Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2007, 12:45
ILUsion
ILUsion is offline
Ik begin erover te denken om een nieuw grafisch rekenmachien te kopen. Momenteel heb ik een TI-84+ SE, maar die schiet me toch een beetje te kort omdat die enkel numeriek kan werken en de symbolische mogelijkheden (algebraisch uitwerken van vergelijkingen en dergelijke) zeer beperkt zijn.

Mijn oog is gevallen op 3 verschillende toestellen:
de TI-89 Titanium
de Casio ClassPad 300
de HP50G

Zijn er mensen met ervaringen met een of liefst meerdere van deze toestellen? Zo ja, kunnen jullie me wat raad geven?

Voor de rest ben ik vrij tevreden van mijn TI, zo'n heel grote aanpassing zal die andere TI niet mogen vormen, maar van Casio (College 92, niet-grafisch) ben ik ook steeds tevreden geweest, meer tevreden dan van niet-grafische TI-toestellen.

De ClassPad 300 heeft zijn voordelen, voor grafische doeleinden is het zeer handig om met de stylus te werken, maar voor het ingeven van formules vind ik dat toch niet zo heel handig (ik heb die al eens kunnen uitproberen), plus hoor ik dat het algebrasysteem daarvan niet zo krachtig is als van de andere twee, plus kan je bijna geen programma's daarvoor vinden terwijl voor TI heel veel interessante programma's bestaan voor ingenieurs(-studenten). Daarnaast zou dat bij het nieuwe OS3 van Casio veel beter zijn, maar die schijnt nog niet goed verkrijgbaar te zijn (weet iemand daar iets meer over?). De HP zou daarnaast op heel wat dingen veel makkelijker werken, hoor ik. alleen ben ik niet echt vertrouwd met Reversed Polish Notation, maar dat lijkt me niet echt een probleem, dat went wel.
Reageren

Regels voor berichten