Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2007, 12:22
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
kan het ivb met ziektes enzo kwaad als je een hamster en cavia's bij elkaar zet

(hamster vind de cavia's erg interesant)
Oud 13-01-2007, 12:28
AlopiA
AlopiA is offline
Bij de dierenspeciaalzaak waar ik altijd mijn spullen haal zetten ze wel eens dominante mannetjes (van russische dwerghamsters) bij de konijnen en cavia's. Het kan dus wel maar ik weet niet hoe het met goudhamsters zit.
Oud 13-01-2007, 12:38
naam ingebruik
okey

nou dan zal het wel kunnen
Oud 13-01-2007, 12:41
AlopiA
AlopiA is offline
Gewoon goed opletten als je ze bij elkaar zet en zeker in het begin niet alleen laten. 's Nachts gewoon weer terugzetten in zijn eigen kooitje. Dan weet je zeker dat er niks fout kan gaan.
Oud 13-01-2007, 12:45
naam ingebruik
jah t is ook alleen voor als ik er bij ben
Oud 15-01-2007, 14:59
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik zou dat echt nooit doen. Cavia's en hamsters zijn totaal verschillende dieren die op een hele andere manier communiceren, hele andere voedselbehoeften hebben (en je kan de cavia ook niet alleen 's nachts voeren omdat ze de hele dag voedsel moeten hebben ivm het op gang houden van de darmen, dat is erg belangrijk). Cavia's zijn hele sociale dieren, terwijl hamsters solitair leven.

Waarom zou je deze twee bij elkaar willen zetten?! Zoek voor je cavia een maatje en hou je hamster bezig door een megakooi met allerlei leuke speeltjes.

En trouwens, je kan echt niet afgaan op wat er in dierenwinkels gebeurt. De helft van de winkels pleurt vanalles bij elkaar (ook mannetjes en vrouwtjes die nog veel te jong zijn) en personeel is vaak niet eens specifiek opgeleid waardoor ze er ook de ballen verstand van hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:23
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 15-01-2007 @ 15:59 :
En trouwens, je kan echt niet afgaan op wat er in dierenwinkels gebeurt. De helft van de winkels pleurt vanalles bij elkaar (ook mannetjes en vrouwtjes die nog veel te jong zijn) en personeel is vaak niet eens specifiek opgeleid waardoor ze er ook de ballen verstand van hebben.
Ik kan echt wel zien of ik bij een goede dierenwinkel spullen koop of niet. Deze man heeft veel verstand van dieren en het is echt een goede speciaalzaak.
Oud 15-01-2007, 15:51
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 15-01-2007 @ 16:23 :
Ik kan echt wel zien of ik bij een goede dierenwinkel spullen koop of niet. Deze man heeft veel verstand van dieren en het is echt een goede speciaalzaak.
De meeste dierenwinkels vallen onder het kopje 'slecht'.

En daarin heb je weer verschillende maten, want wat ís slecht? Te kleine hokken voor knaagdieren, puppy's en kittens, is dat slecht? Dan zijn bijna alle dierenwinkels slecht, naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 09:37
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 15-01-2007 @ 16:23 :
Deze man heeft veel verstand van dieren en het is echt een goede speciaalzaak.
Als iemand cavia's met hamsters samen heeft zitten, heeft hij geen verstand van dieren. Sorry hoor, maar deze dieren horen echt niet samen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 11:30
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 17-01-2007 @ 10:37 :
Als iemand cavia's met hamsters samen heeft zitten, heeft hij geen verstand van dieren. Sorry hoor, maar deze dieren horen echt niet samen.
Dat horen ze ook niet. Hij zet dan ook alleen dominante hamster mannetjes bij de konijnen/cavia's zodat ze leren dat ze echt niet zo stoer zijn. Maar goed, het zou fijn zijn als mensen niet oordelen over een zaak waar ze nooit geweest zijn.
Oud 17-01-2007, 12:02
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 17-01-2007 @ 12:30 :
Dat horen ze ook niet. Hij zet dan ook alleen dominante hamster mannetjes bij de konijnen/cavia's zodat ze leren dat ze echt niet zo stoer zijn. Maar goed, het zou fijn zijn als mensen niet oordelen over een zaak waar ze nooit geweest zijn.
Het is algemeen bekend dat deze dieren niet met elkaar kunnen communiceren en eigenlijk ook weinig aan elkaar hebben. Het is niet per definitie slécht, maar ze hebben er weinig aan.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 11:25
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 17-01-2007 @ 13:02 :
Het is algemeen bekend dat deze dieren niet met elkaar kunnen communiceren en eigenlijk ook weinig aan elkaar hebben. Het is niet per definitie slécht, maar ze hebben er weinig aan.
Ik kan me zo voorstellen dat de één de ander flink kan verwonden, door het niet kunnen communiceren.

En Alopia, ik oordeel niet over die dierenwinkel want ik ken de beste man en de rest van het beleid daar niet. Ik oordeel alleen over de kennis van degene die hamsters bij cavia's zet. Hamsters hoor je trouwens ook niet samen te willen houden (enkele rassen uitgezonderd, die kúnnen wel samenleven) dus ik snap hoe dan ook niet waarom je een hamster zou willen leren 'dat hij echt niet stoer is'. Laat een hamster een hamster, en een cavia een cavia, met alle gedrag wat daarbij hoort.

By the way, zoiets zegt voor mij wel degelijk iets over de kwaliteit van de dierenwinkel. Ik zou de eigenaar erop aanspreken en wanneer hij het wel prima vindt zo zou ik de volgende keer hoogstwaarschijnlijk naar een andere dierenwinkel gaan. Maar dat is wat ik er persoonlijk van vind. Het is natuurlijk maar net wat je belangrijk vindt van een dierenwinkel. Het is echter wel algemeen bekend (en zeker op diergerichte opleidingen!) dat hamsters niet met cavia's horen samen te leven omdat ze elkaar simpelweg niet begrijpen en totaal verschillende behoeften hebben.

Laatst gewijzigd op 18-01-2007 om 11:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten