Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2006, 14:44
RodeKrab
RodeKrab is offline
Bestaat dit voor het HBO, en zo ja waar kan ik het vinden. Kan er namelijk helemaal niks over vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2006, 14:49
Lilium
Lilium is offline
Ja, die bestaat. Dan wordt je leraar geschiedenis op de middelbare school. Met google vond ik deze pagina: http://www.kiesjestudie.nl/clustA07-...pijvakken.html

Laatst gewijzigd op 30-12-2006 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 14:49
RodeKrab
RodeKrab is offline
Is dat het enige?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 14:50
Nyawa
Volgens mij is er op het HBO alleen een opleiding geschiedenis in de zin van de lerarenopleiding geschiedenis. Wil je geen leraar worden, dan zul je denk ik toch naar de universiteit moeten.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 14:52
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
RodeKrab schreef op 30-12-2006 @ 15:49 :
Is dat het enige?
Ja. Als je geen leraar worden wilt, moet je naar de universiteit om geschiedenis te studeren.
Oud 30-12-2006, 15:46
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Lilium schreef op 30-12-2006 @ 15:52 :
Ja. Als je geen leraar worden wilt, moet je naar de universiteit om geschiedenis te studeren.
Maar je kunt wel met een HBO-propedeuse daarvan overstappen naar Geschiedenis op de universiteit.
Oud 31-12-2006, 01:01
LB06
LB06 is offline
Je kunt inderdaad alleen een opleiding volgen tot leraar geschiedenis op het HBO. Mijn broer zit nl met hetzelfde probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 15:11
Canine 13
Canine 13 is offline
Da's kut, ik ben ook al een tijdje op zoek naar een HBO opleiding voor geschiedenis. Ik kan ook niks vinden, het is allemaal universiteit....
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 16:51
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Neiu schreef op 30-12-2006 @ 16:46 :
Maar je kunt wel met een HBO-propedeuse daarvan overstappen naar Geschiedenis op de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 17:35
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik wil juist geen eraar worden, is niks voor mij.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 19:18
Lilium
Lilium is offline
Wanneer je ouder bent dan 21, kun je ook proberen een colloqium doctum te doen bij de universiteit. Dat is een soort toelatingstoets. Op de websites van de universiteiten is daarover vast informatie te vinden.
Oud 07-01-2007, 00:40
Verwijderd
je kunt ook andere dingen dan leraar worden met de LO geschiedenis. ik doe zelf LO engels, en de helft van mijn klas wil maar docent worden. nadeel is wel dat de opleiding wel in het teken van leraar-worden staat, je moet dus tijdens je opleiding wel lesgeven. in het eerste jaar heb je niet veel stage, dus het is prima te doen om eerst je P te halen en dan naar de universiteit te gaan. de LO geschiedenis schijnt veel vaktheorie (en weinig didactisch gedoe) te hebben. maar anders doe je die toelatingstest voor de universiteit
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 10:25
Canine 13
Canine 13 is offline
Misschien is dat wel een idee, die toelatingstest voor de universiteit. Weet je toevallig ook of als je eerst 4 jaar HBO (van een heel andere opleiding--> film) heb gevolgt of je dan ook naar de universiteit kan voor archeologie?

Dus: HBO Film, en daarna Archeologie (universiteit).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 10:57
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
K9 schreef op 07-01-2007 @ 11:25 :
Misschien is dat wel een idee, die toelatingstest voor de universiteit. Weet je toevallig ook of als je eerst 4 jaar HBO (van een heel andere opleiding--> film) heb gevolgt of je dan ook naar de universiteit kan voor archeologie?

Nee, dat weet ik niet. Misschien kun je op de website van de universiteit van jouw voorkeur kijken of hun studievoorlichter mailen/bellen?
Oud 09-01-2007, 22:02
Not Fade Away
Not Fade Away is offline
Hangt volgens mij van je profiel af.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 22:03
Verwijderd
Citaat:

Als je de Propedeuse van de filmopleiding hebt, of een bachelor, kun je doorstromen naar de meeste WO studies (geschiedenis en archeologie in ieder geval wel).
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Urm schreef op 07-01-2007 @ 01:40 :
je kunt ook andere dingen dan leraar worden met de LO geschiedenis. ik doe zelf LO engels, en de helft van mijn klas wil maar docent worden. nadeel is wel dat de opleiding wel in het teken van leraar-worden staat, je moet dus tijdens je opleiding wel lesgeven. in het eerste jaar heb je niet veel stage, dus het is prima te doen om eerst je P te halen en dan naar de universiteit te gaan. de LO geschiedenis schijnt veel vaktheorie (en weinig didactisch gedoe) te hebben. maar anders doe je die toelatingstest voor de universiteit
voor engels is dat al weer wat makkelijker dan geschiedenis.

ik bedoel, als je een beetje een talenknobbel hebt is engels gewoon een goede opstap, spaans erbij en je kan zo bij weet ik wat voor bedrijf aan de slag.

Wat kan je verder met geschiedenis?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 10-01-2007 @ 21:23 :
voor engels is dat al weer wat makkelijker dan geschiedenis.

ik bedoel, als je een beetje een talenknobbel hebt is engels gewoon een goede opstap, spaans erbij en je kan zo bij weet ik wat voor bedrijf aan de slag.

Wat kan je verder met geschiedenis?
nhl.nl:

Met een diploma van één van de lerarenopleidingen Sociale vakken op zak kom je niet vanzelfsprekend als leraar in het voortgezet onderwijs terecht, want met dit diploma heb je bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om te kiezen voor een maatschappelijke richting, een functie bij een bedrijf of instelling of voor een doorstroomvariant naar de universiteit!
Denk bij andere functiemogelijkheden aan beroepen als: medewerker bij een milieuorganisatie, medewerker bij de afdeling ruimtelijke ordening van een gemeente of medewerker bij een museum of archief.

fontys.nl:

Niet alleen in het onderwijs kun je een baan vinden, want de opleiding vormt ook een uitstekende opstap naar andere beroepen. Naast kennis van je vakgebied weet je tenslotte ook veel op sociaal en communicatief gebied.Elke functie waarin leiding geven en een uitstekende beheersing van de taalvaardigheid worden gevraagd, behoort tot jouw mogelijkheden.

windesheim.nl:

De opleiding is in de eerste plaats een lerarenopleiding, maar een werkomgeving buiten het onderwijs is ook mogelijk. De vaardigheden die je ontwikkelt in de opleiding, kun je prima gebruiken in functies waarin je omgaat en communiceert met mensen. Zo kun je gaan werken in de voorlichting, het toerisme, de automatisering of bij de overheid.

.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 14:40
Verwijderd
twee vrienden van me doen de lerarenopleiding Geschiedenis aan het Windesheim en zeiden over dit topic:

P: daar is volgens mij alles gezegd
W: De meest belangrijke informatie is al gegeven inderdaad, maar laat hij er wel rekening mee houden dat er vanaf het eerste jaar veel aandacht is voor de didactiek en het onderwijs. En geschiedenis gaan studeren is wel heel zwaar en weer een geheel andere tak van sport. Hij zal heel veel theorie krijgen over geschiedenis als wetenschap en historeografische visies. De feitenkennis komt pas op de derde plaats.
P: ja klopt en vooral diegene die nu met de opleiding beginnen krijgen net zo veel didactiek dan feitelijke geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 09:53
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:

Ja, dat kan. Je kan met in principe elke HBO-propedaeuse naar de universiteit, mits je het goede profiel voor die universitaire studie hebt uiteraard. Maar archeologie heeft geen speciale ingangseisen (en is ook geen hele moeilijke studie) Dus het kan Leuk dat je trouwens misschien archeologie wilt gaan doen, dat hoor je niet zo vaak.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 14:03
Drez
Drez is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-01-2007 @ 15:40 :
twee vrienden van me doen de lerarenopleiding Geschiedenis aan het Windesheim en zeiden over dit topic:

P: daar is volgens mij alles gezegd
W: De meest belangrijke informatie is al gegeven inderdaad, maar laat hij er wel rekening mee houden dat er vanaf het eerste jaar veel aandacht is voor de didactiek en het onderwijs. En geschiedenis gaan studeren is wel heel zwaar en weer een geheel andere tak van sport. Hij zal heel veel theorie krijgen over geschiedenis als wetenschap en historeografische visies. De feitenkennis komt pas op de derde plaats.
P: ja klopt en vooral diegene die nu met de opleiding beginnen krijgen net zo veel didactiek dan feitelijke geschiedenis.
Als W het over universitair geschiedenis heeft, heeft hij het iig niet over Groningen, want daar is dat absoluut (helaas) niet zo.
En P moet iets aan zijn taalkennis doen.
Oud 27-01-2007, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Drez schreef op 27-01-2007 @ 15:03 :
Als W het over universitair geschiedenis heeft, heeft hij het iig niet over Groningen, want daar is dat absoluut (helaas) niet zo.
En P moet iets aan zijn taalkennis doen.
Met het stukje 'geschiedenis gaan studeren' heeft hij het over de VU inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten