Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je hebt superveel verschillende leggingen, de ene legging is weer geschikter voor één bepaald onderwerp dan de andere, welke legging je moet gebruiken leer je vanzelf. Tot slot: een pakje beginners tarot+boekje van rider waite kost +/- 18 euro maar je hebt ook tarot van 50 euro zoals watermannetje zei ![]() Pfff... oke lange replay ![]() nog vragen ![]() blessed be! annet
|
![]() |
Heb al iets meer dan twee jaar het Rider-Waite tarot, het schijnt dat deze kaarten de meest duidelijke en simpele beeltenissen hebben dus heb ik deze voor mijn vijftiende verjaardag gevraagd, en dus gekregen van een groep vriendinnen.
Het lukt me aardig, hele leggingen duren een tijdje, tussendoor schrijf ik dan de kaart op en zoek naderhand de betekeins op en geef het geheel een verhaaltje. Veel vrienden komen naar me toe waar ik dan de kaarten voor leg. Ik las net ook iets over dagkaarten trekken en dan een dagboek bijhouden, dit is een perfecte manier om de kaarten te leren kennen en er een goed gevoel bij te krijgen. |
![]() |
|
![]() |
Nou mensen ik denk ik kan wel weer een nieuw bericht plaatsen maar ik dump het hierbij..
Nou kijk ik vind dat TAROT wel interressant enzow dus ik heb gisteren zown beginners boek met kaarten gekocht.. ik denk alsk ut nou niks vind heb ik niet voor niks dure kaarten gekocht en anders kank dat nog doen.. nou zegt de moeder van een vriendin van mij dat "tarot gedoe" zo noemt zij het.. dat dat ook negatief kan zijn.. ofzoiets ze kende iemand een meneer waarbij zijn huis was afgefikt.. en waarbij alles daarvoor was gestolen ofzoeits.. zown heel vaag verhaal.. ik geloofde er al weinig van en mijn moeder zegt dat dat daar helemaaln iks mee te maken heeft... ze doet zelf REIKI enzow je weet wel van dat zoort dingen.. Kunnen jullie mij zeggen ofdat dat klopt of niet.. nou alvast bedankt en ik hoor ut wel doeigs.. |
![]() |
||
Citaat:
Dat vind ik zo dom als mensen zo denken! |
![]() |
|
![]() |
Ow ja zou je die willen mailen..
dat zouk wel heel aardig vinden.. mandyslegers@hotmail.com... alvast bedankt en de rest ook bedankt voor ut andtwoord doeigs.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zou je die pliesplies ook naar moi willen mailen? inge3000@hotmail.com
Thanksies! Anywayz, om ontopic te blijven: ik ben net begonnen met tarot leggen, Crowley tarotspel. Is nog best wel lastig... |
![]() |
|
![]() |
Dat vind ik ook..
Ik vind het vooral moeilijk om de beschrijving van die kaart.. En dan antwoord te geven in het leven van die ander op de vraag van die ander.. Ja ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.. Maar zal ik dat makkelijker gaan vinden door vaak te oefenen (wat ik overigens al doe).. Of moet dat in je zitten.. wat een stupid vraag eigenlijk volgens mij moet je daar gwoon ff aan wennen en het dan leren.. Ik vroeg gisteren zo aan een vriendin ofdat ik het bij haar zou mogen proberen om te oefenen weet je wel.. En ja hoor haar verleden en heden klopt helemaal.. Wil dit zeggen dat ik het goed doe of niet???.. het klopt toch ook dat je niet te vaak voor jezelf mag leggen he?? en moet die zijden doek zwart zijn of maakt dat niet uit... *oeffff wat een vragen maar bedankt ![]() |
![]() |
|
Heb zelf de zigeunerkaarten van Aimeé..zo een half jaar...
Ik gebruik verschillende manieren van leggen, en het is best moeilijk. Ik schrijf de uitkomsten op, en zo kan ik het een tijd later weer bekijken en misschien tijden in gaan schatten, en kijken of ik het goed geinterpreteerd (hoe schrijf je het?) heb. ![]()
||
Citaat:
Of heb je het spel + uitlegboekje kaarten + extra boek met hoe en wat? ![]() Hoe duur zijn trouwens die raider waite?
|
http://www.catharinaweb.nl/tarot/decks.htm = hier kun je online decks bekijken en er staan prijzen bij enzo, ook veel uitleg over tarot
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb bij de large (www.large.nl) een tarotkaartenset (78 kaarten) besteld voor 28,50 euro van Luis Royo, daar zit dan ook een (engels) boek bij. Maar ik zag er ook tarotkaartensets van 18 euro bijstaan, dus het is goedkoper dan je denkt hoor!
|
![]() |
||
Citaat:
Of je zoekt het ff op internet, o.a. trefwoord bijvoorbeeld : spirituele winkels ofzo. Oh ja. Ik doe aan de Raider waite tarot. ben nog pas begonnen, en weet dus nog niet zoveel, maar ben er druk mee bezig. hoop dat ik het binnen 1 jaar kan leren ![]() Groeten Louis
|
Ik ga vanmiddag naar de stad in Rotterdam om tarotkaarten te kopen...moettoch naar de tandarts (
![]() Bij de Rotterdamse bieb, daar tegenover en naast het postkantoor zit een spiritueel winkeltje, ik weet niet meer hoe het heet, maar daar verkopen ze tarotkaarten ![]()
|
Quote uit: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=83587
Ik wilde vanmiddag tarotkaarten gaan kopen, maar nu vroeg ik me toch af wat het verschil is tussen al die sets kaarten, en of je er een 'handboek' bij krijgt voor die specifieke kaarten? Je hebt * Raider Waite * Crowley * Lenormand (of is dat geen tarot?) Wat is het verschil hiertussen, en wat is het beste voor een 'beginner'? Thnx
|
Nu blijk ik dus Lenormand kaarten thuis te hebben liggen...een keer gekregen van mijn oma... naja, er staat gewoon 'waarzegkaarten' en 'crown' op, maar ze lijken verdacht veel op de Lenormand kaarten
![]() Heeft iemand ervaring met deze kaarten? Enneh...Inner Child kaarten zijn heel erg mooi *zucht* Btw. ga ik vanmiddag geen kaarten kopen, maar een boek lenen of kopen ![]()
||
![]() |
Citaat:
[ontopic] Ik ben er nou bijna een jaar mee bezig, maar gebruik het niet vaak, alleen als ik echt een vraag heb, heb geen voorkeur voor een leggingsvorm.
||
Citaat:
Mijn advies is om rustig in een winkel de sets te bestuderen en gewoon de set te kiezen die jou het meeste aanspreekt..
||
Citaat:
![]() Maar wat bleek nou, ik heb Lenormand kaarten thuis liggen (van me oma gekregen)...en nu ben ik net naar de bieb geweest voor een handboek ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Mielukki schreef op 6 5 -'02:
Citaat:
http://www.geocities.com/pe100nl/hoe...in_elkaar.html http://www.geocities.com/pe100nl/beg...en_leggen.html http://www.geocities.com/pe100nl/zel...verzinnen.html pe. Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 19:46. |
![]() |
|
ik heb nu ongeveer een half jaar Tarot kaarten, maar ik gebruik ze niet zo heel vaak. Ik heb ze gisteren wel weer gebruikt, ik had een vraag wat er zou kunnen gebeuren als ik een bepaalde beslissing op het gebied van school zou maken. Er kwam uit dat ik voor een examen zou slagen en alles me makkelijk af zou gaan.
Maar ik trek ze gewoon op mn gevoel, ik kijk er een tijdje naar en dan trek ik achter elkaar de kaarten eruit, die manier werkt voor mij het beste, een vriendin van mij telt de kaarten en trekt dan steeds bv. elke 4e kaart, heb ik ook geprobeerd, maar dat vond ik niet fijn werken. Zijn er anderen die het ook zo doen (die laatste manier dus)? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Groetjes Louis
|
de tarot van art nouveau vind ik waanzinnig mooi:
Ik heb zelf nog geen tarot-deck gekocht omdat ik nog steeds geen deck ben tegengekomen dat me echt aantrok in de 2 mystieke winkeltjes die we hier hebben, art nouveau hebben ze daar ook niet, ik wacht tot ik echt een deck tegenkom waarbij ik gelijk het gevoel heb van 'die moet ik hebben!'. Ik ben nu een stel boeken over tarot aan het lezen... ik gebruik wel angel cards iedere ochtend: ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ja, er zat wel een boekje bij de kaarten, maar daar stonden alleen een paar adressen in van waar je andere decks en boeken over tarot kon kopen.. Ik weet niet of het bij andere ook zo is, maar ik heb dus fijn een heel boek moeten aanschaffen. Als je serieus wil beginnen met tarot, in de zin van meerdere legvariaties kennen en met vol gebruik van het grote arcanum kun je beter beginnen met raider waite, omdat daar idd de duidelijkste symboliek in zit. (het is wel zo dat de betekenissen van de kaarten 9 en 11 (als het goed is, het kan ook 7 en 9 zijn) omgedraaid zitten, in de zin van niet zo als bij de meeste andere spellen). Raider Waite was 24,95 gulden, dus reken maar uit.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Topmomenten uit je gamecarriere Daboman | 152 | 26-08-2005 21:41 | |