Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2007, 13:35
Dj Colt
Dj Colt is offline
Hoi,

Ik werk al 3 jaar bij Albert Heijn en word door de 'Acounting Plaza' bedrijf betaald

Ik heb pas onlangs gezien dat het geboortejaar niet klopt,dus ipv 1989 er 1988 staat,uiteraard volgens hun systeem ben ik ouder en krijg meer betaald

Wat moet ik doen?Zeggen dat ik al 3 jaar hogere salaris krijg?
Er is toch niets vermeld over de vaste 'tarieven'die er bij AH zijn?
Of kan ik beter niets doen want anders vragen ze het verschil terug te betalen.....

Wat zijn de concuquenties hiervan?

Er is toch sprake van fraude?
Oud 25-07-2007, 13:42
Estar
Estar is offline
Als ze er achter komen zonder dat je er een melding van maakt ben je de lul want het is in principe fraude.

Ik vind het overigens wel een beetje vreemd dat jij er pas na 3 jaar achter komt en dat de ah er nog geen idee van heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:54
Dj Colt
Dj Colt is offline
Citaat:
Estar schreef op 25-07-2007 @ 14:42 :
Als ze er achter komen zonder dat je er een melding van maakt ben je de lul want het is in principe fraude.

Ik vind het overigens wel een beetje vreemd dat jij er pas na 3 jaar achter komt en dat de ah er nog geen idee van heeft.
OkEerlijk gezegd kwam ik daar daar vroeger achter alleen werd ik geadviceerd om me mond te houden

Maar aangezien bij AH ik niet de minimumloon krijg,dacht ik dat is niet zo gek
Oud 25-07-2007, 16:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
We hebben een speciaal Albert Heijn topic ;-)

Maar goed de fout ligt niet bij accounting plaza maar bij Albert Heijn of beter gezegt bij het filiaal waar ze een fout hebben gemaakt bij het invoeren.

Euh moet je er wat van zeggen? Tja geen idee, er achter komen doen ze waarschijnlijk niet omdat ze niet het systeem controleren opp geboortedata. Vertel je het niet moet je het iig niet tegen je collega's gaan ventileren ;-).
Oud 25-07-2007, 17:31
Dj Colt
Dj Colt is offline
IDD niet verstandig
Oud 25-07-2007, 18:12
koelieboelie
koelieboelie is offline
als ze er achter komen:

Huh is me echt nooit opgevallen! ik kijk niet zo goed m,n loonstrookje na..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Trouwens welk salaris stond er in je contract? als aanvang salaris? want dan zal het daar ook wel fout in gestaan hebben.
Zelfs als ze er achter komen kunnen ze er dan weinig aan doen (eventueel pas als je weer een jaar ouder word door je minder (of geen)) verhoging te geven.
Oud 25-07-2007, 20:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Estar schreef op 25-07-2007 @ 14:42 :
Hoho, dan moet de TS zich er wel bewust van zijn. De TS is niet verantwoordelijk voor falende administratie van Accounting Plaza.

Frauduleus handelen zou zijn bewust je leeftijd hoger opgeven bij tekening van je contract. Er later achter komen dat zij een fout hebben gemaakt en dat niet doorgeven, dat zal ook laakbaar zijn, maar minder erg.

Het verschil terugbetalen, daar kan uiteraard geen sprake van zijn. Je kan en mag niet zomaar over drie boekjaren een goed deel van het salaris terugvorderen terwijl de TS geen aandeel heeft gehad in het ontstaan van de fout. Verrekening is vanwege diezelfde reden eveneens uitgesloten. Wat ze zullen doen is voor de toekomst het salaris aanpassen, als er al sprake was van te hoge uitbetaling.
Oud 25-07-2007, 21:23
Dj Colt
Dj Colt is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-07-2007 @ 20:00 :
Trouwens welk salaris stond er in je contract? als aanvang salaris? want dan zal het daar ook wel fout in gestaan hebben.
Zelfs als ze er achter komen kunnen ze er dan weinig aan doen (eventueel pas als je weer een jaar ouder word door je minder (of geen)) verhoging te geven.
In het contract staat mijn echte geboortejaar
Het is duidelijk dat ze een fout hebben gemaakt tijdens het invoeren van de gegevens

De manager die contract heeft getekend is al weg en niet alleen van AH 1230 maar helemaal uit de AH 'gemeenschap'

Maar ze kunnen hem toch aansprakelijk stellen voor het invoeren van de onjuiste gegevens?

Een leuke:In het systeem van AH zelf staat mijn geboortejaar juist vermeld,daar was ik achtergekomen toen ik mijn werkuren aan het invullen wasen de nieuwe 'Medewerkers Voordeelplan' aka Blauwe Voordeel Kaart ging aanvragen.

De manager zei:
-wat was jouw geboortejaar ook alweer?
Ikke:
-Emm 1989?
Hij
-Ja klopt dat had ik nodig om de formulier af te maken en te verzenden

Mijn geboortejaar staat overal op,zelfs in de kantine op het boord met de medewerkerslijst maar daar gaat het nu niet om en trouwens over de vermeldde jaar gesproken overal staat gewoon 1989 bij

Ik geloof dat AH en Accounting Plaza 2 apparte database"s hebben
Reageren

Regels voor berichten