Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2007, 00:05
xero290
xero290 is offline
Meh, het is echt verdomd moelijk een baan te vinden, en ik heb overal gezocht! Ik heb het geld echt nodig! Heeft iemand misschien suggesties voor waar ik misschien verder kan zoeken? Ik heb de search engines al uitgeput hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2007, 00:39
Hakuna
Hakuna is offline
Een krantenwijk nemen, (kranten)uitgevers staan te springen om bezorgers.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 01:19
Magican
Magican is offline
Rozen knippen. God wat een kutwerk
Oud 09-01-2007, 07:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het is helemaal niet moeilijk om een baan te vinden. Gewoon actief zoeken en jezelf goed presenteren.

Ga anders langs het uitzendbureau.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 09:59
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Misschien dat het ook handig is om te vermelden wat voor baan je zoekt. Zoek je een bijbaantje, of een fulltime baan in de richting van je opleiding?
Oud 09-01-2007, 11:17
Femic
Femic is offline
Open sollicitaties sturen naar bedrijven die je leuk lijken. Met een beetje mazzel zoeken ze toevallig net niemand. Wat voor soort werk zoek je?
Oud 09-01-2007, 12:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-01-2007 @ 08:50 :
Het is helemaal niet moeilijk om een baan te vinden. Gewoon actief zoeken en jezelf goed presenteren.
Oud 09-01-2007, 13:10
Ivo
Ivo is offline
Ik heb de ervaring dat het juist relatief makkelijk is om een baan te vinden. Gewoon een kwestie van je ogen goed openhouden, netwerken en iedereen in je kennissenkring laten weten dat je op zoek bent naar een baan.
En als je echt dringend het geld nodig hebt: Er zijn zat branches waar je (tijdelijk) terecht kunt zonder opleiding in die richting. Gewoon vanwege het personeelstekort. Denk bijvoorbeeld aan de gezondheidszorg of schoonmaak werk, tuinen aanharken etc. Hier kun je terecht voor een bijbaan en fulltime werk.
Misschien niet het leukste werk, maar het is wel werk. En over het algemeen nog best goed betaald ook. Dan kun je terwijl je dat werk doet op je gemak verder zoeken naar iets wat je meer aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 13:18
Verwijderd
Niet langer met kindercola en rooie zakjes chips op de bank hangen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 13:43
juno
juno is offline
En geef eens wat meer informatie over jouw situatie? Wat kun je? Hoe oud ben je? Ervaring en opleiding? Waar woon je? Heb je eigen vervoer? Zo nee: is er goed openbaar vervoer? Hoe zie je eruit? (ben je een hippe punk of ben je iets wat werkgevers zoeken?)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 15:01
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Femic schreef op 09-01-2007 @ 12:17 :
Open sollicitaties sturen naar bedrijven die je leuk lijken. Met een beetje mazzel zoeken ze toevallig net iemand. Wat voor soort werk zoek je?
Oud 09-01-2007, 16:48
Suuzan
Suuzan is offline
Ik weet hoe moeilijk het is!!
Oud 09-01-2007, 17:51
Balance
Balance is offline
Citaat:

Hmm ik had er toch ook behoorlijke moeite mee toen ik een half jaar werkloos was. Heb op ontzettend veel gesolliciteerd, maar vaak kreeg ik totaal niks terug of ik kreeg een afwijzing. En dat terwijl ik best aardige sollicitatiebrieven schijn te schrijven en ik me altijd netjes presenteerde. Maar goed, de aanhouder wint, dus voor de topicstarter: gewoon door blijven gaan. Reageer op vacatures in de krant, ga langs bij winkels en bedrijven en schrijf je in bij het uitzendbureau. Er zijn ook bedrijven die alleen op hun site een vacature zetten, dus blijf ook sites volgen die een 'vacature' kopje hebben.
Oud 09-01-2007, 17:51
Danny
Danny is offline
Citaat:
xero290 schreef op 09-01-2007 @ 01:05 :
Meh, het is echt verdomd moelijk een baan te vinden, en ik heb overal gezocht! Ik heb het geld echt nodig! Heeft iemand misschien suggesties voor waar ik misschien verder kan zoeken? Ik heb de search engines al uitgeput hoor
Ben wel ff benieuwd, wat heb je allemaal al geprobeerd?
Oud 09-01-2007, 19:49
Breg
Breg is offline
Als je niet kieskeurig bent is het naar mijn idee helemaal niet moeilijk een baan te vinden. Begon eind november met zoeken; schreef me bij diverse uitzendbureaus in/zocht op internet/keek in de krant enz. Binnen een week waren er 3 baantjes waar ik uit kon kiezen. Helaas was het tijdelijk werk waardoor ik eind vorige week weer bij het uitzendbureau langs ging om te laten weten dat ik weer op zoek was; een paar uur later kreeg ik een telefoontje, gisteren sollicitatiegesprek en vanmorgen begonnen.
(En ik heb ook alleen een middelbare school-diploma en bijna geen ervaring met het werk dat ik nu doe).
Oud 12-01-2007, 00:14
xero290
xero290 is offline
Mja, het enige probleem is natuurlijk wel dat ik moelijk in de week kan werken, alleen maar op zondag en zaterdag, maar door die stomme wetgeving mag ik alleen maar op een van die dagen werken >.< maja een uitzendbureau lijkt me wel wat hoor, maar kan je daar ook als scholier naartoe? Ik heb ook voor een krantenwijk gekeken, maar in spijkenisse was der geen een te vinden maja....ik geef het niet op, ik blijf zoeken

Wat ik al heb nagekeken: vacature banken, en kranten, en een beetje rondgevraagd.

Ik heb al een paar baantjes in de week voor tuinieren, schoonmaken, en van alles en nog wat. Het betaalt ok, niet te rijkelijk maar ook niet matig, maar ik geef dat niet op, want dat is toch voor familie leden, en ik heb echt ff geen zin in gezeur van me ma dat ik het flatje van me oma moet schoonmaken. maja, in principe zoek ik iets dat goed betaalt en dat in het weekend is. Het lijkt wel misschien een paradox, maar hopelijk is er iets te vinden Kan iemand mij de namen van een paar uitzendbureaus geven?

Laatst gewijzigd op 12-01-2007 om 00:19.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 19:11
Femic
Femic is offline
Kun je niet doordeweeks 's avonds werken? Dan zou je bij een callcenter kunnen gaan werken. Zoeken ze (bijna) altijd wel mensen en 't verdient goed. Probeer ook eens bij plaatselijke bejaardentehuizen (o.i.d.), bijv. in de keuken of de schoonmaak. Op zondag krijg je 160% loon en op zaterdag 135%, dus ook daar verdien je prima.
Oud 13-01-2007, 06:55
Verwijderd
Hoe oud ben je en wat kan je?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 06:03
Roos
Roos is offline
Kijk gewoon eens wat voor bedrijven etc. er bij jou in de buurt zitten. Ik woon bijvoorbeeld vlakbij een dierentuin, nou, logische stap om daar eens te informeren.
Andere mensen wonen bij polders/kassen, daar is ook veel werk te vinden.
Oud 14-01-2007, 12:51
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
xero290 schreef op 12-01-2007 @ 01:14 :
Mja, het enige probleem is natuurlijk wel dat ik moelijk in de week kan werken, alleen maar op zondag en zaterdag, maar door die stomme wetgeving mag ik alleen maar op een van die dagen werken >.< maja een uitzendbureau lijkt me wel wat hoor, maar kan je daar ook als scholier naartoe? Ik heb ook voor een krantenwijk gekeken, maar in spijkenisse was der geen een te vinden maja....ik geef het niet op, ik blijf zoeken

Wat ik al heb nagekeken: vacature banken, en kranten, en een beetje rondgevraagd.

Ik heb al een paar baantjes in de week voor tuinieren, schoonmaken, en van alles en nog wat. Het betaalt ok, niet te rijkelijk maar ook niet matig, maar ik geef dat niet op, want dat is toch voor familie leden, en ik heb echt ff geen zin in gezeur van me ma dat ik het flatje van me oma moet schoonmaken. maja, in principe zoek ik iets dat goed betaalt en dat in het weekend is. Het lijkt wel misschien een paradox, maar hopelijk is er iets te vinden Kan iemand mij de namen van een paar uitzendbureaus geven?
Randstad, Unique, Timing, Start, Adecco, Manpower, Tempo Team, Vedior, Dactylo, Creyf's....

http://www.uitzendbureau.startpagina.nl
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 22:41
xero290
xero290 is offline
Hey nog bedankt voor de namen van die uitzendbureaus ik ben 16....en...ik kan....ik heb nooit eerder echt een "BAAN" gehad, meer gewoon voor me ouders of oma gewerkt, maar dat betaalt natuurlijk maar weinig. maja, ik ga wel een beetje ronsnufellen bij de uitzendbureaus
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 01:21
Barry K
Barry K is offline
Wat een topictitel om niets!

Ga naar de supermarkt en zeg dat je 16 bent en je bent aangenomen!
Niet klagen als je op je 18e geen contractverlenging krijgt.
Oud 15-01-2007, 15:40
xero290
xero290 is offline
Goed nieuws! Ik heb een krantenwijkje bij de Telegraaf opgepakt , nu nog me ouders overhalen, om mij dat te laten doen. Iemand misschien wat tips zodat ze niet gaan zeuren? Het begint namelijk heel vroeg smorgens.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:47
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
xero290 schreef op 15-01-2007 @ 16:40 :
Goed nieuws! Ik heb een krantenwijkje bij de Telegraaf opgepakt
Dan was de eerste tip in dit topic tevens de beste.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:31
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Goed nieuws! Ik heb een krantenwijkje bij de Telegraaf opgepakt , nu nog me ouders overhalen, om mij dat te laten doen. Iemand misschien wat tips zodat ze niet gaan zeuren? Het begint namelijk heel vroeg smorgens.
Mijn ma zou alleen maar blij zijn geweest als ik een krantenwijk vroeg in de ochtend had genomen vroegâh. Dan stond ik ten minste eens op tijd op.
Advertentie
Oud 15-01-2007, 17:52
Blaf
Blaf is offline
ik ben altijd blij dat ik hele goede connecties altijd heb op dit gebied.

gewoon actief bezig zijn, bijbaantjes genoeg
Oud 15-01-2007, 20:19
Dmnq
Dmnq is offline
Citaat:
wammus schreef op 15-01-2007 @ 17:31 :
Mijn ma zou alleen maar blij zijn geweest als ik een krantenwijk vroeg in de ochtend had genomen vroegâh. Dan stond ik ten minste eens op tijd op.
+ gratis krant voor papa en mama
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 09:16
xero290
xero290 is offline
Het enige probleem is dat ik om 6 uur opstaan al moelijk genoeg vind maja, alarm klokie op volle toeren dan werkt het denkk wel
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 10:26
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Werk zoeken is moeilijk. Het hangt er een beetje van af in welke richting je het zoekt. Ik zoek dus een baan binnen de voorlichting/educatie/bibliotheekwezen. De afgelopen jaren was dat dus echt ruk! En als er eens een vacature vrij kwam reageerden er meteen 200 mensen op. Ik heb heel veel gesolliciteerd, schreef volgens het CWI goede brieven, zocht in kranten, het net, uitzendbureaus en ga zo maar door, maar er was helemaal niets!

Goed, ik ben dan ook op zoek naar een vaste baan want ik wil zekerheid omdat ik nu toch wel een huisje wil kopen. Mijn contract (3e en dus laatste jaarcontract) loopt de 20e ten einde. Ga nooit werken bij een bedrijf waar de toekomst onzeker is want dan krijg je dus never een vast contract. Inmiddels is de reorganisatie rond en is mijn baan dus niet meer nodig.

Inmiddels is er wel wat meer werk beschikbaar en ik heb 3 jaar ervaring, waardoor ik wel interessanter ben voor werkgevers maar het blijft moeilijk. Maar goed, zo erg als toen ik net met mijn studie klaar was, is het gelukkig niet meer. Ik heb nu dan ook twee sollicitaties lopen, dus ik hoop dat ik niet te lang zonder werk zit. Daarvoor hou ik teveel van geld en heb ik een te grote hekel aan het CWI!

Iedereen die ook op zoek is naar werk: veel succes!
Oud 16-01-2007, 21:59
xero290
xero290 is offline
Nog een vraagje: Wat kan ik maximaal verdienen zonder dat mijn ouders de kinderbijstand verliezen? Het is namelijk veranderd met oud en nieuw, en nu loopt mijn moeder te zeuren dat straks de kinderbijstand weg is
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 22:06
netty_dushi
netty_dushi is offline
Citaat:
als je altijd (dus ook voor school) gewoon optijd op kunt staan etc...dan zie ik geen probleem.

bij mij was het wel anders lui lui en nog eens lui en mn bed maar niet uitkomen
na een maand was ik er ook mee genokt
Oud 16-01-2007, 22:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
xero290 schreef op 16-01-2007 @ 22:59 :
Nog een vraagje: Wat kan ik maximaal verdienen zonder dat mijn ouders de kinderbijstand verliezen? Het is namelijk veranderd met oud en nieuw, en nu loopt mijn moeder te zeuren dat straks de kinderbijstand weg is
Maak je maar geen zorgen met je krantenwijk hoor.
Oud 16-01-2007, 23:08
Femic
Femic is offline
Pff ipv dat je ouders je supporten omdat je niet te beroerd bent om te werken..
Oud 17-01-2007, 17:44
Breg
Breg is offline
Citaat:
xero290 schreef op 16-01-2007 @ 22:59 :
Dit heb ik gevonden:

Uw kind mag tot € 1.196,- netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind € 1.196,- of meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomervakantie van 2006 mag uw kind met vakantiewerk € 1.100,- netto extra bijverdienen.

U bent wel verplicht om elk inkomen hoger dan € 800,- netto per kwartaal aan de SVB door te geven.
Oud 17-01-2007, 17:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-01-2007 @ 23:40 :
Maak je maar geen zorgen met je krantenwijk hoor.
2 forse wijken Telegraaf lopen en je zit boven de grens waar je het op moet geven hoor.
Oud 22-01-2007, 21:42
xero290
xero290 is offline
Gister lekker mijn eerste werkdag.......echt perfect als het hevig regent. IK heb het wel gedaan, maar het gefabelde 45 minuten, dat is net hoor, ik was dik 2.5 uur bezig maja in de regen op een klein stukie papier dat langzaam maar zeker door de nattigheid uit elkaar valt alle huizen zoekn, vind ik dat wel een prestatie Het is natuurlijk perfect dat de helft van de huizen geen zichtbaar huisnummer hebben , of dat je ineens in een enorme tuin terecht komt waar het bijna onmogleijk lijkt om bij de brievenbus te komen Ik krijg het idee dat het meestal rijke conservatieve mensen zijn die de telegraaf nemen -.- en dat ze bijna allemaal een obsessie hebben met overgegroeide voortuinen, of met losliggende tegels waarmee je met elke stap weer op je bek ligt mijn fiets is natuurlijk ook niet perfect jaartje geleden voor 20 euro op marktplaats.nl gekocht en er wat aan gesleuteld....volgens mij komt dat ding uit de prehistorie, het hoort eerder in een museum. Eerste versnelling werkt prima, de rest schiet steeds door als ik hard wil fietsen. Jammer dat mijn andere fiets geen bagagerek heeft. naja, ik blijf het door zetten, uiteindelijk zal ik de wijk wel zonder papiertje kenne doen, en dan zal het wel een stuk sneller gaan. Nu maar hopen dat er voorlopig geen regen of hagel is.

Ohja, nog op zondag naar de Rotterdamse Stadsderby geweest Sparta 2- Excelsior 1, omin blij

Laatst gewijzigd op 22-01-2007 om 21:51.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:46
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Citaat:
Dmnq schreef op 15-01-2007 @ 21:19 :
+ gratis krant voor papa en mama
Ik wil niet eens een Telegraaf krijgen als ik er geld BIJ krijg lol
Oud 22-01-2007, 21:52
xero290
xero290 is offline
lol ja, het is wel een behoorlijke rechtse krant en ik ben zelf lid van rood, dus dat is eigenlijk best ironisch
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:57
xero290
xero290 is offline
Citaat:
netty_dushi schreef op 16-01-2007 @ 23:06 :
bij mij was het wel anders lui lui en nog eens lui en mn bed maar niet uitkomen
na een maand was ik er ook mee genokt [/B]
Nou, bij mij is dat ook zo meestal XD, nu moet ik mijn wekker omin hard zetten, en dan helemaal aan de andere kant van de kamer plaatsen. Na 3 minuten van "Wonderful Hits of the 80s" blijf je echt nie meer in bed, meestal wil je het liefst overgeven
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 22:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
xero290 schreef op 22-01-2007 @ 22:52 :
lol ja, het is wel een behoorlijke rechtse krant
Pardon? De Telegraaf, een krant?
Oud 23-01-2007, 10:06
pyres
pyres is offline
Citaat:

jup voor mijn gevoel heeft TS niet overál gekeken
Oud 23-01-2007, 11:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-01-2007 @ 23:12 :
Pardon? De Telegraaf, een krant?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 23:51
Verwijderd
Zelfs ik heb de Telegraaf bezorgd. Ik verbrandde mijn eigen gratis exemplaar altijd wel ritueel, maar ach, dat zijn slechts details.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten