Advertentie | |
|
![]() |
|
uhh nou eigenlijk verschilt het niet zo heel erg veel, hier op het forum is idd heel erg hokjesgeest, maar bij mij op school ook ZEKER heel erg, ik zit op een nogal 'kakschool' waar het vaak niet geaccepteerd wordt als je maar een BEETJE anders bent...het scheelt denk ik wel veel of je in een dorp of stad woont. In een stad lopen veel meer verschillende mensen rond denk ik waar je ook niet iedereen kent, mensen kijken minder snel raar op, terwijl in een dorp vaak iedereen elkaar kent en er sneller raar opgekeken zal worden als er een heel 'vreemd' iemand ineens over straat loopt, dan heeft bij wijze van spreken iedereen het over die persoon...
blaat jaja....
|
mjah inderdaad hier is het oowk boers enzow en kijken mensen me oowk aan alsof ik een buitenaards wezen ben (okeej ik overdrijf) maar dat heeft gewoon met het randstad/de rest te maken
het verschil met forum irl is denk ik dat mensen elkaar meer nemen om hoe ze denken ed dan om hoe ze dr uitzien.... en dat de sfeer tussen punkers, metallers, kakkers ed prima is wat je in het echt oowk minder snel ziet...
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het verschil met het forum en mijn echte leven in almere is groot.
Ik vind dat in almere niet een bepaalde wij-jullie-discussies zijn. Almere is een grote stad dichtbij in de buurt van de grote stad in Amsterdam. Ik vind dat jongeren in almere in harmonie met elkaar omgaan. Er zijn een paar subculturen van de punkers, goths, alto's (en misschien de surinamers). Maar de "mainstream" kan eigenlijk goed met hen overweg. En ik merk niet echt dat er een vijandschap is tussen de subcultuur en de mainstreem of vijandschappen tussen de subculturen onderling. Ik denk dat dit vooral komt omdat Almere een grote stad is en waar de mensen voornamelijk uit Amsterdam komen en eigenlijk best wel wat gewend zijn. Iedereen laat elkaar in haar of zijn waarde (en leeft soms ook een beetje langs haar heen, misschien daarom dat het zo goed gaat). Vandaar dat ik op het forum discussies tussen bepaalde leden van verschillende subculturen niet echt begrijp. Ik vind dat men hier fel op elkaar reageren, terwijl ik in real life eigenlijk helemaal geen weerstand ontdek tegen alto's of weerstand van alto's tegenover de "massa". Nog een groot verschil is dat we in Almere dus geen kakkers hebben. Want de elite gaat namelijk niet in een vinex-locatie wonen waar een trainingspakken-cultuur heerst ![]() |
![]() |
||
Citaat:
wij "alto's"ahum worden nogal behoorlijk vaak lastiggevallen.. er word op me gespuugt ik word getrapt, geslagen uitgescholden enz enz.. en dat is niet alleen op school.. oowk in ut skatepark.. maarjaw.. |
![]() |
|
Het is hier waar ik woon eigenlijk ook best verdeeld allemaal. Ook met uitgaan hebben alle 'hokjes' hun eigen uitgaansplek. Er zijn hier ook best vaak ruzies tussen bv. de 'kakkers' en de 'boeren', dat is gewoon niet cool, maar ja.. Ik denk dat de hokjesgeest zoals die hier op het forum leeft, voor mij irl wel hetzelfde geldt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
rl is voor mij nu m'n vakantie baantje en daar heerst die sfeer niet. Er werken super veel verschillende mensen ('kakkers', 'huppelkutjes', 'punkers', 'skaters', 'alto's', naja, vul zelf maar verder aan). Op zich letten de mensen niet zo op het uiterlijk van de mensen waarmee ze omgaan, wel op de mensen zelf. Gelukkig wel, het maakt het iig super gezellig. Op school, tja, ook gewoon iedereen wordt gezien als persoon, daar zijn we als hbo-studenten oud en wijs genoeg voor. Vind ik iig. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, ik woon in een gat met iets van 1700 mensjes of zo. Maar de meeste zijn totaal niet ruimdenkend of zo. Het is allemaal heel erg 'ons kent ons'. Er word hier echt heel erg geroddeld.
Best veel rijke mensen wonen hier ook. En vrouwtjes die de hele dag achter de geraniums zitten te gluren. Als je er ook maar een beetje 'anders' uit ziet dan de gemiddelde mode (en dan ook niet té overdreven), kijken ze je raar aan.. Of uitschelden e.d. Er is wel een nieuwbouw wijk waar je denk ik wel rustig met 'andere' kleren kunt rondlopen zonder dat ze je raar aankijken.. Maar daar is het weer nogal crimineel, dus is het weer niet veilig.. Mjah, en de gemiddelde mens die hier opgroeit (mét burgerlijke ouders), blijft hier ook zijn hele leven wonen *braak*. Nee, als je een beetje andere kleren draagt of geen 2 auto's hebt of een tuintje met viooltjes en een glad gazonnetje, kun je het wel schudden hier, dan word je niet geaccepteerd.. Bah. |
![]() |
||
Citaat:
Het forum en reallife komen wel redelijk met elkaar overheen denk ik, hoewel... Iedereen beweert wel dat ie zo verschrikkelijk tolerant en respectvol is tegen over andere mensen, maar je kan me een hoop vertellen, maar bij de meeste is dat, denk ik, niet zo... Als ik hier in het dorp met de jongeren om ga, wat ik eerst een poos heb gedaan, krijg ik continu gezeik over m'n kleding, m'n niet boerse accent, en m'n normen&waarden. Goed moeten ze zelf weten maar dan heb ik het gauw gezien (en daar kwam dan bij dat ik (citeer letterlijk) dat ze me niet accepteren en nooit echt zouden doen omdat ik niet in dat dorp geboren was)... Tja dan hoop ik dat dat alleen bij mij in de omgeving zo bekrompen gaat en in de rest van Ned ietsjes liever en respectvoller ![]()
|
Ik woon ook in een dorp (zo'n 16.000 inwoners) en ja... de grootste groep bestaat er toch wel uit "huppelkutjes" en gabbers en allochtonen (wij hebben een ASZ in Eibergen). Dus als je er maar een beetje anders bij loopt wordt je al aangekeken. Maar het is niet zo dat ze je gaan uitschelden ofzo... Waarom ook?
Hoogstens wordt je een x op het zwembad uitgelachen omdat je 'er iets anders uitziet' door meisjes van 13 die denken dat ze mooi zijn maar ondertussen veelste strakke kleren aan hebben waar hun blubberbuik boven uitkomt.... Zo, Anne heeft gesproken ![]() |
![]() |
|
Waar ik woon leeft de hokjesgeest ook niet erg, er word wel gekeken naar mensen die er 'anders' uit zien, maar dat komt omdat het gewoon niet erg veel voorkomt bij ons. Maar ik vind t heel cool als mensen zich dan juist durven te onderscheiden (hoewel ik er zelf geen behoefte aan heb).
Op dit forum onderscheid je jezelf eerder door er 'onopvallend' uit te zien, hier is het merendeel eng en zwart met stekels ![]() Kusje, Kronkel.
|
kwa 'alternatieve scene' bij ons heb je 8ball (http://8ball.fshosting.com) en die doelgroep bestaat zegmaar uit zeer verschillende mensen, punkers/goths/whatever, ook wat 'normale' mensen
On the surface lijkt het dan allemaal vet chill te gaan ->geen hokjesgeest maar eigenlijk lult iedereen dan achter elkaars rug om over elkaar enzo
|
![]() |
|
|