![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, dat is handig. Privatisering van de enigste instantie in Nederland die (wettelijke) identiteitsbewijzen mag maken. En het wordt nog wel eigendom van banken. Ergens ook wel makkelijk: hoe je je niet meer te legitimeren wanner je een lening/hypotheek afsluit bij de ABN Amro; ze hebben zelf het papiertje uitgegeven. Ook leuk: Een privé bedrijf (dat uiteraard alleen winst wil maken, ten koste van alles) dat diverse persoonsgegevens van alle Nederlandsers in zijn database heeft. Uiteraard komt er over een tijdje een koppeling met de Gemeentelijke Basis Adminstratie, zodat je geen verhuis-melding meer naar je bank hoeft te sturen (handig!). Ook kunnen ze je dan altijd terugvinden voor het geval je een betalingsachterstand hebt. Tevens is SDU maker van de wel bekende (afgekeurde) stemmachines (Nederlandse Staat doet Sdu van de hand). Nog handiger. Wat nou oproepkaart? Gewoon je sofinummer intikken (ouderwets eigenlijk; we hebben nu RFID) en je stem uitbrengen. Lekker makkelijk. Weten ze gelijk wie op welke partij stemt en de links-stemmers geen leningen meer verstrekken... Doet mij een beetje denken aan privatisering van de enigste instantie die geld mag drukken. Een enorm belangrijk onderdeel van de samenleving opgeven aan privé ondernemingen. Of ben ik iets tè negatief? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Privatisering is de reden dat een treinkaartje hilversum-utrecht € 7,50 kost, en niet met de eindeloze subsidies meegerekend € 15,00. En woningen natuurlijk, ik kan uit persoonlijke ervaring meedelen dat het voormalig Woningbedrijf Amsterdam per jaar miljoenen verslond die ten prooi vallen aan de ambtenarenmentaliteit. De geprivatiseerde corporatie die eruit voort kwam worstelt nog steeds met het ambtenarenverleden, maar werkt een hoop efficiënter, met als resultaat dat de gemeente niet meer voor miljoenen hoeft bij te springen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus dat hadden we ook nooit moeten privatiseren. Er komt alleen maar ellende van. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|