Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2007, 13:14
Magican
Magican is offline
Goedemiddag!

Ik zit nu dus in 6 gymnasium en ik zit te twijfelen of ik nou bedrijfskunde zou doen en of ik dat dan in Rotterdam of in Amsterdam zou doen. Toen ik in een eerder topic hier aan jullie vroeg waar ik bedrijfskunde zou moeten studeren, in Rotterdam of in Amsterdam, kwam er een (bijna) volmondig Rotterdam uit. Nogmaals bedankt voor die hulp.

Echter ik zit nog steeds te twijfelen. Ik heb me dus een beetje georiënteerd en ik dénk dus dat ik Bedrijfskunde leuk vind enzo, maar zeker weten doe ik het niet. Wat nou als ik in Rotterdam, op kamers, zit en ik weet na een week al dat ik het niets vind?
Dan is Amsterdam toch een verstandigere keuze aangezien ik dan thuis blijf wonen en even op en neer moet met de trein.

Kort gezegd heb ik 2 vragen:

1 Is het verstandiger om niet op kamers te gaan bij het kiezen van je studie als je niet zeker bent of die studie wel bij je past?

2 Kan je je eerste jaar in Amsterdam doen en dan de volgende jaren bedrijfskunde in Rotterdam, zonder dat je dan problemen krijgt met verschillende lesmethodes, boeken etc.?

Bedankt
Oud 06-01-2007, 13:58
Verwijderd
Tweede vraag kan ik niet beantwoorden. Maar als je vlakbij Amsterdam woont en er twijfel is dan zou ik niet zomaar op kamers gaan. Bovendien is Amsterdam ook heel leuk. Echter, als je de enorme drang hebt het ouderlijk huis te verlaten moet je natuurlijk voor Rotterdam gaan. Als dit niet zo is dan zou ik zeker bij twijfel gewoon even thuis blijven wonen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 15:19
ecrivaine
ecrivaine is offline
Stel dat bedrijfskunde tegen blijkt te vallen, wat is dan het probleem van in Rotterdam wonen? Ik neem aan dat je dan een andere studie gaat doen; dat kan ook in Rotterdam. En al kon het niet in Rotterdam, dan kan je altijd nog terug naar Amsterdam.
Als het je duidelijk is dat je bedrijfskunde het liefst in Rotterdam doet, dan moet je daar gewoon voor gaan. Een klein risico zal je altijd houden. Je weet het pas zeker als je er zit.

Overigens blijf ik dit topic ook volgen . Ik wil geneeskunde doen in Rotterdam, maar ik blijf ook steeds twijfelen over Amsterdam, omdat die stad me gewoon zo leuk lijkt. Maar de studie zelf spreekt me in Rotterdam heel erg aan, je kan er kamers krijgen, het is er hartstikke gezellig... dus, tja :\
Oud 06-01-2007, 15:32
Ieke
Ieke is offline
Ga eens een dagje meelopen, misschien kan je dan al beter zeggen of het wat voor je is.
Overgens zou je ook een poosje heen en weer kunnen gaan, A'dam - R'dam is een uurtje.

Overgens vind ik om deze reden dan maar naar Amsterdam gaan minder geslaagd. Zo van als je nu scheinbaar al zo twijfelt over je keuze kan je misschien nog beter verder kijken naar andere studie's. Beetje twijfelen doen de meesten wel, maar ik zou echt niet om die reden maar dichterbij blijven zitten.
Oud 06-01-2007, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 06-01-2007 @ 16:32 :
Overgens zou je ook een poosje heen en weer kunnen gaan, A'dam - R'dam is een uurtje.
Is dat wel zo verstandig? Het is een ramp om in de spits van Rotterdam naar Amsterdam te komen. Ik moet regelmatig 's ochtends om half tien daar zijn voor een opleiding en dan moet ik naar Zuid/WTC.

Vooral het eerste stuk, Rotterdam Centraal-Den Haag HS-Leiden Centraal is echt een gruwelijke ramp. Regelmatig kun je gewoon niet mee (!) en aangezien je als student ook niet de keuze hebt om eerste klas te reizen, lijkt me dat geen reële optie.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 17:22
Magican
Magican is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 06-01-2007 @ 16:19 :
Stel dat bedrijfskunde tegen blijkt te vallen, wat is dan het probleem van in Rotterdam wonen? Ik neem aan dat je dan een andere studie gaat doen; dat kan ook in Rotterdam. En al kon het niet in Rotterdam, dan kan je altijd nog terug naar Amsterdam.
Als het je duidelijk is dat je bedrijfskunde het liefst in Rotterdam doet, dan moet je daar gewoon voor gaan. Een klein risico zal je altijd houden. Je weet het pas zeker als je er zit.

Overigens blijf ik dit topic ook volgen . Ik wil geneeskunde doen in Rotterdam, maar ik blijf ook steeds twijfelen over Amsterdam, omdat die stad me gewoon zo leuk lijkt. Maar de studie zelf spreekt me in Rotterdam heel erg aan, je kan er kamers krijgen, het is er hartstikke gezellig... dus, tja :\
Dan heb ik al een kamer in Rotterdam dus dan ben ik vastgeplakt aan een studie in Rotterdam en dat lijkt me minder verstandig, immers, misschien is de studie die ik wil als ik geen bedrijfskunde wil wel helemaal niet in Rotterdam te volgen en dan heb ik dat gedoe met die kamer.

@Ieke Vanaf mijn huis is Rotterdam 2.5 uur reizen met de trein en dat ga ik echt niet elke dag heen en weer doen. Dus dat is geen optie, evengoed bedankt voor het meedenken .

En ik heb al verschillende meeloopdagen gedaan maar volgens mij weet je past echt of een studie bij je pas/of je een studie leuk vindt wanneer je die studie ook daadwerkelijk doet.
Oud 06-01-2007, 18:39
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Magican schreef op 06-01-2007 @ 18:22 :
@Ieke Vanaf mijn huis is Rotterdam 2.5 uur reizen met de trein en dat ga ik echt niet elke dag heen en weer doen. Dus dat is geen optie, evengoed bedankt voor het meedenken .
Dat is niet haalbaar dan.

Kan je dan niet beginnen met een tijdelijke kamer? Die heb je wel en zit je niet aan een jaarcontract oid. En daarna evt doorverhuizen naar iets definitiefs. Maar buiten dat kan een opleinding bedrijfskunde per uni ook verschillen dus ik zou echt kiezen voor de uni. Maar zoek dan iets waar je relatief makkelijk uit kan als het niks blijkt te zijn.
Oud 06-01-2007, 19:29
Magican
Magican is offline
Citaat:
Ieke schreef op 06-01-2007 @ 19:39 :
opleinding bedrijfskunde per uni ook verschillen dus ik zou echt kiezen voor de uni. Maar zoek dan iets waar je relatief makkelijk uit kan als het niks blijkt te zijn.
Je bedoelt dat jij dus voor Rotterdam zou kiezen? Maar dan dus een tijdelijke kamer. Ok, bedankt
Oud 06-01-2007, 19:46
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Magican schreef op 06-01-2007 @ 20:29 :
Je bedoelt dat jij dus voor Rotterdam zou kiezen? Maar dan dus een tijdelijke kamer. Ok, bedankt
Ja, aangezien volgens de verhalen die ik gehoord heb dat de betere plek voor bedrijfskunde is.
Een tijdelijke kamer of een die je vrij gemakkelijk kan opzeggen.
Oud 07-01-2007, 18:51
Anki
Anki is offline
Rotterdam!
Oud 07-01-2007, 23:14
Magican
Magican is offline
Citaat:
Anki schreef op 07-01-2007 @ 19:51 :
Rotterdam!
Oud 08-01-2007, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 06-01-2007 @ 18:22 :
Dan heb ik al een kamer in Rotterdam dus dan ben ik vastgeplakt aan een studie in Rotterdam en dat lijkt me minder verstandig, immers, misschien is de studie die ik wil als ik geen bedrijfskunde wil wel helemaal niet in Rotterdam te volgen en dan heb ik dat gedoe met die kamer.
Je zit niet voor de rest van je leven aan die kamer vast, hoor. Er zijn zoveel mensen die hun kamer na een jaar opzeggen (er even vanuitgaand dan dus dat je wel een jaar daar blijft studeren, tussentijds overstappen is vaak toch wel wat lastig).
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 08:38
Verwijderd
Je gaat natuurlijk niet alleen studeren in die stad, je gaat er leven. Dus neem die kamer daar, volg die studie, word lid van die studentenvereniging en/of studievereniging, leer mensen kennen, ga sporten, etc. Stel dat je nou kapt met je studie, dan ga je gewoon een half jaar werken voordat je verder gaat met een nieuwe studie in diezelfde stad.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 20:23
Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
Oud 14-01-2007, 15:35
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2007 @ 17:42 :

Vooral het eerste stuk, Rotterdam Centraal-Den Haag HS-Leiden Centraal is echt een gruwelijke ramp. Regelmatig kun je gewoon niet mee (!) en aangezien je als student ook niet de keuze hebt om eerste klas te reizen, lijkt me dat geen reële optie.
ow, is dat zo? ik vind dat traject tussen A'dam en R'dam best meevallen. ik studeer geneeskunde in Rotterdam en heb mn hele leven gewoond in een klein stadje 25 km ten noorden van amsterdam. Nu zit ik op kamers, maar ik ga wel ns vanaf mn ouderlijk huis. Ik stap gwn op Amsterdam Centraal in de intercity naar Vlissingen en ik heb altijd een plekje (kwestie van op tijd zijn). Dan heb je geen last meer van de drukte op Schiphol, Leiden en verder. En idd, van Amsterdam naar R'dam is maar een uurtje relaxed zitten. Maar dan moet je natuurlijk wel daar wonen, want ik moet eerst nog 3 kwartier naar Amsterdam toe met de bus.

Ow en vorig jaar heb ik in het AMC gestudeerd, dat was ook vrij lang,(voor de afstand) eerst 3 kwartier naar Centraal dan 25 min. in de metro.

En in Rotterdam op kamers gaan heeft 1 voordeel ==> aankomende eerstejaars krijgen voorrang bij het toewijzen van de kamers. (zie www.stadswonen.nl --> kameractie) Zo heb ik mijn kamer ook gekregen.

Laatst gewijzigd op 14-01-2007 om 15:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten