptonite
Kryptonite is offline
Citaat:
Severus schreef op 15-01-2007 @ 17:55 :

Soulseek:
De truc daarbij is niet het hele liedje in te voeren, maar bijvoorbeeld alleen de titel of de artiest, of alleen de achternaam van de artiest en de eerste drie woorden van de titel. Dan kun je makkelijk zien wat fake is en wat niet. En eventueel kun je ook nog even met de cursor erop blijven staan om te kijken of er niet 'sponsored result' of zoiets bijstaat.

Ik heb ook nog een vraag: heeft Soulseek ook veel Franse muziek?
Reageren

Regels voor berichten