Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2007, 07:47
Missy
Missy is offline
Ben jij erg verlegen, maar word het steeds beter (minder verlegen)? Wat voor positiefs zou jij op psychologisch gebied nog willen bereiken? Minder vervelend doen tegen anderen, blijer in het leven staan?

Is er al iets gebeurd, waardoor je al iets positiefs heb bereikt op psycholgisch gebied?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2007, 07:54
Missy
Missy is offline
Ik zou dit jaar gewoon is over willen gaan zonder hulp. Mezelf kunnen aanzetten tot huiswerk maken (wat aardig lukt) en mezelf ook op tijd laten beginnen met leren. Alhoewel dat het eerste rapport niet is gebleken. Dit jaar dus halen zonder hulp, maar gewoon me eigen kunnen motiveren om huiswerk te maken en te leren.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 08:00
Verwijderd
Ik wil mijn diploma halen. Daarnaast zou ik willen dat ik niet zo snel ondersteboven raak als het me te veel wordt. Gewoon even praten en dan verder gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 08:12
Verwijderd
ik wil dit jaar mijn diploma halen, en de baan krijgen in Lissabon.

als ik dat allemaal bereikt heb tegen de zomer, dan ga ik een dikke afscheidsparty regelen. en zuipen tot ik in Portugal wakker word
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 08:24
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 16-01-2007 @ 09:12 :
ik wil dit jaar mijn diploma halen, en de baan krijgen in Lissabon.

als ik dat allemaal bereikt heb tegen de zomer, dan ga ik een dikke afscheidsparty regelen. en zuipen tot ik in Portugal wakker word
hey ik ga volgend jaar ook naar lissabon
Oud 16-01-2007, 09:04
Verwijderd
Op korte termijn: het pré-masterjaar halen en vervolgens de master en dan gewoon in de tijd die er voor staat en mijn man overhalen eindelijk eens echt samen op vakantie te gaan.

Op lange(re) termijn: een leuke baan vinden, kinderen krijgen en die tot prettige mensen opvoeden (natuurlijk is dat van meer afhankelijk dan alleen opvoeding, maar dat deel hoop ik dan goed te doen iig).
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:32
Verwijderd
Eerst mijn havo halen, en dan psychologie gaan studeren. Wat ik wil studeren op de universiteit. Verder over bepaalde dingen niet zo gesloten zijn..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:37
Verwijderd
Te veel om op te noemen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 13:31
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
De persoon die ik in mijn hoofd heb, die met zelfvertrouwen en oneindig aardig is. Haar wil ik worden.
En ik wil gitaar leren spelen. Als onderdeel van het 'Haar' worden.
Oud 16-01-2007, 15:23
Verwijderd
Domweg te kunnen accepteren wat is.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 16:17
Poepkind
Poepkind is offline
Wat meer studiepunten, en wat meer discipline in het behalen ervan.
Oud 16-01-2007, 17:42
BleuEyes
BleuEyes is offline
Mijn motivatie weer wat hoger brengen..
Oud 16-01-2007, 21:46
Fantôme
Fantôme is offline
Op psychologisch gebied;

- duidelijker grenzen aan kunnen geven als mensen daarover heen (drijgen te) gaan.
- negatieve feedback minder persoonlijk opvatten.
- Mijn emoties beter kunnen omschrijven, al is het alleen tegenover mijzelf.

bovenstaande klinkt misschien ernstig, maar het valt mee hoor. wil hier alleen wel aan werken

Verder wil ik op korte termijn bereiken dat ik mijn stage goed afrond zodat ik naar het 4e jaar van mijn opleiding kan.

Ik wil bereiken dat ik de relatie met mijn vriend ook over een hele tijd nog boeiend, leuk en spannend kan houden (met zijn medewerking of course!) want wat we nu hebben zou ik voor geen goud willen missen!

vast nog wel meer, maar dit komt nu in me op
Oud 20-01-2007, 23:46
LM
LM is offline
De goede keuzen maken.
Oud 21-01-2007, 09:55
stout!
stout! is offline
Ik wil nog beter leren functioneren in mijn relatie, niet onrustig worden, investeren. Maar dat gaat de goede kant op.

En ik wil beter weten wat ik wil en hoe ik het ga doen op professioneel gebied. En dan ergens helemaal voor gaan en hard werken, daar ontbreekt het nu ook nog weleens aan .
Oud 22-01-2007, 09:48
Meinita
Meinita is offline
Onafhankelijkheid
Oud 07-03-2007, 15:53
Mariekje*
Mariekje* is offline
De manier waarop ik op anderen mensen reageer; Ik ben al een aardig eind op weg, maar op sommige momenten kan ik mezelf echt wel slaan omdat ik mijn eerlijkheid weer eens niet weet te verpakken in mooie woordjes en daarmee dus onbedoeld mensen kwets. En ik kan een enorme heisa maken, over iets dat eigenlijk geen naam mag hebben, al gaat ook dat steeds beter.

Dat ik over mijn faalangst heen ben gestapt, en mijn zelfvertrouwen nooit meer naar beneden heb laten halen zijn voor mij op psychologisch gebied, toch wel de voornaamste doelen die ik bereikt heb. Oh, en ik word tegenwoordig een 'erg sociale persoonlijkheid' genoemd, omdat ik heel gemakkelijk mensen bij de groep betrek en met werkelijk iedereen een praatje maak, en zonder enige moeite op vreemden afstap, en hen net zo gemakkelijk help als ieder ander.
Het is weer eens wat anders, dan het stille meisje dat voortdurend de kat uit de boom keek, zegmaar.
Oud 07-03-2007, 16:46
Verwijderd
Weten wat ik wil: op studiegebied, met mezelf, met mn omgeving.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 18:48
Verwijderd
ik wil mezelf en mijn leven accepteren... maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren. ooit wil ik gewoon gelukkig zijn. of in ieder geval tevreden...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
- Ik wil minder verlegen worden en mezelf durven presenteren voor een willekeurige groep.
- Ik wil me minder aantrekken van wat mensen van me vinden.

De weg erheen gaat alleen met heel veel hele kleine stapjes...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:46
Gothic
Gothic is offline
Minder oordelen.
Oud 08-03-2007, 10:42
Verwijderd
die fucking ance moet eens opdonderen!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 12:13
Nyawa
Weten wat ik wil, en nog wel meer, maar dat vooral.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 12:57
Droyd
Droyd is offline
een beter relativeringsvermogen. De rest zou gewoon volgen lijkt me: een betere sociale omgang, zelfstandigheid, beter renderen...

Laatst gewijzigd op 08-03-2007 om 13:06.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 13:35
Volk
Volk is offline
Rust thuis en in mijn hoofd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2007, 19:59
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik zou meer open willen worden, meer willen uitwisselen met mensen en van mijn eigen eilandje afkomen. Het gevoel dat alles wat ik doe/denk/voel enz. moet alleen nog wat meer groeien En ja, daar ben ik nu mee bezig dmv. gesprekken bij 't AMW...
Oud 08-03-2007, 22:36
DvoorA
DvoorA is offline
hm ja iets minder verlegen als ik met sommige mensen die ik niet ken 1 op 1 ben Normaal ben ik helemaal niet verlegen en vrij druk, en in groepen vind ik het juist leuk een beetje aandacht te trekken en ben ik absoluut niet verlegen. Nu dit laatste stomme trekje nog weg
Oud 09-03-2007, 08:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
In staat zijn om drie vakken het laatste blok te doen. Ik weet dat het tijdtechnisch en zo kan, maar of het gaat lukken, hangt ervan af hoe ik met de stress en zo omga. Ik weet dat het mogelijk is, ik wil graag bewijzen dat ik het kan. Als een soort van ultieme test of het echt goed met me gaat.

Ja, ik zou ook wel graag me minder druk maken om de mening van anderen. Ik dacht altijd dat ik dat niet zo deed, dat ik mijn eigen gang ga en dat is ook wel zo, maar ondertussen verlang ik wel van iedereen dat ze die eigen gang goedkeuren
Oud 09-03-2007, 09:43
Dolores
Dolores is offline
Ik zou wel wat positiever willen zijn. En dan wil ik niet alleen een positiever zelfbeeld, maar ook gewoon in het algemeen meer optimisme in me hebben. En dat ook uitstralen.

Ook zou ik meer vertrouwen willen hebben, in alles. In mijzelf, in de mensen om mij heen, in de wereld an sich.

En tja, nog zoveel meer. Maar dit is wel het belangrijkste denk ik. Oh ja, ik zou ook nog meer zelfvertrouwen willen hebben, meer zelfverzekerd zijn en overkomen. Oh en nog iets belangrijks, meer praten over mijn gevoelens. Want dat doe ik nu nauwelijks en dat breekt me soms echt op.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 10:54
Skilly
Skilly is offline
-minder verlegen zijn. (maar dat lukt de laatste tijd steeds beter )
-meer voor mezelf opkomen/meer vertrouwen
-overgaan dit jaar.
-ietje meer glimlachen ik hor vaak dat ik boos kijk
-minder denken dus rust in me hoofd.
Oud 11-03-2007, 08:34
terrAnce
Citaat:
Zao schreef op 16-01-2007 @ 13:37 :
Te veel om op te noemen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 10:30
ikkuh15
ikkuh15 is offline
- minder verlegen
- meer voor mijn mening opkomen
- meer durven praten in groepen
- normaal eetpatroon en gewicht krijgen
- studie weer oppakken

Allemaal mee bezig
Oud 11-03-2007, 13:14
Verwijderd
Het meisje die ik stiekem wel heel erg leuk vind durven vragen voor een date.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 13:29
Eend
Eend is offline
Ik wil graag over een paar jaar op mezelf kunnen wonen. Het is met al mijn problemen nog maar de vraag of dat ooit zal lukken. Toch wil ik ervoor gaan.
Oud 11-03-2007, 14:24
igfy
igfy is offline
Ik wil graag mijn relatie verwerken en er als een beter persoon uitkomen. Niet bang meer zijn om alleen te zijn. Op een succesvolle manier mijn studie afmaken en trots op mezelf kunnen zijn.
Oud 11-03-2007, 15:03
Shinosu
Shinosu is offline
Psychologisch:
Me echt realiseren dat ik even veel waard ben als andere mensen, en dat ik als individu ook het recht heb om er te zijn.

Niet meer continu twijfelen aan mijn gevoelens en beslissingen, en niet meer zoveel denken aan wat andere mensen van me vinden.

Niet psychologisch:
mijn eerste bachelor halen met maar 1 herexamen. Een move maken op de jongen die ik leuk vind.
Oud 11-03-2007, 15:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou graag wat zelfverzekerder willen zijn over mezelf en m'n relaties met anderen, niet steeds het gevoel hebben dat vriendschappen van een kant komen maar ook het idee hebben dat anderen ook graag bevriend zijn met mij en het niet alleen doen om mij een plezier te doen. Verder zou ik graag een wat stabieler leven willen leiden, wat minder ups en downs willen hebben en wat meer daar tussenin willen leven en dat gaat op dit moment vrij goed moet ik zeggen

En op een ander vlak: ik wil heel graag cum laude afstuderen en dan een leuke master volgen
Oud 11-03-2007, 16:57
handschoen
handschoen is offline
- Andere mensen beter kunnen vertrouwen, waardoor ik minder in mijn eigen wereld blijf.

- Verder: een beter zelfbeeld. (gaat best goed, maar ik wil deze stijgende lijn vast blijven houden! )

- Mezelf minder beperken waardoor ik meer plezier kan gaan ervaren. M.a.w: vrijer met mezelf omgaan!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 18:47
moon
moon is offline
ik wil leren mezelf te accepteren.
Oud 11-03-2007, 19:55
Missy
Missy is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 11-03-2007 @ 14:14 :
Het meisje die ik stiekem wel heel erg leuk vind durven vragen voor een date.
Gewoon doen! Wat houd je tegen?

- Ik kom helemaal terug op mijn eerdere punt: ik ga dit jaar niet halen zonder hulp. Soms heb ik gewoon hulp nodig. Pech, ik kan niet alles zelf. Nog steeds proberen dit jaar te halen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 20:30
Verwijderd
ik wil niet altijd ongeduldig zijn en vervolgens met dingen gaan smjiten als iets niet lukt.
ik wil meer discipline zodat ik normaal kan leven.

ik zou ook positief moeten zijn maar dat kan ik gewoon niet
opbrengen ;(

sterker nog, ik kan de gedachte iets positiefs te denken niet eens verdragen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 09:36
Mariekje*
Mariekje* is offline
Oh, mijn school halen met minstens een 7,0 gemiddeld. Ik sta momenteel een 6,6 gemiddeld, dus het is haalbaar *hoopt*
Oud 13-03-2007, 15:36
Gevederde
Gevederde is offline
Ik wil graag beter worden in presentaties houden en vragen durven stellen in een grote groep. Ook hoop ik nog meer zelfvertrouwen te krijgen.. maar gaat de goede weg op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten