Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2006, 23:45
Roxy
Roxy is offline
Begin jij nu al over de zomervakantie na te denken of neem je in juli een last minuteje?

En hoe beslis je dan waar je heen gaat? Vraag je honderden brochures aan en ga je plaatjes kijken? Vraag je reisbureaus om tips? Ga je af op verhalen van vrienden of zoek je de goedkoopste bestemming die aan jouw eisen (cultuur/party/strand) voldoet?
Oud 11-12-2006, 18:38
Verwijderd
Ik ga eigenlijk altijd met mijn vriend samen, en we zijn allebei wel cultuur-geen strand mensen. Tenminste, geen uren aan het strand of zwembad liggen in de zon, hoogstens naar het strand om even uit te waaien of ergens over de boulevard te lopen als het mooi weer is.

Omdat we allebei niet zo heel veel geld hebben, kiezen we meestal een stad uit waar we nog graag heen willen en nog niet zijn geweest, en die gaan we dan verkennen. Meestal plannen we dat een maandje of 2 van te voren, soms ook wat later.

We hebben vorig jaar wel het plan gehad om in de zomer door Noorwegen te gaan reizen, maar dat is er toen helaas niet van gekomen. En nu vertrekken we in maart voor een heel aantal maanden naar Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Azië, dus hebben we dit jaar een beetje rustig gedaan met vakanties.
Oud 11-12-2006, 19:49
Cartosa
Cartosa is offline
Meestal door boeken te lezen, of nieuwsgierigheid. Of de actualiteit.
Oud 12-12-2006, 16:32
Ivo
Ivo is offline
Het land kies ik op basis van verhalen en ervaringen van anderen, eigen ervaringen en wensen. De uiteindelijke lokatie is vooral een prijs/kwaliteit afweging. Ik boek de camping meestal niet lang van te voren. Als ik voor de poort van een overvolle camping sta rij ik liever naar de volgende dan dat ik hutje-mutje m'n tent moet opzetten en struikel over de scheerlijnen van m'n buren.
Oud 12-12-2006, 20:09
akumabito
akumabito is offline
lol @ reisbureau

Ik ga altijd op de bonnefooi en zonder Lonely Planet
Veel leuker.
Oud 12-12-2006, 20:23
Verwijderd
Wij als vriendengroep zijn al druk bezig met zoeken en plannen. In eerste instantie ging de gedachte uit naar een weekje Lissabon (500 euro pp), maar nu wordt het misschien toch een vakantiehuis in Nederland of Belgie (120 euro pp).

Het is natuurlijk belangrijker om het samen naar de zin te hebben, dan ergens in een ver land te zitten.

we gaan dus niet voor een last minute, maar reserveren dus tijdig. Omdat te voorkomen, dat we dadelijk naast het net vissen.
Oud 02-01-2007, 23:41
igfy
igfy is offline
Mijn vriend gaat liever op de bonnefooi en ik zoek liever alles van tevoren uit, want ik vind de voorpret een belangrijk onderdeel van de vakantie. We kiezen gewoon samen een bestemming en dan onderzoek ik op internet de mogelijkheden om erheen te gaan en waar het allemaal leuk is enzo. Een paar maanden van tevoren boeken we het dan allemaal en dan is het klaar.

We hebben vorig jaar ge-interraild en dat gaan we dit jaar weer doen. Enige planning is dus wel een beetje nodig qua reserveren van treinen en op sommige drukke plekken ook alvast de hostels..
Oud 06-01-2007, 00:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb altijd wel locaties in mijn hoofd die ik wil bezoeken, deze bekijk ik ruim vantevoren omdat ik plannen een leuk onderdeel van de vakantie vind. Ik stippel meestal een beginpunt en een eindpunt met een datum uit, vanuit het beginpunt zet ik niks vast maar door de voorbereiding verheug ik me zo op bepaalde dingen dat ik uiteindelijk wel de dingen ga doen waar ik vooraf aan dacht.

Het kiezen van een locatie is gewoon puur omdat me iets aanspreekt en iets anders niet, soms zit ik budget en tijd gebonden. Mijn reis voorbereiden doe ik door rond te kijken op fora of een simpele gids te kopen bij de boekenzaak en mensen die mijn bestemming eens hebben bezocht wat te vragen.

Geld speelt voor mij geen rol, reizen is mijn eerste passie bij uitstek en gedurende het hele jaar spaar ik veel geld om dat te kunnen doen.

Laatst gewijzigd op 06-01-2007 om 00:26.
Oud 06-01-2007, 10:14
Pelvix
Pelvix is offline
meestal met de prijs in de hand en bedenken wat ik nog graag wil zien.
Oud 06-01-2007, 12:24
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wij gaan met een stel vrienden over een tijdje de eerste besprekingen maken over de vakantie. Zal wel zo in februari rond zijn. Beslissen waar we heen gaan zien we wel waar iedereen heen wil en waar de meesten heen willen daar zullen we wel heen gaan, op voorwaarde dat niemand er bezwaar tegen heeft. De keuze van de locatie hangt vooral af wat iedereen te besteden heeft.
Oud 14-01-2007, 21:48
Roos
Roos is offline
Ik ga voor mijn studie een maandje naar Baltimore met een vriendin. We wilden daarna nog een vakantietje in Amerika.
Logische stad is dan: New York.
Misschien gaan we nog naar een 2e stad, dat moeten we nog overleggen. We zullen dat beslissen op basis van: wat ons tof lijkt, wat anderen ons aanpraten en een beetje wat handig is qua terugvlucht, vervoer etc.
Oud 19-01-2007, 01:56
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
ik pak met mijn vriendinnen een aantal brochures, dan zoeken we de mooiste voorkant uit, in die brochure gaan we bladeren en waar de mooiste jongens of de meest blije mensen bij staan, daar gaan we heen!
Oud 20-01-2007, 15:01
Hulk
Hulk is offline
eisen van mij en mn vrienden was eigenlijk alleen warm, aan zee en veel uitgaansgelegenheden.

dit jaar naar chersonissos. en voor de preciese bestemming kijk ik op zo'n operatorsite naar prijzen/beschikbaarheid en dan op www.vakantiereiswijzer.nl om te kijken of het ook écht iets is. (er was trouwens NU al veel uitverkocht, dus ik adviseer snel te zijn met het boeken )

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 15:04.
Oud 22-01-2007, 10:16
Verwijderd
Ik ga in de zomervakantie eigenlijk zelden op vakantie. Maar wanneer ik op vakantie ga (in de zomervakantie of op een ander moment) dan weet ik van te voren eigenlijk al wel waar ik naar toe wil en dan zoek ik iets uit wat me wat lijkt (dat geldt natuurlijk ook voor de prijs). Ik ga iig niet langs het reisbureaus (ben er zelfs nog nooit binnen geweest) en ga ook niet af op verhalen van vrienden.

Omdat mijn man niet zo'n vakantietype is, blijft het regelmatig bij allemaal mooie plannen en wordt er vervolgens niet geboekt. Maar hopelijk gaan we eind dit jaar wel richting Lapland...alleen wil hij dan weer niet dat het al te koud is... (Tja, wat verwacht je dan daar. )
Oud 22-01-2007, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 20-01-2007 @ 16:01 :
www.vakantiereiswijzer.nl om te kijken of het ook écht iets is.

OT:

Ik ben verslaafd aan Kreta, dus de keuze is vrij snel gemaakt. Ik heb er *veel* vrienden zitten, dus voor mij is het anders om 'steeds terug te gaan'. Ik ga in augustus voor de 5e keer, ga naar Koutouloufari, in van de drie bergdorpjes boven Chersonissos.

De keuze is gemaakt op basis van de weken die mijn vriend en ik beide vrij hadden, rekening houdend met zijn afstudeerstage en mijn herkansingen. En we wilden in het 'hoogseizoen' en niet te duur. Dus vandaar Koutouloufari.
Oud 24-01-2007, 12:13
zeep007
zeep007 is offline
ik zit op de bank, vraag vriend, waar wil jij heen? reactie; ik ook wel.

klaar.
Advertentie

Regels voor berichten