Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2002, 17:20
boardbabe
boardbabe is offline
Bestaat er bij jullie verschil tussen dit forum (dus het hele scholieren.com forum) en real life.

Ik woon in een klein stadje in overijssel.
Ik heb gemerkt dat de hokjesgeest hier heel erg leeft, terwijl bij ons op school er haast niet over hokjes wordt gesproken (ze zijn er wel)

Mensen pikken trends in mijn omgeving veel minder snel op (of zelfs helemaal niet) Echt haast niemand weet wat converse all-stars zijn en van merken hebben 'wij' al helemaal geen kaas gegeten.

De meeste mensen lijken op elkaar en hebben dezelfde id-en. Er zijn maar een paar alto's en een paar Gothics maar die kleden zich alleen 'Gothic', ze hebben niet de gedachtengang (de meeste gothics zijn een soort 'trend-Gothics' die als het warm is in de zomer gewoon weer kun fleurige kleertjes aantrekken en hun zwarte make-up in de kast laten zitten)

Zit er verschil in jouw leefomgeving en wat je hebt gemerkt aan dit forum? En zouden die verschillen komen door de streek waar je woont, hoe klein het dorp of stad is of iets anders?
Oud 07-07-2002, 17:23
Built to last
Built to last is offline
hier zijn we onder elkaar nogal verdraagzaam, alle alto's, punkers, metalheads gaan met elkaar om zonder problemen.

ook moet ik toegeven dat we vreemde stijlen hebben gecreeerd, nl een combinatie tussen black metal en emo
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 17:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
(de meeste gothics zijn een soort 'trend-Gothics' die als het warm is in de zomer gewoon weer kun fleurige kleertjes aantrekken en hun zwarte make-up in de kast laten zitten)

Ik durf haast te wedden dat jij (als je "goth" zou zijn) met 30 graden echt niet in een zwarte jurk met lange mouwen kan rondlopen want dan val je binnen no time flauw.. En make-up bij warm weer is helemaal klote.. Daar kan geen enkel principe tegenop..

Ja er zit verschil in, nee bijna niemand is zo bekrompen om er een echt probleem van te maken ("Ben je je hond kwijt?" vind ik niet echt een probleem ). Ja die haagse nepsletjes (legging, veel goud, petje, kauwgompje, neusringetje).. Maar ja die zijn gewoon arrogant en haten zelfs hun "eigen" mensen..
Oud 07-07-2002, 17:30
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

met 30 graden echt niet in een zwarte jurk met lange mouwen
*wijst op woordje 'Fleurig' en je hebt ook jurken zonder mouwen * maar nu weer ontopic
Oud 07-07-2002, 18:09
Blubje
Blubje is offline
uhh nou eigenlijk verschilt het niet zo heel erg veel, hier op het forum is idd heel erg hokjesgeest, maar bij mij op school ook ZEKER heel erg, ik zit op een nogal 'kakschool' waar het vaak niet geaccepteerd wordt als je maar een BEETJE anders bent...het scheelt denk ik wel veel of je in een dorp of stad woont. In een stad lopen veel meer verschillende mensen rond denk ik waar je ook niet iedereen kent, mensen kijken minder snel raar op, terwijl in een dorp vaak iedereen elkaar kent en er sneller raar opgekeken zal worden als er een heel 'vreemd' iemand ineens over straat loopt, dan heeft bij wijze van spreken iedereen het over die persoon...
blaat
jaja....
Oud 07-07-2002, 20:55
Roxy
Roxy is offline
mjah inderdaad hier is het oowk boers enzow en kijken mensen me oowk aan alsof ik een buitenaards wezen ben (okeej ik overdrijf) maar dat heeft gewoon met het randstad/de rest te maken

het verschil met forum irl is denk ik dat mensen elkaar meer nemen om hoe ze denken ed dan om hoe ze dr uitzien.... en dat de sfeer tussen punkers, metallers, kakkers ed prima is wat je in het echt oowk minder snel ziet...
Oud 07-07-2002, 21:38
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Ik durf haast te wedden dat jij (als je "goth" zou zijn) met 30 graden echt niet in een zwarte jurk met lange mouwen kan rondlopen want dan val je binnen no time flauw..
Waarom denk je dat Arabieren en mensen uit zulke vergelijkbare warme landen van die dikke lange gewaden aanhebben?
Oud 07-07-2002, 21:44
S
S is offline
Hmm... Hier ben ik net zoals IRL... Dus, eh, geen verschil. Behalve dan dat ik heeeeeeeeeeeel lang na kan denken over wat ik ga zeggen...

IRL kan dat niet. Als ik dat doe denken de mensen dat ik niet goed ben .
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 21:47
beuk
beuk is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Waarom denk je dat Arabieren en mensen uit zulke vergelijkbare warme landen van die dikke lange gewaden aanhebben?
Daar is het nog wel een tikje warmer, die dingen zijn meestal niet zwart en bovendien van een ademende stof (bv linnen), dat scheelt nogal..
Oud 07-07-2002, 22:07
Verwijderd
Het verschil met het forum en mijn echte leven in almere is groot.

Ik vind dat in almere niet een bepaalde wij-jullie-discussies zijn. Almere is een grote stad dichtbij in de buurt van de grote stad in Amsterdam. Ik vind dat jongeren in almere in harmonie met elkaar omgaan. Er zijn een paar subculturen van de punkers, goths, alto's (en misschien de surinamers). Maar de "mainstream" kan eigenlijk goed met hen overweg. En ik merk niet echt dat er een vijandschap is tussen de subcultuur en de mainstreem of vijandschappen tussen de subculturen onderling.
Ik denk dat dit vooral komt omdat Almere een grote stad is en waar de mensen voornamelijk uit Amsterdam komen en eigenlijk best wel wat gewend zijn. Iedereen laat elkaar in haar of zijn waarde (en leeft soms ook een beetje langs haar heen, misschien daarom dat het zo goed gaat). Vandaar dat ik op het forum discussies tussen bepaalde leden van verschillende subculturen niet echt begrijp. Ik vind dat men hier fel op elkaar reageren, terwijl ik in real life eigenlijk helemaal geen weerstand ontdek tegen alto's of weerstand van alto's tegenover de "massa".

Nog een groot verschil is dat we in Almere dus geen kakkers hebben. Want de elite gaat namelijk niet in een vinex-locatie wonen waar een trainingspakken-cultuur heerst Vandaar dat ik dus ook op scholieren.com pas voor het eerst in aanraking kwam met de term "kakker".
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 22:19
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Vandaar dat ik dus ook op scholieren.com pas voor het eerst in aanraking kwam met de term "kakker".
En natuurlijk vooral toen ik op je msn kwam.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 10:17
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
bertbart schreef:Ik vind dat jongeren in almere in harmonie met elkaar omgaan.
nou kom maar bij mij op school(ovc)
wij "alto's"ahum worden nogal behoorlijk vaak lastiggevallen..
er word op me gespuugt ik word getrapt, geslagen uitgescholden enz enz..
en dat is niet alleen op school.. oowk in ut skatepark..
maarjaw..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 10:26
Esmée
Esmée is offline
Het is hier waar ik woon eigenlijk ook best verdeeld allemaal. Ook met uitgaan hebben alle 'hokjes' hun eigen uitgaansplek. Er zijn hier ook best vaak ruzies tussen bv. de 'kakkers' en de 'boeren', dat is gewoon niet cool, maar ja.. Ik denk dat de hokjesgeest zoals die hier op het forum leeft, voor mij irl wel hetzelfde geldt.
Oud 08-07-2002, 11:33
RuffThugg
RuffThugg is offline
Alle hokjes die hier bestaan bestaan ook irl.
De mate waarin je met elkaar omgaat en hoe ligt helemaal aan jezelf. Hier gaat men denk ik eerder op je ideeen af ipv je uiterlijk, dat is iets dat beter is hier dan irl, maar zo leef ik normaal ook dus dat is niet echt verschillend.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 11:41
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
ik woon in Nijmegen. Zegt dat genoeg? lol
Oud 08-07-2002, 19:40
Verwijderd
Citaat:
mood indigow schreef:

nou kom maar bij mij op school(ovc)
Zat een vriendin van mij ook op. Maar goed, back on topic:
rl is voor mij nu m'n vakantie baantje en daar heerst die sfeer niet. Er werken super veel verschillende mensen ('kakkers', 'huppelkutjes', 'punkers', 'skaters', 'alto's', naja, vul zelf maar verder aan). Op zich letten de mensen niet zo op het uiterlijk van de mensen waarmee ze omgaan, wel op de mensen zelf. Gelukkig wel, het maakt het iig super gezellig.

Op school, tja, ook gewoon iedereen wordt gezien als persoon, daar zijn we als hbo-studenten oud en wijs genoeg voor. Vind ik iig.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 20:19
Verwijderd
Nou, ik woon in een gat met iets van 1700 mensjes of zo. Maar de meeste zijn totaal niet ruimdenkend of zo. Het is allemaal heel erg 'ons kent ons'. Er word hier echt heel erg geroddeld.
Best veel rijke mensen wonen hier ook. En vrouwtjes die de hele dag achter de geraniums zitten te gluren.
Als je er ook maar een beetje 'anders' uit ziet dan de gemiddelde mode (en dan ook niet té overdreven), kijken ze je raar aan.. Of uitschelden e.d.
Er is wel een nieuwbouw wijk waar je denk ik wel rustig met 'andere' kleren kunt rondlopen zonder dat ze je raar aankijken.. Maar daar is het weer nogal crimineel, dus is het weer niet veilig..
Mjah, en de gemiddelde mens die hier opgroeit (mét burgerlijke ouders), blijft hier ook zijn hele leven wonen *braak*.
Nee, als je een beetje andere kleren draagt of geen 2 auto's hebt of een tuintje met viooltjes en een glad gazonnetje, kun je het wel schudden hier, dan word je niet geaccepteerd.. Bah.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 20:30
rodina
rodina is offline
Citaat:
Rhea schreef:
Nou, ik woon in een gat met iets van 1700 mensjes of zo. Maar de meeste zijn totaal niet ruimdenkend of zo. Het is allemaal heel erg 'ons kent ons'. Er word hier echt heel erg geroddeld.
Best veel rijke mensen wonen hier ook. En vrouwtjes die de hele dag achter de geraniums zitten te gluren.
Als je er ook maar een beetje 'anders' uit ziet dan de gemiddelde mode (en dan ook niet té overdreven), kijken ze je raar aan.. Of uitschelden e.d.
Mjah, en de gemiddelde mens die hier opgroeit (mét burgerlijke ouders), blijft hier ook zijn hele leven wonen *braak*.
Nee, als je een beetje andere kleren draagt of geen 2 auto's hebt of een tuintje met viooltjes en een glad gazonnetje, kun je het wel schudden hier, dan word je niet geaccepteerd.. Bah.
Hie ben ik het wel redelijk mee eens. Hoewel wij niet echt rijke mensen in het dorp hebben wonen.

Het forum en reallife komen wel redelijk met elkaar overheen denk ik, hoewel...

Iedereen beweert wel dat ie zo verschrikkelijk tolerant en respectvol is tegen over andere mensen, maar je kan me een hoop vertellen, maar bij de meeste is dat, denk ik, niet zo...
Als ik hier in het dorp met de jongeren om ga, wat ik eerst een poos heb gedaan, krijg ik continu gezeik over m'n kleding, m'n niet boerse accent, en m'n normen&waarden. Goed moeten ze zelf weten maar dan heb ik het gauw gezien (en daar kwam dan bij dat ik (citeer letterlijk) dat ze me niet accepteren en nooit echt zouden doen omdat ik niet in dat dorp geboren was)... Tja dan hoop ik dat dat alleen bij mij in de omgeving zo bekrompen gaat en in de rest van Ned ietsjes liever en respectvoller ..
Oud 08-07-2002, 20:45
Synonym
Synonym is offline
Ik woon ook in een dorp (zo'n 16.000 inwoners) en ja... de grootste groep bestaat er toch wel uit "huppelkutjes" en gabbers en allochtonen (wij hebben een ASZ in Eibergen). Dus als je er maar een beetje anders bij loopt wordt je al aangekeken. Maar het is niet zo dat ze je gaan uitschelden ofzo... Waarom ook?

Hoogstens wordt je een x op het zwembad uitgelachen omdat je 'er iets anders uitziet' door meisjes van 13 die denken dat ze mooi zijn maar ondertussen veelste strakke kleren aan hebben waar hun blubberbuik boven uitkomt.... Zo, Anne heeft gesproken (revenge revenge)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 10:59
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Waar ik woon leeft de hokjesgeest ook niet erg, er word wel gekeken naar mensen die er 'anders' uit zien, maar dat komt omdat het gewoon niet erg veel voorkomt bij ons. Maar ik vind t heel cool als mensen zich dan juist durven te onderscheiden (hoewel ik er zelf geen behoefte aan heb).
Op dit forum onderscheid je jezelf eerder door er 'onopvallend' uit te zien, hier is het merendeel eng en zwart met stekels
Kusje, Kronkel.
Oud 09-07-2002, 11:00
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef:
(wij hebben een ASZ in Eibergen).
Eibergen...? Hihi das vlak bij mij (Haaksbergen!).
Oud 09-07-2002, 14:03
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Hmmz..

Bij ons zijn de alternatieve mensen wat minder tegen elkaar, die gaan beter met elkaar om volgens mij..

(minder van dat true-niet true-gezeik, het is er wel, maar minder)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 15:04
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
kwa 'alternatieve scene' bij ons heb je 8ball (http://8ball.fshosting.com) en die doelgroep bestaat zegmaar uit zeer verschillende mensen, punkers/goths/whatever, ook wat 'normale' mensen

On the surface lijkt het dan allemaal vet chill te gaan ->geen hokjesgeest maar eigenlijk lult iedereen dan achter elkaars rug om over elkaar enzo
Reageren

Regels voor berichten