Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Bovendien dit je met de prijs en snelheid, de prijs is uit verhouding en de snelheid is ook niet super te noemen. Een Hitachi 7K250 250GB is langzamer dan een Hitachi 7K250 160GB. Maar ik moet toegeven dat ik nog te weinig góede benchmarks heb gezien hieromtrent. Mijn voorkeur gaat echter nog steeds uit naar een goede 160GB schijf, bij voorkeur de Hitachi 7K250 160GB SATA 8MB.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.frozentech.com/article.php?story_id=27 http://www.google.com/search?num=100...tnG=Zoeken&lr= Is de Maxtor 5000DV 160Gb, 7200rpm, Extern USB2/Firewire (of een andere grootte) ook iets? Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 17:36. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
De 250GB versie kan misschien iets langzamer zijn, maar daar merk je echt niets van, tenzij je er een stopwatch bij gaat houden ofzo. Er is absoluut geen reden om een 160GB schijf te kopen ipv een 250GB schijf, behalve dan de prijs, mocht je krap bij kas zitten. Dat gezever over platters altijd begint me een beetje de keel uit te hangen.
Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 18:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je pc z'n harde schijf zal dan idd minder belast worden en beter presteren, maar je cpu wordt wel nog belast. Niet in die mate dat deze al z'n capaciteit zal nodig hebben om bestanden van die schijf te openen, maar gewoon een klein percentage meer. |
![]() |
||
Citaat:
Maar is zo'n externe harde schijf dan ook minder gevoelig voor crashen, en blijft zo'n externe schijf intact bij een crash van de pc zijn harde schijf? En is een externe schijf veilig voor virussen. (omdat je internet via de harde schijf van de pc gebruikt?) Choke
||
Verwijderd
|
Citaat:
De externe schijf is even veilig voor virussen als die in je pc. Maw, als je een virusscanner hebt staan, zal die gewoon je externe schijf mee scannen en virus blokkeren. Het is niet zo, dat gezien die schijf niet IN jouw pc zit, dat die daarmee geen virussen kan krijgen. Hoe dan ook, een externe schijf is een aanrader voor opslag van al je bestanden. Je kan ze overal naartoe nemen (als het niet zo'n gigantisch groot en lomp ding is) en op elke pc aansluiten zonder drivers nodig te hebben (igv USB of firewire). Als je een netwerkschijf koopt zoals ik er een heb, dan heb je wel enige software nodig, maar das dan enkel om de schijf te beheren (aanmaken van partities en dergelijke). Plus, een netwerkschijf is mogelijks net iets gevoeliger voor virussen, maar met een router die een ingebouwde firewall heeft, heb je niets te vrezen ![]() Ik hoop dat dit genoeg uitleg is, om te kunnen beslissen of je al dan niet een externe koopt. Als je nog vragen hebt, vuur ze dan maar af. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan nog, als het is om films te bekijken of cd's op te kopieren, dan heb je zeker genoeg aan die 100Mb/s. Ik kan namelijk vlot een film bekijken als er nog 6 gebruikers toepassingen openen op m'n netwerkschijf. Dus zoveel maakt het al weer niet uit. |
![]() |
|
|