Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2007, 21:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dag kantine.
Eens een poging tot een serieuze vraag van mijn kant..

Ik droom al een paar weken, dan niet maanden, van treinen. Ik droom eigenlijk al jaren van treinen, niet als hoofdonderwerp in mijn droom maar wel als belangrijk aspect erin (soms verandert de trein in een boot!), maar de laatste week echt elke nacht!
Weet iemand of dit iets specifieks wil zeggen of een symbolische betekenis heeft? Want ik weet zeker dat ik niet conducteur wil worden ofzo..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2007, 21:32
Char_Margolis
Char_Margolis is offline
Dag Kantinemeisje.

Je hebt stiekem een oogje op TRA en Poseidon is jaloers.
Oud 22-01-2007, 21:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Char_Margolis schreef op 22-01-2007 @ 22:32 :
Dag Kantinemeisje.

Je hebt stiekem een oogje op TRA en Poseidon is jaloers.

nee, een oogje heb ik al op iemand anders
en ik forumde nog niet toen ik 6 was
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:38
Myuki
Myuki is offline
als je nou eens voor jezelf opschrijft waar je treinen mee associeert, misschien kom je dan verder.
Oud 22-01-2007, 21:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Myuki schreef op 22-01-2007 @ 22:38 :
als je nou eens voor jezelf opschrijft waar je treinen mee associeert, misschien kom je dan verder.
goeie
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:41
Trass
Trass is offline
omg TRAss

http://www.starmanproductions.nl/dro...len/trein.html
Citaat:
De trein is een manier om in de droom vooruit te komen. Het staat daarom symbool voor het vooruitkomen in het leven. De reis die we in de droom met een trein maken zou onze eigen levensreis zijn. De gebeurtenissen tijdens de treinrit zijn van groot belang op de uitleg. Wie in de droom in een trein stapt wil zich in het waakbestaan los maken van het dagelijkse leven. Missen we in de droom een aansluiting dan moeten we ons in het waakbestaan aan een bepaalde situatie aanpassen. Missen we de trein helemaal dan zijn we in het waakbestaan onzeker en hebben we last van opgekropte ergernissen. Wie in de droom zijn bestemming niet bereikt zal ook in het waakbestaan zijn doel niet bereiken. Dat komt waarschijnlijk omdat we ons met de stroom hebben laten meevoeren, waarbij we al lang niet meer aan de toekomst denken maar leven van dag op dag.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:42
zoemzoem
zoemzoem is offline
Nou, mijn Children's Dream Dictionary zegt het volgende:

Trains and stations are all about hellos, goodbyes and the need to change. Metaphorically, is your child on the right track? Is he travelling towards the correct destination? Or is it time to change trains? Would you be better off cancelling the piano lessons and buying him a baseball bat? Should you replace football boots with dancing shoes? Maybe your child craves some guidance and support at the moment, and needs to be carried through whatever it is he is experiencing.

Dreaming of running to catch a train or a bus but missing it is a classic anziety dream, signifying that the dreamer has taken on somthing for which they feel they aren't quite ready or prepared. Could this be a school performance, or some sort of test?

If your youngster is at the station, it could be that he is waiting for an arrival or for something to happen, or to say goodbye to something he no longer needs. Maybe he feels old enough to take some responsibility now, making his own breakfast or cycling to school without you. Your child needs to move on.
Oud 22-01-2007, 21:43
Tink*
Tink* is offline
Een trein legt vaak nadruk op je houding ten opzichte van sociaal gedrag en relaties met anderen en ook je houding ten opzichte van jezelf.
Oud 22-01-2007, 21:44
Uice
Uice is offline
Aangezien dromen gedachten zijn en iedereen op een andere manier over objecten denkt, zijn die algemene betekenissen die aan objecten in dromen worden gegeven vaak onzinnig.
Oud 22-01-2007, 21:52
Verwijderd
Het is een omgevallen fallisch symbool

Om Freud maar eens uit de kast te trekken
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 10:12
Rio Jams
Rio Jams is offline
Vandaag ook over treinen(stations) gedroomd. Die dromen benne altijd leuk.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 10:33
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat als dromen over treinen al een symbolische betekenis hebben, dat jouw eigen symbolische betekenis is, dus de betekenis die treinen hebben voor jou persoonlijk.

Daarbij, als je eerst drie dagen lang over treinen droomt, dan ga je de volgende dag natuurlijk naar bed met de gedachte: "ik ga vannacht misschien wel weer over treinen dromen", dus dan val je in slaap terwijl je aan treinen ligt te denken, dikke kans dat je er dan ook over droomt
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:05
Uice
Uice is offline
En dan kom je in een vicieuze cirkel waardoor je voortaan ELKE NACHT over treinen droomt. Brrr.
Oud 23-01-2007, 16:33
Verwijderd
Het betekent dat je onmiddelijk voor een trein moet springen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:50
Verwijderd
Opeens heb je het, je wordt conducteur.

Edit: oh dat zei je zelf al
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:51
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-01-2007 @ 17:33 :
Het betekent dat je onmiddelijk voor een trein moet springen.
Wat ben je toch altijd gezellig! Echt iemand om op feestjes uit te nodigen!
Oud 23-01-2007, 18:56
Magican
Magican is offline
Het betekent dat je en forens wordt.
Oud 23-01-2007, 20:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Juice schreef op 23-01-2007 @ 15:05 :
En dan kom je in een vicieuze cirkel waardoor je voortaan ELKE NACHT over treinen droomt. Brrr.
OMG!!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 20:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 22-01-2007 @ 22:42 :
Nou, mijn Children's Dream Dictionary zegt het volgende:

Trains and stations are all about hellos, goodbyes and the need to change. Metaphorically, is your child on the right track? Is he travelling towards the correct destination? Or is it time to change trains? Would you be better off cancelling the piano lessons and buying him a baseball bat? Should you replace football boots with dancing shoes? Maybe your child craves some guidance and support at the moment, and needs to be carried through whatever it is he is experiencing.

Dreaming of running to catch a train or a bus but missing it is a classic anziety dream, signifying that the dreamer has taken on somthing for which they feel they aren't quite ready or prepared. Could this be a school performance, or some sort of test?

If your youngster is at the station, it could be that he is waiting for an arrival or for something to happen, or to say goodbye to something he no longer needs. Maybe he feels old enough to take some responsibility now, making his own breakfast or cycling to school without you. Your child needs to move on.
+ @ trass:

Ik droom juist altijd vooral over het eindpunt van mijn trein, mijn droom begint in de trein.. Daar staat er natuurlijk weer niks over in
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 20:31
TRA
TRA is offline
Citaat:
Juice schreef op 23-01-2007 @ 15:05 :
Ach...
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 20:32
TRA
TRA is offline
Ot, het gaat natuurlijk wel om het soort trein. Een SGMm is geen PBKA'tje. Dat bepaalt natuurlijk heel veel. En als je droomt over SM '90 dan is dat niet al te positief. :')
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 15:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
TRA schreef op 23-01-2007 @ 21:32 :
Ot, het gaat natuurlijk wel om het soort trein. Een SGMm is geen PBKA'tje. Dat bepaalt natuurlijk heel veel. En als je droomt over SM '90 dan is dat niet al te positief. :')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten