Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Eh... Laat ik zeggen dat ik het met je eens ben, maar de 'argumenten' die je noemt vind ik ronduit zwak. Een kind lijkt inderdaad vaak op zijn vader en moeder, qua uiterlijke kenmerken. Maar het is allemaal veel te ingewikkeld om ook maar te kunnen zeggen dat twee opeenvolgende generaties op elkaar lijken; daarvoor zijn er te veel (polyhybride) genen in het spel. Ieder mens is uniek, kan wel gesteld worden.
Dat de natuur een rotplek is, is ook nog maar de vraag. Hoewel ik moet toegeven dat de natuur een nogal vreemd (en wrang) 'grapje' heeft uitgehaald met betrekking tot het overleven der soorten. En wat het verschillen van dieren BINNEN een soort betreft, heeft helemaal niks met de evolutietheorie te maken. Dat heet micro-evolutie, en dat geldt dus voor binnen de soort; geen enkele gelovige die dat zal ontkennen. Alleen macro-evolutie, de theorie dat uit de ene soort een andere soort ontstaan is (ontstaat) wordt fel bestreden. Kortom: jouw argumenten zijn niet erg toereikend om gelovigen te overtuigen. Bij lange na niet!
|
Wat betreft macro-evolutie: lijkt me niet bijzonder moeilijk te bewijzen. Muizen planten zich erg snel voort, en zijn dus geschikt voor expirimenten. Zet één muizenkolonie in een bak waar het steeds warmer wordt, en zet een ander in een bak waar het steeds kouder wordt, en vergelijk de verschillen na een tijd. Ik moet zeggen, het zal mij benieuwen! Als het goed gaat is dat overigens nog slechts bewijs dat het mógelijk is. (En dat is wat gelovingen ontkenden, vooral in de middeleeuwen, maar nog steeds wel sommigen)
Het zou helemaal te gek zijn als de twee kolonies niet langer met elkaar konden voortplanten. Dat zou redelijk definitief bewijs zijn. Als het expiriment mislukt en de muizen allemaal doodgaan is dat overigens nog geen bewijs dat de evolutietheorie niet klopt.
||
Citaat:
@ lboksha: jongen, lees wat meer over het onderwerp ossow
||
![]() |
Citaat:
|
dergelijke experimenten worden al wel met fruitvliegjes gedaan. 1 week = 1 generatie ofzow... - errug snel
muizen zijn echt traag hoor en voor ze niet meer voort kunnen planten... - Blanke mensen zijn in zo'n 250.000 jaar ontwikkeld uit donkere mensen en een blanken en zwarten kunnen nog steeds met elkaar voortplanten. De ene ging naar koud gebied en de ander bleef in warm gebied.
||
Citaat:
Die verschillen van dieren binnen een soort komt neer dat bijvoorbeeld dieren bij de poolvlaktes meestal wit zijn. Van een heleboel dieren bleven meestal de wittere over (vossen die net een tint lichter zijn dan hun andere soorten) enz enz, tot ze wit zijn en op de polen konden leven. Dat er andere soorten ontstaan uit soorten heeft daar niets mee te maken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() wat probeer je te zeggen??
||
Citaat:
Eva (die overlaatst een getuige van jehovah tegenkwam die geloofde in een gestuurde Big Bang, door God dus. maar voor de rest scheelde er heel veel aan die jongen)
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Evolutie: wat het (niet) is, misverstanden en FAQ Bart Klink | 18 | 13-05-2013 17:45 | |
Evolutie harriej_ | 397 | 08-06-2007 13:25 | |
wat was het begin? pc nerd | 456 | 01-12-2006 10:19 | |
het meest aannemelijke Bloedpropje | 12 | 09-08-2004 12:33 | |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |