Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 21:59
Little Sister
Little Sister is offline
Ik wil graag communicatiewetenschappen gaan studeren, maar ik hoor van veel mensen dat het een beetje een non-studie is. Ik ben ook bij de open dag van Utrecht geweest en sorry daar was die studie inderdaad een lachertje, tenminste zoals deze werd gepresenteerd. Uiteindelijk kwam ik uit bij Twente waar de studie nog serieus genomen lijk, maar met toegepast ervoor.

Maakt dit enig verschil? En het is een Technische universiteit met een campus, weet iemand daar wat van, hoe dat is op een campus wonen? En is het wat de studie, of kan ik me beter terugtrekken in een jaar vol lol in nijmegen?
Oud 26-01-2007, 08:05
Verwijderd
Ik kan niets zeggen over TCW maar ik heb mezelf wel verdiept in het campus gebeuren.

Als je op de campus wil wonen huur je een kamer bij acasa. Mij hebben ze een 'garantie' gegeven dat ze na het kamerzoekweekend in juni/juli daar voor iedereen die dat wil (en zich heeft ingeschreven) een kamer hebben. Voor meer info kan je kijken op www.acasa.nl . Kamernet heeft natuurlijk ook heel veel kamers in Enschede zelf, en die zijn vaak nog wat goedkoper.

Ik vond de universiteit in Twente erg leuk, maargoed ik ga ook een technische studie doen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Little Sister schreef op 25-01-2007 @ 22:59 :
En is het wat de studie, of kan ik me beter terugtrekken in een jaar vol lol in nijmegen?
ehm

Nijmegen <> Enschede

Wat denk je zelf? Nijmegen is nu niet de meest bruisende studentenstad van Nederland, maar vergeleken met Enschede is het walhalla.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 13:00
Verwijderd
Ik ben nu tweedejaars tcw'er. Het verschil tussen tcw en andere cw's kan ik je niet vertellen, omdat ik niet weet hoe die andere studies zijn. Eén van mijn studiegenoten is na een jaar cw in amsterdam op tcw overgestapt en hij vertelde me dat hij in amsterdam vooral met zijn neus in de boeken zat. Maar een oud-huisgenoot van me is dit studiejaar juist naar amsterdam gegaan om een master cw te doen en heeft het er heel erg naar de zin. Het is dus maar net wat je voorkeur heeft.

Over tcw: het is inderdaad niet de moeilijkste studie die je zou kunnen kiezen, maar ik zou het niet oppervlakkig of een non-studie willen noemen. In het eerste jaar krijg je een basis van o.a. communicatie-theorieën, psychologie, marketing, mediageschiedenis en statistiek waar later, merk ik nu in het tweede jaar, dieper op in gegaan wordt. Daarnaast krijg je in het eerste jaar ook een aantal meer praktische vakken zoals presenteren, academisch schrijven en ontwerpen van nieuwe mediatoepassingen.
Naast een tentamen krijg je bij sommige van de eerstgenoemde vakken ook een opdracht die je alleen of in groepjes moet maken. Als je voor tcw kiest is het wel belangrijk dat je kunt samenwerken. Het leuke aan de opleiding is dat je niet alleen allerlei theorieën voorbij ziet komen, maar ook leert hoe je ze in de praktijk toe kunt passen.
Verder is de sfeer op tcw heel goed. Contact met de docenten verloopt best wel goed en informeel, als je een vraag hebt kun je altijd even bij de docent naar binnen lopen om m te stellen. De studenten komen uit alle windstreken en er zitten zelfs aardig wat duitse studenten tussen. De vrouwen zijn wel in de meerderheid trouwens.

Ik vind het een leuke studie maar er zitten altijd dingen tussen die minder zijn natuurlijk. Zo zijn we dit jaar tot nu toe bijna alleen nog maar praktisch bezig geweest in allerlei groepjes. Ik ben wel blij dat er nu een nieuw semester aan komt waar we weer wat meer de boeken in duiken en niet meer alleen in groepjes werken. En de statistiek en data-analyse vakken vind ik de hel. Ik was op de middelbare school al geen held in wiskunde dus ik moet echt hard mijn best doen om daar voldoendes voor te halen.

Als je serieus overweegt om tcw te gaan studeren zou ik naast een open dag bezoeken ook eens kijken of je een dag mee kan lopen met een student. Op die manier krijg je een veel beter beeld van de sfeer die er hangt en het niveau van de studie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten