Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2007, 10:59
DvoorA
DvoorA is offline
Sinds gisterochtend heb ik last van mijn rechterkaak (heb bij vorige topics gezocht maar ik heb dus geen last van knakken en dergelijke). Ik kan mijn mond niet ver open doen (verticaal) en ook als ik mijn onderkaak naar links en rechts wil bewegen gaat het niet ver. Het doet vooral pijn als ik mijn mond een klein stukje open doe zoals bij eten of praten, zelfs witbrood eten is pijnlijk.
Inmiddels is de pijn ook uitgestraald naar mijn rechteroor.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik heb geen klappen gekregen of raar gelegen in mijn slaap of iets dergelijks. Thanks
Oud 10-02-2007, 11:17
Verwijderd
Mijn oom had hier een paar jaar geleden ook last van en die had ook knakken. Hij had een ontsteking naast zin verstaandskies. Misschien als de pijn aanhoud een bezoekje aan je huisarts brengen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 12:55
Bart
Bart is offline
Ik had hetzelfde als wat je beschrijft en ik gok dat als je maar ver genoeg je mond open forceert, hij ook wel zal knakken. (Niet doen trouwens!). Bij mij ging het na een dag of 2 weg, denk dat het toch gelegen heeft aan een slaaphouding o.i.d.

Anders toch even naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 13:18
Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb dit ook, sinds vorige week zaterdag. Echt vervelend. Misschien dat het met m'n verstandskies te maken heeft, die komt rechtsbovenin door. De pijn is ook in m'n rechterkaak. Maar toch denk ik dat het iets anders is omdat de pijn wat verder zit zegmaar.
Oud 10-02-2007, 15:04
Pluis
Pluis is offline
Is je wang misschien ook wat opgezwollen? Dan is het waarschijnlijk een ontsteking, en moet je even een bezoekje brengen aan de dokter. Heb zelf ooit een ontsteking gehad in die regio, en toen kon m'n mond ook nog maar een heel klein stukje open, maar er knakte toen niks.
Oud 10-02-2007, 15:24
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 10-02-2007 @ 14:18 :
Ik heb dit ook, sinds vorige week zaterdag. Echt vervelend. Misschien dat het met m'n verstandskies te maken heeft, die komt rechtsbovenin door. De pijn is ook in m'n rechterkaak. Maar toch denk ik dat het iets anders is omdat de pijn wat verder zit zegmaar.
Zwelt de pijn aan om na een paar seconden weer wat af te zwakken om vervolgens weer aan te zwellen?
Oud 11-02-2007, 23:02
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Pluis schreef op 10-02-2007 @ 16:04 :
Is je wang misschien ook wat opgezwollen? Dan is het waarschijnlijk een ontsteking, en moet je even een bezoekje brengen aan de dokter. Heb zelf ooit een ontsteking gehad in die regio, en toen kon m'n mond ook nog maar een heel klein stukje open, maar er knakte toen niks.
nee, helemaal niets, maar het voelt gewoon alsof alleen de rechterkant van mn kaak "op slot" zit
Oud 12-02-2007, 06:56
Nebel
Nebel is offline
Een vriendin van mij heeft ook zoiets gehad, zij bleek last te hebben van een kaak die soms uit de kom schiet. Als je er nog last van hebt zou ik toch even de huisarts bellen...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten