Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2002, 16:07
never mind
never mind is offline
hee hallo

zelf leg ik al een tijdje tarot kaarten (ben druk bezug met oefenen beter worden) wie op t forum doet dat nog meer? Hoe lang en met welk spel.. naja ik ben gewoon benieuwt

*b*b* annet
Oud 26-04-2002, 16:41
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Ik heb halloween tarot.
Doe het nu iets van een jaar ofzo, maar mijn huidige tarotspel heb ik pas een half jaar.

Er zijn natuurlijk veel verschillende manieren om het te gebruiken en ik heb zeg maar het idee dat degene bij wie je het legt zelf de kaarten moet "kiezen"omdat dat meer zegt dan dat ik ze bijvoorbeeld zou schudden. Zo richt die ander zich naar mijn idee echt op het onderbewuste van zichzelf zonder het zelf door te hebben, maar eigenlijk weet diegene het antwoord dus wel onbewust.

snappie?

ik kan er niet tegen als mensen maar gewoon wat kaarten grijpen. Tja tenzij je in het lot gelooft want dan pak je weer automatisch de goeie

Oud 26-04-2002, 17:42
Aissyla
Aissyla is offline
Ik ben tarot aan het leren.
Ik ben er mee bezig sinds eind januari, maar het gaat niet zo erg goed nog...
Ik trek voor elke dag een dagkaart, en dan houd ik in een tarotdagboek bij hoe die dag is verlopen en hoe de kaart erbij past, zo probeer ik de betekenissen van de kaarten te leren.
Oud 26-04-2002, 20:22
acid-star
acid-star is offline
Ik leg een soort tarot, *the faeries oracle*
Ik ben nog aan het leren.. en ik moet zeggen dat ik het best moeilijk vind.,..
Oud 27-04-2002, 13:20
wIccy
wIccy is offline
ik heb de Egyptische Tarot
heb ze nog niet zo lang en ben nog volop aan het leren erover
kvind het ook wel best moeilijk hoor..

Bb
Oud 27-04-2002, 15:41
Janet
Janet is offline
ik weet niet eens hoe het werk,wel wil ik het een x proberen,hoe duur zijn die kaarten en hoe werk dat dan???
Oud 27-04-2002, 18:19
watermannetje
watermannetje is offline
mijn moeder doet het en ik heel soms
Oud 27-04-2002, 18:21
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
Janet schreef:
ik weet niet eens hoe het werk,wel wil ik het een x proberen,hoe duur zijn die kaarten en hoe werk dat dan???
ik kan niet in een keer uitleggen hoe het werkt. Je hebt 52(geloof ik) kaarten die je op verschillende manieren kan leggen. bv een voor het verleden een voor het heden en een voor de toekomst. Hoe verder werkt is best ingewikkeld, je moet wel ff een boek kopen en ik denk dat die kaarten zo rond de 50 euro zijn...?
Oud 28-04-2002, 16:08
never mind
never mind is offline
Citaat:
Janet schreef:
oke.. mijn info..een tarotspel bevat 74 kaarten die je kan gebruiken om een beter inzicht te krijgen van jezelf, de mensen om je heen etc. etc. als je denkt dat het heel presies de toekomst kan voorspellen (als in: als je 35 bent krijg je een tweeling van een 36 jarige man die uit australie komt) heb je het mis. meer zoiets van: je zal kinderen krijgen van iemand-die-hier-vreemd-is.. naja. Get my point?
Je hebt superveel verschillende leggingen, de ene legging is weer geschikter voor één bepaald onderwerp dan de andere, welke legging je moet gebruiken leer je vanzelf.
Tot slot: een pakje beginners tarot+boekje van rider waite kost +/- 18 euro maar je hebt ook tarot van 50 euro zoals watermannetje zei die duurdere zou ik alleen kopen als je het al langer doet (zijn ingewikkelder) en als je het vaak doet, anders is het zonde van je geld. Rider waite is zo makkelijk omdat de afbeeldingen zo duidelijk zijn.

Pfff... oke lange replay

nog vragen ?

blessed be! annet
Oud 28-04-2002, 20:12
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
never mind schreef:
Hoe lang en met welk spel..

*b*b* annet
anderhalf jaar ongeveer, crowley-toth spel
Oud 29-04-2002, 11:55
prulleke
prulleke is offline
Heb al iets meer dan twee jaar het Rider-Waite tarot, het schijnt dat deze kaarten de meest duidelijke en simpele beeltenissen hebben dus heb ik deze voor mijn vijftiende verjaardag gevraagd, en dus gekregen van een groep vriendinnen.

Het lukt me aardig, hele leggingen duren een tijdje, tussendoor schrijf ik dan de kaart op en zoek naderhand de betekeins op en geef het geheel een verhaaltje. Veel vrienden komen naar me toe waar ik dan de kaarten voor leg.

Ik las net ook iets over dagkaarten trekken en dan een dagboek bijhouden, dit is een perfecte manier om de kaarten te leren kennen en er een goed gevoel bij te krijgen.
Oud 30-04-2002, 13:46
Verwijderd
1 jaar, de klassieke kaarten
Oud 30-04-2002, 15:17
Verwijderd
eenhalfjaar, raider waite, en ik leer het met een boek dat minstens een kilo of vier weegt
Oud 30-04-2002, 20:36
never mind
never mind is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
eenhalfjaar, raider waite, en ik leer het met een boek dat minstens een kilo of vier weegt

hehe, ben je lang mee bezig...
Oud 30-04-2002, 22:59
Donziewoman
Donziewoman is offline
Nou mensen ik denk ik kan wel weer een nieuw bericht plaatsen maar ik dump het hierbij..
Nou kijk ik vind dat TAROT wel interressant enzow dus ik heb gisteren zown beginners boek met kaarten gekocht..
ik denk alsk ut nou niks vind heb ik niet voor niks dure kaarten gekocht en anders kank dat nog doen..
nou zegt de moeder van een vriendin van mij dat "tarot gedoe" zo noemt zij het..
dat dat ook negatief kan zijn..
ofzoiets ze kende iemand een meneer waarbij zijn huis was afgefikt..
en waarbij alles daarvoor was gestolen ofzoeits..
zown heel vaag verhaal..
ik geloofde er al weinig van en mijn moeder zegt dat dat daar helemaaln iks mee te maken heeft... ze doet zelf REIKI enzow je weet wel van dat zoort dingen..
Kunnen jullie mij zeggen ofdat dat klopt of niet..
nou alvast bedankt en ik hoor ut wel doeigs..
Oud 01-05-2002, 20:06
Aissyla
Aissyla is offline
Citaat:
nou zegt de moeder van een vriendin van mij dat "tarot gedoe" zo noemt zij het..
dat dat ook negatief kan zijn..
ofzoiets ze kende iemand een meneer waarbij zijn huis was afgefikt..
en waarbij alles daarvoor was gestolen ofzoeits..
zown heel vaag verhaal..
Op precies dezelfde manier/met de zelfde rede zeggen ze dat heksen/wicca's slecht zijn, satan aanbidden, melk zuur maken etc.
Dat vind ik zo dom als mensen zo denken!
Oud 02-05-2002, 09:19
watermannetje
watermannetje is offline
ik heb er ooit eens een werkstuk over gemaakt, als je wil kan ik hem opzoeken en mailen, moet je wel ff je adres geven, ik heb nu geen tijd om hem op te zoeken
Oud 02-05-2002, 11:04
Donziewoman
Donziewoman is offline
Ow ja zou je die willen mailen..
dat zouk wel heel aardig vinden..
mandyslegers@hotmail.com...
alvast bedankt en de rest ook bedankt voor ut andtwoord doeigs..
Oud 02-05-2002, 14:31
Verwijderd
Zou je die pliesplies ook naar moi willen mailen? inge3000@hotmail.com
Thanksies!

Anywayz, om ontopic te blijven: ik ben net begonnen met tarot leggen, Crowley tarotspel. Is nog best wel lastig...
Oud 02-05-2002, 18:44
Donziewoman
Donziewoman is offline
Dat vind ik ook..
Ik vind het vooral moeilijk om de beschrijving van die kaart..
En dan antwoord te geven in het leven van die ander op de vraag van die ander..
Ja ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel..
Maar zal ik dat makkelijker gaan vinden door vaak te oefenen (wat ik overigens al doe)..
Of moet dat in je zitten..
wat een stupid vraag eigenlijk volgens mij moet je daar gwoon ff aan wennen en het dan leren..
Ik vroeg gisteren zo aan een vriendin ofdat ik het bij haar zou mogen proberen om te oefenen weet je wel..
En ja hoor haar verleden en heden klopt helemaal..
Wil dit zeggen dat ik het goed doe of niet???..
het klopt toch ook dat je niet te vaak voor jezelf mag leggen he??
en moet die zijden doek zwart zijn of maakt dat niet uit...
*oeffff wat een vragen maar bedankt*
Oud 05-05-2002, 20:45
CryperA
CryperA is offline
Heb zelf de zigeunerkaarten van Aimeé..zo een half jaar...

Ik gebruik verschillende manieren van leggen, en het is best moeilijk.
Ik schrijf de uitkomsten op, en zo kan ik het een tijd later weer bekijken en misschien tijden in gaan schatten, en kijken of ik het goed geinterpreteerd (hoe schrijf je het?) heb.
Oud 06-05-2002, 10:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Zit er dan geen uitlegboekje bij, bij die kaarten?
Of heb je het spel + uitlegboekje kaarten + extra boek met hoe en wat?

Hoe duur zijn trouwens die raider waite?
Oud 06-05-2002, 10:56
WhisperingFaery
WhisperingFaery is offline
http://www.catharinaweb.nl/tarot/decks.htm = hier kun je online decks bekijken en er staan prijzen bij enzo, ook veel uitleg over tarot
Oud 06-05-2002, 15:39
mielukki
mielukki is offline
ik heb ze nou 3 weken,ik heb rider waite kaarten.
Ik snap er nog nix van!!!
Oud 06-05-2002, 19:13
Skapie
Skapie is offline
Citaat:
watermannetje schreef:

ik kan niet in een keer uitleggen hoe het werkt. Je hebt 52(geloof ik) kaarten die je op verschillende manieren kan leggen. bv een voor het verleden een voor het heden en een voor de toekomst. Hoe verder werkt is best ingewikkeld, je moet wel ff een boek kopen en ik denk dat die kaarten zo rond de 50 euro zijn...?

Ik heb bij de large (www.large.nl) een tarotkaartenset (78 kaarten) besteld voor 28,50 euro van Luis Royo, daar zit dan ook een (engels) boek bij. Maar ik zag er ook tarotkaartensets van 18 euro bijstaan, dus het is goedkoper dan je denkt hoor!
Oud 07-05-2002, 11:04
leentjuh
leentjuh is offline
kan je die kaarten ook ergens kopen? niet over internet maar gewoon ergens?
Oud 07-05-2002, 15:38
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
leentjuh schreef:
In sommige winkels, een spiritueel winkeltje bv. ergens...
Oud 07-05-2002, 23:57
louis84
louis84 is offline
Citaat:
leentjuh schreef:
In een winkel die dingen verkopen, die een relatie hebben met paranormaliteit of spiritualiteit.
Of je zoekt het ff op internet, o.a.
trefwoord bijvoorbeeld : spirituele winkels ofzo.

Oh ja.

Ik doe aan de Raider waite tarot.
ben nog pas begonnen, en weet dus nog niet zoveel, maar ben er druk mee bezig. hoop dat ik het binnen 1 jaar kan leren

Groeten Louis
Oud 08-05-2002, 06:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ga vanmiddag naar de stad in Rotterdam om tarotkaarten te kopen...moettoch naar de tandarts () dus ik ben toch in de buurt (niet zo verstandig met feyenoordhooligans...maar toch).

Bij de Rotterdamse bieb, daar tegenover en naast het postkantoor zit een spiritueel winkeltje, ik weet niet meer hoe het heet, maar daar verkopen ze tarotkaarten
Oud 08-05-2002, 08:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Quote uit: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=83587

Ik wilde vanmiddag tarotkaarten gaan kopen, maar nu vroeg ik me toch af wat het verschil is tussen al die sets kaarten, en of je er een 'handboek' bij krijgt voor die specifieke kaarten?

Je hebt
* Raider Waite
* Crowley
* Lenormand (of is dat geen tarot?)

Wat is het verschil hiertussen, en wat is het beste voor een 'beginner'?

Thnx
Oud 08-05-2002, 09:38
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Nu blijk ik dus Lenormand kaarten thuis te hebben liggen...een keer gekregen van mijn oma... naja, er staat gewoon 'waarzegkaarten' en 'crown' op, maar ze lijken verdacht veel op de Lenormand kaarten
Heeft iemand ervaring met deze kaarten?

Enneh...Inner Child kaarten zijn heel erg mooi *zucht*

Btw. ga ik vanmiddag geen kaarten kopen, maar een boek lenen of kopen
Oud 08-05-2002, 09:43
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:
Ik heb halloween tarot.
Woah die is leuk!!! Waar heb je die gekocht..?

[ontopic] Ik ben er nou bijna een jaar mee bezig, maar gebruik het niet vaak, alleen als ik echt een vraag heb, heb geen voorkeur voor een leggingsvorm.
Oud 08-05-2002, 15:21
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

Wat is het verschil hiertussen, en wat is het beste voor een 'beginner'?

Thnx
als je een set koopt met een boek erbij, dan is dat boek altijd voor die specifieke kaarten. Vaak wordt de Rider-Waite aangeraden voor beginners aangezien de afbeeldingen heel duidelijk zijn..maar wat ook erg belangrijk is, is dat de tarotset die je kiest je aanspreekt. Rider-Waite deed mij niks en Crowley juist weer wel, vandaar dat ik die keuze heb gemaakt, maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk. Als je helemaal gek bent van faeries dan kan ik me voorstellen dat je juist weer eerder een faeries-tarotset koopt.

Mijn advies is om rustig in een winkel de sets te bestuderen en gewoon de set te kiezen die jou het meeste aanspreekt..
Oud 08-05-2002, 17:37
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
TearSong schreef:

als je een set koopt met een boek erbij, dan is dat boek altijd voor die specifieke kaarten. Vaak wordt de Rider-Waite aangeraden voor beginners aangezien de afbeeldingen heel duidelijk zijn..maar wat ook erg belangrijk is, is dat de tarotset die je kiest je aanspreekt. Rider-Waite deed mij niks en Crowley juist weer wel, vandaar dat ik die keuze heb gemaakt, maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk. Als je helemaal gek bent van faeries dan kan ik me voorstellen dat je juist weer eerder een faeries-tarotset koopt.

Mijn advies is om rustig in een winkel de sets te bestuderen en gewoon de set te kiezen die jou het meeste aanspreekt..
dankje
Maar wat bleek nou, ik heb Lenormand kaarten thuis liggen (van me oma gekregen)...en nu ben ik net naar de bieb geweest voor een handboek Kan ik ook nog wel even 3 weken mee door, als het bevalt kan ik het altijd nog kopen
Oud 08-05-2002, 20:54
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

ik heb Lenormand kaarten thuis liggen (van me oma gekregen)...
een goed teken, van tarotkaarten zeggen ze altijd dat het het beste is als je ze krijgt in plaats van koopt
Oud 09-05-2002, 07:45
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
TearSong schreef:

Mij spreken 'Inner Child' kaarten me aan...die zijn moooooooi *zucht* Ze zijn alleen 45 euro...en ik heb al Lenormand kaarten, dus daar ga ik eerst mee oefenen Dan kan ik later altijd nog andere kaarten kopen.
Oud 09-05-2002, 10:05
*black rose*
*black rose* is offline
ik wou al heel lang tarotkaarten en nou heb ik gister crowley gekocht....
Oud 09-05-2002, 10:29
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
*black rose* schreef:
ik wou al heel lang tarotkaarten en nou heb ik gister crowley gekocht....
gefeli om het zo maar te zeggen
Oud 15-05-2002, 19:07
Aissyla
Aissyla is offline
Ik heb raider waite tarot, maar eigenlijk spreekt Thot tarot me veel meer aan. Ik had mijn tarot van mijn moeder voor sinterklaas gekregen.
Oud 15-05-2002, 20:44
SpiT
SpiT is offline
kep Vempire tarot, maar de laatste tijd doe'k het minder dan anders...
Oud 16-05-2002, 15:24
pe
pe is offline
Mielukki schreef op 6 5 -'02:
Citaat:
ik heb ze nou 3 weken,ik heb rider waite kaarten.
Ik snap er nog nix van!!!
Om een overzichtje te krijgen kun je deze artikeltjes over de tarot eens doorlezen:
http://www.geocities.com/pe100nl/hoe...in_elkaar.html
http://www.geocities.com/pe100nl/beg...en_leggen.html
http://www.geocities.com/pe100nl/zel...verzinnen.html

pe.

Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 19:46.
Oud 16-05-2002, 20:02
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik leg sinds 2,5 jaar tarot en doe dit met het Crowley Thoth Tarot; Rider Waite vind ik geen mooi tarot, hoewel er wel goed herkenbare symboliek in zit.
Oud 18-05-2002, 19:30
Breg
Breg is offline
ik heb nu ongeveer een half jaar Tarot kaarten, maar ik gebruik ze niet zo heel vaak. Ik heb ze gisteren wel weer gebruikt, ik had een vraag wat er zou kunnen gebeuren als ik een bepaalde beslissing op het gebied van school zou maken. Er kwam uit dat ik voor een examen zou slagen en alles me makkelijk af zou gaan.
Maar ik trek ze gewoon op mn gevoel, ik kijk er een tijdje naar en dan trek ik achter elkaar de kaarten eruit, die manier werkt voor mij het beste, een vriendin van mij telt de kaarten en trekt dan steeds bv. elke 4e kaart, heb ik ook geprobeerd, maar dat vond ik niet fijn werken. Zijn er anderen die het ook zo doen (die laatste manier dus)?
Oud 19-05-2002, 10:57
louis84
louis84 is offline
Citaat:
watermannetje schreef:
ik heb er ooit eens een werkstuk over gemaakt, als je wil kan ik hem opzoeken en mailen, moet je wel ff je adres geven, ik heb nu geen tijd om hem op te zoeken
Kan je die misschien ook naar mij toe sturen als je het niet erg vind. Louis_getting_pissed_off@hotmail.com

Groetjes Louis
Oud 19-05-2002, 11:08
CryperA
CryperA is offline
Heb nu het orakel van de engelen geleent van een vriendin van me En die vind ik eigelijk superfijn
Oud 19-05-2002, 11:37
WhisperingFaery
WhisperingFaery is offline
de tarot van art nouveau vind ik waanzinnig mooi:

Ik heb zelf nog geen tarot-deck gekocht omdat ik nog steeds geen deck ben tegengekomen dat me echt aantrok in de 2 mystieke winkeltjes die we hier hebben, art nouveau hebben ze daar ook niet, ik wacht tot ik echt een deck tegenkom waarbij ik gelijk het gevoel heb van 'die moet ik hebben!'. Ik ben nu een stel boeken over tarot aan het lezen... ik gebruik wel angel cards iedere ochtend:

Oud 19-05-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

Zit er dan geen uitlegboekje bij, bij die kaarten?
Of heb je het spel + uitlegboekje kaarten + extra boek met hoe en wat?

Hoe duur zijn trouwens die raider waite?
*laaaate reactie*

ja, er zat wel een boekje bij de kaarten, maar daar stonden alleen een paar adressen in van waar je andere decks en boeken over tarot kon kopen.. Ik weet niet of het bij andere ook zo is, maar ik heb dus fijn een heel boek moeten aanschaffen. Als je serieus wil beginnen met tarot, in de zin van meerdere legvariaties kennen en met vol gebruik van het grote arcanum kun je beter beginnen met raider waite, omdat daar idd de duidelijkste symboliek in zit. (het is wel zo dat de betekenissen van de kaarten 9 en 11 (als het goed is, het kan ook 7 en 9 zijn) omgedraaid zitten, in de zin van niet zo als bij de meeste andere spellen). Raider Waite was 24,95 gulden, dus reken maar uit..
Oud 19-05-2002, 15:55
pe
pe is offline
8 en 11 zijn in sommige spellen omgedraaid. De originele plaatsen zijn: 8 = "rechtvaardigheid" (justice) en 11 = "kracht" (de kaart met de vrouw die de hand in de mond van de leeuw steekt).
Oud 21-05-2002, 13:42
Belladonna
Belladonna is offline
ik een paar maanden tot een halfjaar en ik heb de rider waite serie.

ik ben nog aan t proberen, maar t wil niet echt super lukken..

xx suus
Oud 30-05-2002, 16:52
*meissie*
*meissie* is offline
Citaat:
Aissyla schreef:
Ik ben tarot aan het leren.
Ik ben er mee bezig sinds eind januari, maar het gaat niet zo erg goed nog...
Ik trek voor elke dag een dagkaart, en dan houd ik in een tarotdagboek bij hoe die dag is verlopen en hoe de kaart erbij past, zo probeer ik de betekenissen van de kaarten te leren.
leg is wat meer uit over een dagkaart trekken...

Regels voor berichten