Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2007, 09:55
Iduna
Iduna is offline
In een relatie ga je al gauw dingen overnemen van elkaar zoals stopwoorden, taalgebruik, handelingen in een bepaalde volgorde doen of misschien zelfs qua uiterlijk.

Wat merk jij hiervan? Of denk je zelf dat jullie nog steeds zo verschillend zijn?

Oh ja, bij relatie kun je natuurlijk ook denken aan de relatie met je broer/zus, vrienden of wat dan ook.

Laatst gewijzigd op 18-01-2007 om 10:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2007, 10:02
Verwijderd
Ik vond het al vanaf dag één verbijsterend hoeveel we op elkaar lijken qua karakter en voorkeuren bij van alles en nog wat, en ja we nemen wel iets van elkaars taalgebruik over.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 18-01-2007 @ 11:02 :
Ik vond het al vanaf dag één verbijsterend hoeveel we op elkaar lijken qua karakter en voorkeuren bij van alles en nog wat, en ja we nemen wel iets van elkaars taalgebruik over.
zoiets wou ik ook zeggen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 11:13
__
__ is offline
ehh ja ik heb geen specifieke voorbeelden, daar zou je me langer de tijd voor moeten geven, maar het klopt zeker wel ja. en ook in de relatie met mn broer bijvoorbeeld, ik merk zo vaak (eigenlijk veel vaker dan met mn vriendje) dat we hetzelfde denken en dat dan ook tegelijk zeggen bijvoorbeeld. toen we samen op vakantie waren hebben we op een gegeven moment afgesproken maar niet meer te praten, want we zeiden toch telkens hetgeen dat de ander net wou zeggen
met vrienden en vriendje heb ik dit ook wel ja. maar specifieke voorbeelden heb ik dus ff niet.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 11:23
I C U
I C U is offline
Jep, ik neem vrij snel uitdrukkingen over van anderen. En ik merk dat anderen ook dingen van mij overnemen. Wel grappig, op zich Waar je mee omgaat, wordt je mee besmet!
Verder ben ik nog niet lang genoeg samen met vriendlief om te kunnen constateren dat we op elkaar beginnen te lijken of niet
Oud 18-01-2007, 12:20
EggeD
EggeD is offline
imiteren gebeurt onbewust, houd je niet echt tegen, is zelfs in de hersenen terug te vinden. met mn vriendin valt t volgens mij wel mee eigenlijk, maar t kan ook zijn dat ik het niet zie. ik kan het ook wel een beetje met muziek hebben merk ik soms.
Oud 18-01-2007, 13:17
Crimson
Crimson is offline
mja uitdrukkingen en woorden, ook met mn vriendinnen en vrienden, op een gegeven moment namen veel mensen de uitspraak 'gekke pop' over.. slaat nergens op maar goed.
en qua uiterlijk, mijn vriendje leent weleens een riem van mij, telt dat ook? ;p
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 13:57
Nona
Nona is offline
Hihi, ik kan olie en oliefilter vervangen en hij draagt nu overhemden. Ja, we nemen zeker dingen van elkaar over. Alleen maar leuk wat mij betreft.

Maar ik weiger te zeggen dat we ergens WEG komen, we komen nog altijd ergens VANDAAN.
Oud 18-01-2007, 14:09
Verwijderd
Dat wegkomen is niet zo'n punt, maar ik heb af en toe de onweerstaanbare drang om te zeggen dat we moeten aanfietsen

Dus ja, ik neem behoorlijk was over, van iedereen met wie ik close ben. Voornamelijk uitdrukkingen, manieren van uitspreken, bijnamen enzo. En muziek, een heleboel muziek. En hobbies. Hij is gaan klimmen door mij. Nou ja, hij zou vast ook wel ooit zijn gaan klimmen als ik er niet was geweest, maar nu was het via mij
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 14:13
igfy
igfy is offline
Ik merk bij sommige stelletjes dat ze qua uiterlijk ook op elkaar lijken. Niet zo val: goh, die zouden broer en zus kunen zijn, maar toch wel een paar dingen in het gezicht die op elkaar lijken. Volgens mij hebben mijn vriend en ik dat niet heel erg, maar dat zul je zelf ook wel niet zien..

verder neem ik niet heel veel van hem over qua taalgebruik, maar wel andere kleine gewoonten..
Oud 18-01-2007, 14:13
Luna
Luna is offline
Ik heb nu geen relatie maar mijn vrienden nemen ook vaak woorden over die ik vaak gebruik. Ook al willen ze het niet, het gaat vanzelf
Oud 18-01-2007, 14:52
Yerli
Yerli is offline
Na twee weken nam ik al bepaalde dingen van hem over, en hij ook van mij.
Oud 18-01-2007, 14:53
bracelance
bracelance is offline
Merk het vooral bij vrienden. Bepaalde stopwoorden neem je over en je vult elkaars zinnen aan...
Oud 18-01-2007, 16:04
drukknoopje
drukknoopje is offline
hmm dat herken ik wel. Op het werk zegt nu iedereen: Hey doe maar normaal naar mij hé, als iemand wat gestressed ofzo is. en ik neem heel erg snel stopwoordjes enzo over.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 18:19
Verwijderd
Vooral bij mijn zus heb ik het heel sterk. Zij is behalve mijn zus ook één van mijn beste vriendinnen. En nou heb je al dat je als vriendinnen dingen van elkaar over neemt, wij kennen elkaar al ons hele leven lang waardoor we al veel langer dingen van elkaar overnemen en daardoor op elkaar lijken. Dus het gebeurt best vaak dat we elkaars zinnen afmaken of dat mensen een gesprek helemaal niet kunnen volgen omdat we zinnen maar half afmaken of slechts één woord uitspreken.
Verder lijken we qua uiterlijk al ontzettend veel op elkaar (sommigen kunnen ons niet eens uit elkaar houden), hebben we sterk hetzelfde karakter en neem ik van haar heel snel bepaalde woorden of gebaren over. Of dat ze me belt dat ze schoenen heeft gehaald en dan blijk ik exact dezelfde te hebben gehaald.

Maar met mijn vriend merk ik het ook. Ik heb een bepaalde muziekstijl van hem overgenomen, of eigenlijk erbij gekregen, intresses, vrienden, je past de manier van communiceren op elkaar aan waardoor dat steeds meer op elkaar gaat lijken enz enz.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 18:35
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Zoiets ja
Oud 18-01-2007, 22:55
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Hoe meer mijn partner en ik met elkaar omgingen (we hebben 3 jaar een vriendschappelijke relatie gehad, voordat we met elkaar gingen verkeren) hoe meer we erachter kwamen op hoeveel punten we elkaars meningen deelden.

Het was dan ook de opmerking over de creche (we zijn allebei tegen creches ) die mij verliefd op hem liet worden (oh, dit klinkt zooo dom, maar goed! Ik keek hem aan, hoorde zijn opmerking over de creche en dacht aan al die andere keren dat we precies dezelfde menigen hadden en toen dacht ik: dit is HEM)
Oud 19-01-2007, 10:24
zeep007
zeep007 is offline
ja, maar niet zozeer door elkaar. We leken al veel op elkaar, qua innerlijk dan he qua uiterlijk kunnen we niet verder uit elkaar liggen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 10:31
Verwijderd
We lijken sowieso wel op elkaar maar nemen ook elkaars taalgebruik over en dat is grappig
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 10:36
Roosje
Roosje is offline
Wat Zao zegt, d'oh, maar daarnaast neem ik zijn accent over dus als ik 'm een weekend lang heb gezien praat ik maandag op school plotseling anders. Maar goed, dat is niet zo vreemd, want ik neem accenten van iedereen over. (Behalve Twents though, maar dat is ook lelijk. ) En daarnaast neem ik niet zoveel van hem over want ik lijk al op hem. (:
Oud 19-01-2007, 10:48
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 18-01-2007 @ 23:55 :
Het was dan ook de opmerking over de creche (we zijn allebei tegen creches ) die mij verliefd op hem liet worden (oh, dit klinkt zooo dom, maar goed! Ik keek hem aan, hoorde zijn opmerking over de creche en dacht aan al die andere keren dat we precies dezelfde menigen hadden en toen dacht ik: dit is HEM)
o, ik hoorde een tijd geleden ook iemand in een discussie een enige waardevolle, maar niet begrepen opmerking maken, wat hem ook een stuk aantrekkelijker maakte (nee, niet zomaar uit de lucht dan ).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 11:14
Qimm
Qimm is offline
In een aantal dingen lijken wij echt totáál niet op elkaar en bij andere dingen juist weer heel sterk.
We hebben het zelfde gevoel voor humor en een zelfde gedachtengang. Gelukkig zijn we het ook zeer eens over wat lekker eten is en wat een leuke manier is om de dag door te komen.
Maar hij is ook bijzonder dol op horror achtige films (en ik dus totaal niet) en hij is ook gek op metal-muziek (ook niet mijn smaak) maar gelukkig vind hij de muziek die ik leuk vind ook leuk, dus worden we het daar ook wel over eens. Maar ik kom regelmatig thuis dat de ramen aan het trillen zijn op Iron Maiden ofzo

Ik ben wat meisjesachtiger geworden sinds ik hem ken. (iets met rokjes en schoenen met hakken) En hij draagt die verschrikkelijke fleece truien niet meer maar gewone leuke truien en shirts.
Ik geloof dat we een goede invloed zijn op elkaar.
Oud 19-01-2007, 11:39
CoolJessy
CoolJessy is offline
Voordat ik iets met mijn vriend kreeg vond ik dat we erg veel op elkaar leken qua persoonlijkheid, nu ik 2.5 jaar met hem samen ben vind ik dat we eigenlijk niet zo op elkaar lijken

Qua taal, tuurlijk neem je dat over, en sommige meningen en sommige muziek heb ik ook wel van hem, of hij van mij, maar sommige van onze meningen zijn zo verschillend dat ze niet snel hetzelfde zullen worden.

Qua uiterlijk... we hebben bijna dezelfde kleur ogen maar ik geloof toch niet dat ik dikkere wenkbrouwen krijg of hij dunnere oid
Oud 19-01-2007, 12:42
Konijn
Konijn is offline
We nemen inderdaad snel uitdrukkingen van elkaar over inderdaad.
Voor mij geldt dat nog meer dan voor hem, omdat ik bij hem ben gaan wonen en dus ook nog veel meer 'streekgebonden' uitdrukkingen overneem die ik niet alleen van hem, maar sowieso overal om me heen hoor nu.

Ook muzieksmaak nemen we van elkaar over. Naast onze eigen smaak die voor een groot deel al hetzelfde was, is mijn muzieksmaak nu meer uitgebreid richting metal, zijn muzieksmaak richting bands als Coldplay en Snow Patrol.

Qua kleding werkt het ook: ik zoek kleding uit die ik leuk vind voor hem, en dankzij hem ben ik me wat vrouwelijker gaan kleden.
Oud 19-01-2007, 15:09
Nyawa
We leken eigenlijk al behoorlijk op elkaar, bijvoorbeeld wat betreft films die we leuk vinden, muzieksmaak, de manier waarop we over dingen denken, stijldansen als gemeenschappelijke hobby. Maar ik merk wel dat we inderdaad in die veertien maanden sommige woorden van elkaar overgenomen hebben en ik heb het idee dat we qua karakter (ik heel introvert, hij heel extravert) wat naar elkaar toe groeien. Ik word door hem wat losser en opener en hij wordt van mij vaak rustig. Ik vind het wel fijn eigenlijk, ik heb echt het idee dat het nu wat gesmeerder loopt dan in het begin terwijl er ook nog genoeg verschillen tussen ons zijn om het wat spannend te houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2007, 22:51
Meija_meis
Meija_meis is offline
Sinds ik een keer een relatie met een jongen heb gehad die uit brabant kwam praat ik voortdurend met een zachte G. Hoewel dat al meer dan een half jaar over is en ik nu een vriend uit het Noorden heb praat ik nog steeds met die zachte G. Ik gebruik Kei en mensen denken gewoon echt vaak dat ik uit Brabant kom terwijl ik hooguit een paar vrienden daarh eb wonen.

