Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wammus, dat zijn inderdaad goede punten. Maar ik denk dat we het toch op een of andere manier overzichtelijker kunnen maken. Topic's verwijderen in plaats van slotjes die nergens over gaan vind ik al n goede iedergeval. En al is t maar enkel n cannabis subforum. Met bijv daarin n kweek subforum en dat de rest dan maar lekker neer gekwakt kan worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hartstikke leuk hoor zo'n canabis subforum maar dan blijf je met het punt zitten dat ik denk dat er veel mensen die hier overheen lezen of gewoon geen zin hebben in al die ongein van het uitzoeken waar hun topic nou het best hoort (regels wat zijn dat?). Zinloze topics verwijderen in plaats van ze op slot zetten ben ik ook altijd al voorstander van geweest maar volgens mij gebeurt dit niet omdat een topic wat op slot staat wel zinnige informatie kan bevatten die later met de zoekfunctie terug gevonden kan worden + dat je dan geen voorbeelden meer kan laten zien als mensen een keer de vraag stellen wat nou wel en wat nou niet mag. Of dit ook zo is weet ik niet 100% zeker.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
als je hier strengere regels of een dph'achtige overzichtelijkheid wilt neerzetten ontdoe je dit subforum van zijn sfeer, samenstelling en postfrequentie van zijn (vaste) bezoekers, en daarmee van zijn identiteit.
Zoals je merkt zijn er bijna altijd wel mensen te vinden voor een goed gesprek over praktisch elk middel, en als het hier niet bekend is zijn er zelfs mensen die de moeite willen nemen zich in het onderwerp te verdiepen. De huidige beleidvoering zorgt voor een niet altijd zo doeltreffende knowledgebase als wellicht wenselijk maar houdt wel altijd de mogelijkheid open. Desalniettemin kunnen er wel wat dingen wijzigen hier, daar heb ik me alleen nog niet genoeg over gebogen om al tegen te kunnen schoppen. Dat ga ik dus eerst eens even doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar hey, laten we als voorgesteld de discussie voortzetten op BZ
||
Verwijderd
|
Citaat:
Proberen inhoudelijk te discussieren lijkt heel leuk, maar er is 1. geen kennis(bij de gemiddelde bezoeker/poster hier), 2. geen motivatie, 3. het izsadc-topic is geweldig, maar een soort verkapte vorm van onzin/slowchat, 4. te grote 'kliek' denk ik, waar je lastig tussenkomt. Dit is trouwens niet alleen van D&A een probleem, maar van veel meer subfora hier op s.com. Er zijn in het verleden al zo vaak suggesties gedaan om het beter te maken, en het is ook 'beter' geweest. Het gaat sowieso met golven. Ik ben best bereid om mee te brainstormen e.d. Misschien is het een idee om wat te gaan doen aan voorlichting? Misschien moeten we een topic schrijven met daarin alle belangrijke consequenties van de verschillende soorten drugs en dat er aan de hand van die topic vragen gesteld kunnen worden door gebruikers? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bon. Het heet D&A omdat het inderdaad niet voor iedereen duidelijk is dat Alcohol ook een drug is, maar ik geloof dat wij dat wel vaak genoeg duidelijk maken. Laat dat maar mooi zo staan in de index, het is makkelijker en toegankelijker dan opeens met moeilijke woorden te gaan gooien. De helft weet niet eens wat psychodelica zijn.
Op het moment is het niet druk genoeg voor subfora. Daarnaast zie ik ook niet zo achterlijk veel topics over wiet. Destijds spamden de kweek- en de trip-topics het forum onder, dus die hebben een sticky gekregen, maar zoals je ziet, lopen die niet bijster snel. Ik wil niet meer stickys, ze maken de boel onoverzichtelijk en mensen kijken er snel overheen. Daarnaast wordt het al snel onpersoonlijk en een hoop geouwehoer op een hoop. D&A is altijd half-serieus geweest, mensen weten wat ze kunnen doen en laten hier, en vaak net iets meer dan ergens anders. Dat maakt het forum een stuk gemoedelijker, vind ik. Het IZSADC-topic is inderdaad tegenwoordig meer een chattopic, maar ik zie nog vaak genoeg aangeschoten/dronken/stonede/highe/wastede mensen hun zegje komen doen, dus wat dat betreft zal dat niet veranderen. Slotjes, ik zie niet veel slotjes. Spam of reclame topics worden al verwijderd. De enige slotjes die je echt tegenkomt zijn de topics die vol zijn, geupte topics (die altijd voor ideeën kunnen zorgen) en de fout geposte topics. Fout geposte topics zijn meestal van mensen die het niet zo goed weten en die ga ik zeker niet verwijderen, want dan zijn ze helemaal verbaasd dat hun topic verdwenen is. Als het op slot is, kunnen ze het terugvinden en zien wat er is fout gegaan. Serieusheid. Ik heb in het verleden veel proberen te doen op gebied van info, maar ook mijn inspiratie raakt op. Als jullie ideeën daarover hebben, graag. Verder gaat deze nu naar BZ, waar hij hoort. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
|