Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2007, 21:11
Nona
Nona is offline
Volgend jaar ga ik (als ik mijn bachelor en taaltoets haal) een onderzoeksmaster doen. Deze is in het Engels en ik moet dus een taaltoets afleggen om mijn vaardigheid te bewijzen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe moeilijk is zoiets? Mijn engels is oké, maar niet vloeiend ofzo. Moet toch kunnen?
Oud 29-01-2007, 22:59
pyres
pyres is offline
ik heb weleens een taaltoets gehad maar niet op dat niveau....
die van mij was redelijk simpel maar goed dat is niet te vergelijken....

kun je geen proefexamens aanvragen bij die univ ofzo?
Oud 30-01-2007, 13:45
Nona
Nona is offline
Er is wel een training, maar die kost mooi even 300 euro.

Verder snap ik niet alles, dus ik ga even wat navraag doen. In de brief die ik kreeg staat dat ik een taaltoets af moet nemen, maar op internet zie ik weer dat als je een vooropleiding van min. 3 jaar op universitair niveau gedaan hebt ze uitgaan van een voldoende niveau. Ik denk dat ik maar even na moet vragen of dit ook voor de OM geldt, want ik heb het vermoeden van niet.
Oud 30-01-2007, 14:34
Verwijderd
Ik ken je probleem, Kruimel. Toevallig aan de UU, die master? Ik wil er ook eentje gaan doen, maar ik heb ook geen diploma's oid om aan te tonen hoe goed mijn Engels al dan niet is. En diezelfde zin (3 jaar universitair is genoeg) kwam ik ook al tegen. Met andere woorden, ik snap het ook niet meer, maar de mensen van de Graduate School zelf willen in ieder geval dat ik een toets doe.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 14:58
Nona
Nona is offline
Je gaat niet toevallig DaSCA doen?

Hm, ik geloof dat het dan diezelfde gradschool is. Als zij dat dan graag willen is dat in ieder geval duidelijk.

De websites over de toetsen niet. Voor die TOEFL kun je wel oefenpakketten bestellen (wederom voor een aardig bedrag, maar in ieder geval nog een redelijk bedrag), maar over de moeilijkheidsgraad willen ze geloof ik echt niets kwijt.
Oud 30-01-2007, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-01-2007 @ 15:58 :
Je gaat niet toevallig DaSCA doen?

Hm, ik geloof dat het dan diezelfde gradschool is. Als zij dat dan graag willen is dat in ieder geval duidelijk.

De websites over de toetsen niet. Voor die TOEFL kun je wel oefenpakketten bestellen (wederom voor een aardig bedrag, maar in ieder geval nog een redelijk bedrag), maar over de moeilijkheidsgraad willen ze geloof ik echt niets kwijt.
EdSci maar bij dezelfde Graduate School. Je kunt ze gewoon mailen om te vragen hoor, bij mij mailen ze altijd snel terug!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 18:15
Gigli
Gigli is offline
Ik moet voor mijn studie in het buitenland ook de TOEFL doen, ik heb gehoord dat de test nogal meevalt, maar sinds dit jaar/vorig jaar wordt er ook op engelse gespreksvaardigheden getest, dus hoe het daarmee zit weet ik niet
Ligt er natuurlijk ook aan wat ze voor eisen stellen aan je score
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 19:35
Roos
Roos is offline
Misschien kan je met een groepje zo'n oefenpakket kopen?
Oud 30-01-2007, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-01-2007 @ 15:58 :

Volgens mij is het heel simpel. Ik had hem ook moeten doen, maar ik heb iets anders geregeld. Ik denk niets om je zorgen over te maken, vooral niet als je op universitair niveau vakken gevolgd heb, ik neem aan dat de grootste gedeelte van je literatuur in het Engels is?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 20:10
Nona
Nona is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 30-01-2007 @ 20:49 :
Volgens mij is het heel simpel. Ik had hem ook moeten doen, maar ik heb iets anders geregeld. Ik denk niets om je zorgen over te maken, vooral niet als je op universitair niveau vakken gevolgd heb, ik neem aan dat de grootste gedeelte van je literatuur in het Engels is?
Klopt. Ik verwacht ook niet dat ik er moeite mee zal hebben, maar ik zou het graag nog even navragen bij iemand die hem al gedaan heeft die misschien voorbeelden kan geven van opgaven.
Oud 31-01-2007, 12:22
sdekivit
sdekivit is offline
als je je bachelor op de UU hebt gevolgd hoef je voor een masteropleiding bij de UU voor zover ik weet geen TOEFL test of whatever te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten