Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2007, 22:39
D'nisSe
D'nisSe is offline
Hey iedereen

Mijn levensstijl is echt te erg en mijn kamer is een mega troep. Ik heb al geprobeerd dit op te ruimen, dus ik heb vorig jaar bij de hema allemaal van die witte grote kartonnen dozen gekocht en daar m'n spullen in gedaan, maar ik kom er nu achter dat dozen dus absoluut helemaal niet handig zijn. Iedere keer heb ik toch wat nodig wat dan onder op blijkt te liggen, ik moet dan eerst alles eruit halen en vervolgens krijg ik het nooit meer goed terug. Ik heb verder in m'n kamer allemaal losse papieren en dingen zoals een fohn of stijltang die dus geen goede vorm hebben en moeilijk zijn om op te ruimen.

Wie o wie is hier een opruimwonder en zou mij een paar tips kunnen geven, en niet van gooi het gewoon weg, want ik wil alles bewaren en ik heb alles ook nog nodig.

alvast bedankt!!!

groetjes
Oud 21-01-2007, 22:45
June bug
June bug is offline
Ik heb voor alles wel een plek eigenlijk en 1 'rommel-la'. Daar stop ik gwn alles in waarvan ik geen idee heb waar ik het anders moet laten, misschien is dat een idee? En dingen waarvan je weet dat je ze bijna nooit nodig hebt indd in dozen/kisten doen en onder je bed zetten?

Losse papieren als rekeningen en brieven die je moet bewaren in een ordner (schrijf je dat zo?) met tabbladen doen, en anders in mapjes in de 'rommel-la'?
Oud 21-01-2007, 23:09
Verwijderd
mijn post dump k in een schoenendoos en een keer in de zoveel tijd ruim k het op.. belangrijke dingen in een ordner en de rest pleur k weg..

misschien een idee om kleinere dozen/boxen te namen zodat je niet elke keer alles overhoop hoeft te halen?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 06:09
Verwijderd
Spullen die je nooit gebruikt weggooien.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 07:47
Verwijderd
Opruimen is voor mietjes. Gewoon nooit wat weggooien en dan telkens naar een grotere woonruimte verhuizen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 08:02
Broeder
Broeder is offline
Sorteer je spullen op alfabet.
Oud 22-01-2007, 10:30
lennuzz
lennuzz is offline
heel veel dozen, doosjes, boxen tassen en lades
en idd, soort bij soort. cosmetica bij cosmetica, boeken, schoolspullen allemaal apart, bank-belasting-verzekerings-gebeuren bij elkaar in een ordner (en als je iets binnenkrijgt ook meteen opbergen!)
misschien helpt een prikbord of whiteboard voor To-do-dingen op te schrijven of briefjes op te hangen die je anders kwijt raakt.
ik ben zelf verslaafd aan opruimen dus mocht je nog iets tegenkomen lemme know
Oud 22-01-2007, 10:58
capibara
capibara is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 22-01-2007 @ 08:47 :
Opruimen is voor mietjes.
Dat dus.
Het enige wat ik goed opruim zijn mn cd's en vinyl. Maar dat verdiend het ook.
Oud 22-01-2007, 12:51
*oma*
*oma* is offline
Ik ben een enorme sloddervos, dus ik ben bang dat ik je niet kan helpen.
Oud 22-01-2007, 16:21
Verwijderd
weggooien is meestal echt de enige goede optie...

kleren opvouwen/ophangen
sokken en ondergoed in mandjes in kledingkast
papieren in ordners/systeemmappen
losse troep in dozen/laadjes
boeken in boekenkast
cd's in cdkast (klinkt heel erg duh, maar qua ruimte scheelt het ontzettend veel, en ook voor de 'appearance' van je kamer)
fohn en dingen ophangen bij je spiegel
losse makeup ook in mandjes
plankjes ophangen voor al je mandjes
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 17:05
D'nisSe
D'nisSe is offline
Allemaal bedankt voor de tips!!! Ik kom zo in ieder geval wel wat verder met opruimen!

Groetjes...
Oud 22-01-2007, 17:33
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ehm alles gewoon wegstouwen en rechtzetten scheelt bij mij altijd al een hoop. en stofzuigen is bij mij echt een wondermiddel, dan lijkt mijn kamer ineens veel opgeruimder
Oud 22-01-2007, 17:39
Verwijderd
Mijn kamer is overigens een teringzooi maar mijn DVD-plankje is altijd heel netjes en zonder rondslingerende losse DVD's en geen andere troep er op en alle DVD's staan netjes gesorteerd op alfabetische volgorde.

Mijn CD-plank zit er boven en dat is wel een teringtroep, CD's die al een jaar buiten hun doosje verkeren en lege doosjes die al een jaar geen CD's hebben bevat en alles ligt door elkaar en er liggen allemaal items die er niet thuishoren.

Prioriteiten
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 22-01-2007 @ 18:33 :
ehm alles gewoon wegstouwen en rechtzetten scheelt bij mij
En kleren in de klerenkast
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 22:48
Macademion
Macademion is offline
Van die hangnetten van de ikea een idee?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 23:24
Verwijderd
De Ikea heeft sowieso wel leuke opruimideeën.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 10:18
RastaLove
RastaLove is offline
Je moet je spullen sorteren op hoe vaak je het gebruikt. Werkt bij mij altijd goed.
Oud 23-01-2007, 11:25
capibara
capibara is offline
Ikea is de grootste fuik ter wereld, yuk.
Oud 23-01-2007, 11:33
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik maak elke dag een takke zooi en aangezien ik troep haat ruim ik elke dag ook weer op.

die hangnetten zijn wel fucking lelijk trouwens. wat is er mis met een plank?

Laatst gewijzigd op 23-01-2007 om 11:36.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 11:38
Moustache
Moustache is offline
Ik ruim alleen op als het écht nodig is. En wanneer het dan echt nodig is dan ben ik nog in staat om het te rekken. Tenzij ik bezoek krijg.
Oud 23-01-2007, 13:42
Verwijderd
ik raak trouwens vaak juist dingen kwijt als ik heb opgeruimd, omdat ik ze dan ipv binnen handbereik, op een "logische plek" neerleg
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:38
Verwijderd
Mijn cds, dvds en games hebben wel een mooi geordend rek. DVDs en cds op alfabet, games niet omdat ik nog oude dozen ertussen heb en dat schiet niet op.
Verder maak ik altijd heel veel troep tot ik uiteindelijk een keer tijd te veel heb en dan doe ik of kleren, of de badkamer, of het bureau of... En aangezien ik nog steeds geen kasten heb, buiten een kleer-, boeken en cdkast, heb ik nog steeds een kamer vol verhuisdozen. Alles wat ik kwijt wil uit de overige kamers, wordt daar dan ook gewoon naartoe geschoven als ik het niet meer zie zitten.
Ik ben de chaos zelve soms.

Stofzuigen doe ik dan wel weer regelmatig, met 2 vogels in huis, dus de vloer in de living is meestal wel opgeruimd.

Bakken zijn vooral handig als je sorteert op nut en nodig. En ze niet te volpropt, zodat je idd alles er weer uit moet laden en inpuzzelen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 23-01-2007 @ 12:33 :
die hangnetten zijn wel fucking lelijk trouwens. wat is er mis met een plank?
Niet alleen zijn ze fucking lelijk, 't is ook behoorlijk onpraktisch. Wat kun je er nou in kwijt? Alleen rommel, want boeken of DVD's of cd's of sieraden of makeup of papieren die je wil bewaren kun je er helemaal niet (netjes) in kwijt.

En dan heb je dus in plaats van een rommel-la een enorme doorzichtige rommelworst midden in je kamer hangen. Een gele, als het tegenzit.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 23-01-2007 @ 15:50 :
Niet alleen zijn ze fucking lelijk, 't is ook behoorlijk onpraktisch. Wat kun je er nou in kwijt? Alleen rommel, want boeken of DVD's of cd's of sieraden of makeup of papieren die je wil bewaren kun je er helemaal niet (netjes) in kwijt.

En dan heb je dus in plaats van een rommel-la een enorme doorzichtige rommelworst midden in je kamer hangen. Een gele, als het tegenzit.
Ik heb er eentje in mijn klerenkast omdat daar geen laatjes inzitten (alleen maar 2 planken en een hanggedeelte) dus ik bewaar er mijn sokken, onderbroeken, bh's en panty's in. En de kat.
Een roze . Daarvoor zijn ze best handig.

En verder zijn laatjes handiger dan dozen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 15:02
]{ing
]{ing is offline
Ik heb er een in mn inloopkast.. zijn praktisch voor sokken etc. Beetje jammer is dat de gaten aan verschillende kanten zitten en het klitteband is zwak.. dus als je gaat draaien laat het los, maar wat wil je voor 3 euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten