Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2006, 18:06
ChrissyBissy
ChrissyBissy is offline
Ik begin aanstaande donderdag met lesgeven aan een groep. Ik geef dan een jaar lang les in theatersport. Nu heb ik al heel wat games op een rijtje.. maar nu vraag ik me af of jullie nog leuke games weten. Voor diegene die niet weten wat theatersport is, zie de lama's.

Weet iemand nog games?
Advertentie
Oud 19-09-2006, 10:48
Uice
Uice is offline
Eén tip: refereer niet naar de Lama's als je serieus met theaterspot bezig wilt.
Oud 19-09-2006, 20:02
ChrissyBissy
ChrissyBissy is offline
Haha oke dat snap ik. Ik probeer het toch wel SERIEUS aan te pakken!
Oud 21-09-2006, 18:42
Verwijderd
het klapspel blijft goed om met theatersport te oefenen.
Oud 21-09-2006, 23:48
Changshan
Changshan is offline
Voeg me toe op msn, ik heb ook een hele lijst, als het goed is. En ik ben ook wel benieuwd naar hoe en via welke organisatie je lesgeeft.
Oud 23-09-2006, 13:14
Verwijderd
Ik begin woensdag aan een cursus. We gaan ''vanalles'' doen, dus ik kan per week iets nieuws laten weten, mocht nog steeds op ideeën verlegen zitten.
Oud 03-12-2006, 13:21
Changshan
Changshan is offline
Up op dezelfde bladzijde.

Wie heeft zich voor de Lama's opgegeven en zijn hier toevallig ook al mensen die vandaag met de proefaudities mee hebben gedaan?
Oud 15-12-2006, 11:30
struik
struik is offline
Ik ben opgegeven door een vriendin voor de auditie's. En er helemaal niets van gehoord (gelukig )

Ik heb afgelopen dinsdag de lama's gezien in hun theatershow. En ik vond ze wel errug leuk! En gister heb k pluk de dag tegen een andere groep uit breda gezien. En die waren ook erg leuk. En ze zitten echt op een flink niveau zeg!
Oud 02-01-2007, 23:13
Changshan
Changshan is offline
Ik vind groepen als Pluk de dag (heten ze niet Carpe Diem?) beter dan de Lama's, omdat ze minder vaak terug hoeven vallen op ranzigheid of oppervlakkigheid in het algemeen.

En ik denk dat bovenstaande nu wel een brief heeft gehad en misschien al naar een auditie is geweest.

Ik ben trouwens niet doorgelaten bij de audities. Mijn goede grappen kwamen vijf minuten te laat in mijn hoofd opborrelen.
Oud 03-01-2007, 11:27
struik
struik is offline
lol

Ik ben ook geweest en ik ben ook niet door! Ik vond het potje eigenlijk wel erg leuk die ik kreeg Dus stiekem deed ik het daar voor...

Ik vond het alleen vreemd, we hadden bij ons groepje een jongen zitten die errug goed was! Maar die was ook niet door Dus ik weet zo en zo niet wat ze zoeken.

En ja, pluk de dag en dergelijke zijn ook veel en veel beter.Het niveau is zoveel hoger dan bij de lama's!
Oud 06-01-2007, 10:09
Pelvix
Pelvix is offline
veel oefenen en doen!
Oud 27-01-2007, 10:45
Jones
Citaat:
Juice schreef op 19-09-2006 @ 11:48 :
Eén tip: refereer niet naar de Lama's als je serieus met theaterspot bezig wilt.
Waarom niet? De lama's is inderdaad niet het hoogste wat je kan behalen op het gebied van theatersport, maar ze zijn wel erg goed bezig. (en dan niet op het gebied van de theatersport maar gewoon qua bekendheid en mensen naar het theater trekken) Drama/theatersport is ineens cool op middelbare scholen en dat is heel wat meer waard dan of je door "de elite" wel of niet goed wordt gevonden.

OT: Check "de vloer op" (humanistische omroep) Geen spelletjes maar wel ontzettend veel ideeën voor startsituaties en je hebt iets om je leerlingen te laten zien?
Oud 27-01-2007, 14:35
Changshan
Changshan is offline
Punt voor Jones.
Oud 28-01-2007, 11:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jones schreef op 27-01-2007 @ 11:45 :
Waarom niet?
Omdat ze vrijwel alle technieken en regels voor theatersport aan hun laars lappen. Ze blokkeren elkaar en zijn niet bezig met het opbouwen van een scène, maar met het halen van hun eigen moment. Uiterst egoïstisch en onprofessioneel spel, en dus niet iets wat je je leerlingen aan moet leren (hoe vermakelijk je het ook kan vinden). Hooguit laten zien als 'het slechte voorbeeld'.

Citaat:
De lama's is inderdaad niet het hoogste wat je kan behalen op het gebied van theatersport, maar ze zijn wel erg goed bezig. (en dan niet op het gebied van de theatersport maar gewoon qua bekendheid en mensen naar het theater trekken) Drama/theatersport is ineens cool op middelbare scholen en dat is heel wat meer waard dan of je door "de elite" wel of niet goed wordt gevonden.
Waarom is het zo belangrijk dat het cool is?
Oud 28-01-2007, 11:40
Jones
Citaat:
Juice schreef op 28-01-2007 @ 12:22 :
[B]Omdat ze vrijwel alle technieken en regels voor theatersport aan hun laars lappen. Ze blokkeren elkaar en zijn niet bezig met het opbouwen van een scène, maar met het halen van hun eigen moment. Uiterst egoïstisch en onprofessioneel spel, en dus niet iets wat je je leerlingen aan moet leren (hoe vermakelijk je het ook kan vinden). Hooguit laten zien als 'het slechte voorbeeld'.

Waarom is het zo belangrijk dat het cool is?
Ok, ik ben het met je eens dat ze misschien de theatersport niet zo bedrijven zoals een professional dat graag zou zien. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ze niet kan gebruiken in je lessen. Zoals je zelf zegt, al is het maar om aan te halen waar de lama's de fout in gaan en waar je leerlingen dat dus niet moeten doen.

Daarnaast vergeet je op het moment iets, je geeft namelijk ook wel eens les aan een groep 5VWO die CKV hebben en helemaal niet (ik herhaal HELEMAAL NIET) zitten te wachten op een paar lessen drama. Dan zijn de lama's een welkome verademing.

Wil je kinderen/pubers het theater in krijgen; (even ervan uitgaan dat je dat ook echt wil, zodat het over 50 jaar misschien mogelijk is om een aantal theatergroepen in nederland draaiende te houden zonder de subsidie van de staat) dan moet je het (misschien wel) op deze manier doen. Simpele sketches die inderdaad opbouwen tot een egoïstisch scoringsmoment. Dat spreekt blijkbaar aan, en als je op deze manier meer mensen het theater in krijgt dan mag het van mij best wel een beetje simpel gehouden worden.

Laatst gewijzigd op 28-01-2007 om 11:42.
Oud 28-01-2007, 11:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jones schreef op 28-01-2007 @ 12:40 :
Daarnaast vergeet je op het moment iets, je geeft namelijk ook wel eens les aan een groep 5VWO die CKV hebben en helemaal niet (ik herhaal HELEMAAL NIET) zitten te wachten op een paar lessen drama. Dan zijn de lama's een welkome verademing.
Ik ging er van uit dat het ging om groepen leerlingen die zichzelf aangemeld hadden.

Citaat:
Wil je kinderen/pubers het theater in krijgen; (even ervan uitgaan dat je dat ook echt wil, zodat het over 50 jaar misschien mogelijk is om een aantal theatergroepen in nederland draaiende te houden zonder de subsidie van de staat) dan moet je het (misschien wel) op deze manier doen. Simpele sketches die inderdaad opbouwen tot een egoïstisch scoringsmoment. Dat spreekt blijkbaar aan, en als je op deze manier meer mensen het theater in krijgt dan mag het van mij best wel een beetje simpel gehouden worden.
Versimpelen om een groter publiek te trekken vind ik niet kosher.
Oud 28-01-2007, 12:01
Jones
Citaat:
Juice schreef op 28-01-2007 @ 12:51 :
Versimpelen om een groter publiek te trekken vind ik niet kosher.
En daarom draait de complete theaterindustrie van Nederland dus op subsidie.
Advertentie

Regels voor berichten