Verder is hij ongeveer al mijn mannelijke evenbeeld qua veel dingen. Zeker omdat we over veel dingen hetzelfde denken, dezelfde dingen leuk vinden. Hooguit qua karakter verschillend waar hij rustig en beheerst is ben ik druk en een enorme flapuit.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 22:56
Ray
Ray is offline
Citaat:
Qft, hoewel het nu minder is aangezien m'n broer ende zus beide uit huis zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 07:04
Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
I C U schreef op 18-01-2007 @ 12:23 :
Jep, ik neem vrij snel uitdrukkingen over van anderen. En ik merk dat anderen ook dingen van mij overnemen. Wel grappig, op zich Waar je mee omgaat, wordt je mee besmet!
Ik merk ook dat ik heel snel accenten overneem, bijvoorbeeld als ik bij mensen ben met een niet-Brabantse R. Maar dat heb ik dan in het weekend dat ik bij diegene ben en dat is dan daarna er ook weer vrij snel uit
Verder kan ik niet echt zeggen dat ik van naasten veel overneem wat me zo opvalt
Oud 20-01-2007, 14:49
Verwijderd
We nemen vooral veel van elkaars taalgebruik over. Zo vind hij tegenwoordig ook alles "kei goed, kei mooi, kei stom" etc. Beetje jammer, want ik wilde mezelf net dat domme Brabants afleren toe ik noordelijker ging wonen. En ik neem zijn beschaafdere "R" over. Dat is wel positief.

En ach, de schaamte... we gebruiken dezelfde... ahum... stemmetjes. Voor de grap. Jeweetwel.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 17:54
juno
juno is offline
Citaat:
Yup. En dat werd al heel snel nog veel erger.

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 18:51
Verwijderd
Wat taal gebruik betreft ben ik helemaal geindoctrineerd door mijn collega's.
Model afgestompt praaien is gewoon allerjezus goed he, ABN is soepel. Houten kaak voor degenen die het er niet mee eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 22:04
Orpheo
Orpheo is offline
mn vriendin en ik hebben heel veel overeenkomsten en met elkaar gemeen. ECHT veel. heel erg veel dezelfde rare trekjes en voorkeuren. we zijn t 99% van de tijd met elkaar eens, over alles. van politiek tot welke smaak winegums. de andere dingen, die 1%, die is niet over te brengen ben ik bang ik ben niet vegetarisch, zij wel. ik ben les paul/strat/gretsch/tele FANAAT, zij vindt ze verschrikkelijk lelijk, en heeft weer liever akoestische gitaren, welke ik weer liever niet heb. maar overall zijn we heel erg gelijk en dat was al voor we iets hadden.
Oud 20-01-2007, 23:34
Verwijderd
Qua voorkeur en smaak lijken we altijd al op elkaar, qua gedrag ook tot op zekere hoogte. Ik kreeg in het begin van onze relatie ook regelmatig van andere mensen te horen dat het leek alsof we elkaar echt al járen en járen kenden; we leken op elkaar

Maar in de 6,5 jaar dat we samen zijn zijn we steeds meer op elkaar gaan lijken. Ik ben veel taalgebruik gaan overnemen (niet alleen door hem, ook doordat ik van het oosten naar het zuiden ben verhuisd) en we zijn qua gedrag naar elkaar toe geschoven, veel maniertjes zijn hetzelfde geworden. Voorheen hadden we allebei andere manieren, nu zijn ze min of meer versmolten naar een nieuwe manier.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 10:43
Iduna
Iduna is offline
Met een zus van me heb ik heel vaak dat we hetzelfde (gaan) zeggen of ineens uit het niets een liedje gaan zingen. Maar nu ik niet meer thuis woon, is het wel minder geworden. Met andere familieleden heb ik dat nooit echt gehad.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 10:53
Verwijderd
We lijken best wel op elkaar, op een bepaalde manier, maar volgens mij niet zo qua stopwoorden, taalgebruik, handelingen in een bepaalde volgorde doen of qua uiterlijk.

We is het dat we door elkaar kennis hebben gemaakt met 'andere dingen' waardoor er wel dingen veranderd zijn. Zo houdt mijn man nu bijvoorbeeld ook van katten, is hij ook een hoop andere dingen gaan eten dan alleen maar aardappelen, groente en vlees en begrijpt hij het 'nut' van een kaartje of een 'flutcadeautje' beter. En ik ben bv. meer waarde gaan hechten aan een beperkt aantal kwalitatief goede dingen (die vaak duurder zijn) ipv veel goedkope dingen en ik zie het leuke van in een tent slapen niet meer zo in.

Bij mijn zusjes is dat heel anders, vooral bij mijn jongste zusje merk ik dat wij in heel veel dingen op elkaar lijken. We hebben dezelfde soort humor (erg leuk als wij dubbel liggen en de rest niet begrijpt waarom ), we houden van dezelfde soort muziek, bepaalde kleding vinden we allebei leuk, ik versta haar als zij mompelt en niemand het kan verstaan en omgekeerd, enz.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 11:19
snoopy
snoopy is offline
hmm... we maken dezelfde stomme grapjes, we hebben op eetgebied wel dezelfde smaak, op vakantie willen we vaak hetzelfde, we houden allebei van friends en Harry Potter, over dingen in een relatie hebben we heel erg dezelfde mening (vreemdgaan, respect enzo, maar ja... daarover hebben veel mensen dezelfde mening, denk ik), en eh... ja, weet ik veel
Oud 22-01-2007, 11:59
Mariekje*
Mariekje* is offline
We nemen nog al eens opmerkingen van elkaar over, zo heb ik jaren geleden zijn 'weetjewel' gekopieerd en hij mijn 'uhu' ookal hebben we hier beide een hekel aan.
Onze kledingstijl komt redelijk overeen; Hij begon met witte riemen, nu heb ik er daar ook een paar van. Ik begon met studs-riemen, en die draagt hij nu ook. Hij begon met colbertjes - die droeg ik al - en die ben ik alleen nog maar meer gaan dragen. Dankzij hem ben ik wat meer nette schoenen gaan dragen, en hij had ineens een all*star-tik. Ik begon met baggy broeken, en hij kocht een vergelijkbare ook in het legergroen, enzovoorts. <3
Ik kan inmiddels bijna net zo erg als hem zeuren over hoe dik we de pindakaas op onze boterham smeren, en ik neem zijn typische hulpverlener uitspraken over "Nee, nu oordeel je enkel vanuit je persoonlijk referentie-kader", "Kan je misschien iets concreter zijn?", "Dus als ik het goed begrijp...[..]" of "Persoonlijk ben ik van mening dat we er verstandig aan doen wanneer we..."

Oh, en ik word steeds luier sinds ik hem ken (Lees: Zelfs ik kan tegenwoordig tot heul laat in bed blijven liggen), en nog heel veel dingen meer.
Oud 22-01-2007, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 19:38
Verwijderd
Hij is de mannelijke versie van mij, en ja, natuurlijk worden er ook stopwoordjes overgenomen, muziek- en filmsmaken uitgewisseld en verder was eigenlijk al heel erg hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:16
Myuki
Myuki is offline
We lijken zoveel op elkaar dat mensen soms denken dat we een tweeling zijn. Hm en we zijn nou al bijna drie jaar bij elkaar en nemen woorden en zinnen van elkaar over. Logisch toch, dat je veel invloed op elkaar hebt...

mmm
Oud 22-01-2007, 22:09
Droomz
Droomz is offline
Ik neem wel woorden over. Mijn vriendje woont in het noorden (Groningen) en daar noemen ze het Grunn. Tegenwoordig zeg ik dat ook.
Of 'Niet zeuren' in het Gronings. Haha, dat zegt mijn moeder tegenwoordig ook.
Van mijn Brabantse vriendin heb ik allerlei woorden met kei overgenomen.
Of de uitdrukking "Ik zoek het niet." (Ik heb er geen zin in) Als ik ergens een weekend geweest ben, praat ik veel meer in dat accent enzo.
Reageren

Regels voor berichten