Citaat:
Juice schreef op 28-01-2007 @ 12:22 :
[B]Omdat ze vrijwel alle technieken en regels voor theatersport aan hun laars lappen. Ze blokkeren elkaar en zijn niet bezig met het opbouwen van een scène, maar met het halen van hun eigen moment. Uiterst egoïstisch en onprofessioneel spel, en dus niet iets wat je je leerlingen aan moet leren (hoe vermakelijk je het ook kan vinden). Hooguit laten zien als 'het slechte voorbeeld'.
Waarom is het zo belangrijk dat het cool is?
|
Ok, ik ben het met je eens dat ze misschien de theatersport niet zo bedrijven zoals een professional dat graag zou zien. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ze niet kan gebruiken in je lessen. Zoals je zelf zegt, al is het maar om aan te halen waar de lama's de fout in gaan en waar je leerlingen dat dus niet moeten doen.
Daarnaast vergeet je op het moment iets, je geeft namelijk ook wel eens les aan een groep 5VWO die CKV hebben en helemaal niet (ik herhaal HELEMAAL NIET) zitten te wachten op een paar lessen drama. Dan zijn de lama's een welkome verademing.
Wil je kinderen/pubers het theater in krijgen; (even ervan uitgaan dat je dat ook echt wil, zodat het over 50 jaar misschien mogelijk is om een aantal theatergroepen in nederland draaiende te houden zonder de subsidie van de staat) dan moet je het (misschien wel) op deze manier doen. Simpele sketches die inderdaad opbouwen tot een egoïstisch scoringsmoment. Dat spreekt blijkbaar aan, en als je op deze manier meer mensen het theater in krijgt dan mag het van mij best wel een beetje simpel gehouden worden.