Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals iedereen al zegt, met een rechtzaak bereik je niks. Kost geld, tijd en moeite. Wat schiet je daar mee op? Heb je verschillende mensen gesproken van de school of steeds één of twee personen? Misschien dat andere wel effectiever willen helpen. Zoals Kruimel al zegt, zo'n curcus wil ook wel helpen. Bij me zusje heeft het in ieder geval gewerkt, dat is te merken! Succes. |
![]() |
||
Citaat:
De Rebound is een voorziening voor leerlingen die op dit moment niet in staat zijn om 'normaal' onderwijs te volgen om bepaalde redenen (vaak ook 'onhandelbaar' gedrag) met als doel de leerling terug te geleiden naar de school. Een reboundvoorziening is ook aan de middelbare school gekoppeld.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Kijk, aanklagen is natuurlijk echt het laatste redmiddel. Het pesten zal er niet door stoppen (hooguit nog stiekemer gebeuren) en je bent waarschijnlijk ook niet echt meer welkom op die school. En uit jou verhaal maak ik juist op dat je terug wilt? Misschien is het een idee om met je oude school te praten samen met iemand van de Rebound? Als je eerst door het lint ging, zullen de leraren je vooral zien als een vervelende leerling en minder open staan voor je verhaal. Ze hebben je gezien als dat agressieve meisje in die leuke klas en hebben hun oordeel gevormd. Dus dan kan het helpen als een objectief persoon je helpt om rustig en duidelijk uit te leggen wat het probleem is en hoe daar een oplossing voor gezocht kan worden. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het wel slecht van je oude school dat ze het pesten op school tolereren en de oorzaak ervan afschuiven op je gedrag. Wat is dat voor school man. Ik vind mensen die andere mensen ''pesten'' zo (....)triest, wat bereik je ermee?. Niks, noppa. Alleen dat iemand zich rot voelt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mensen die pesten voelen zich vaak net zo ongelukkig als de gepeste. en houden er net zo veel geestelijke schade aan over, met naast een minderwaardigheidsgevoel ook nog gigantische schaamte, die nog taboe is ook. dit geldt ook voor de mensen die niet pesten, maar die het gewoon laten gebeuren en doen alsof ze niets zien. ik werd vroeger ook gepest, jaren en jaren lang. omdat ik slim was. een nerd. een stuudje. strebertje. mijn verdediging was iemand pesten die zwakker was dan ik. heel erg, maar zo was ik meer dan tien jaar geleden. het pesten is pas na de middelbare school echt overgegaan, zelf pesten heb ik maar heel even gedaan. ik schaam me er nog voor. mar toch had ik het zonder dat nooit overleefd, dan had ik mezelf misschien van kant gemaakt op een gegeven moment voel je je zo klein... in ieder geval... ontopic... aanklagen is wel erg drastisch, maar geeft wel een goed signaal af aan de school en de omgeving. ik denk echter idd niet dat ze het je in dank zullen afnemen en je met open armen terug zullen verwelkomen op de school. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik zat er zelf op ![]()
||
Citaat:
Maar het is op zich niet verkeerd om leerlingen daar te plaatsen. Een school mag in principe alleen plaatsen als zij van plan zijn of voor ogen hebben dat een leerling met de tijd weer normaal onderwijs kan volgen op die school. In het geval van TS vind ik het dus een raar verhaal dat de school daar geen moeite voor doet. Ik denk dat het een goed idee is om een gesprek te hebben met degene die erover gaat, je ouders, iemand van de rebound die je begeleid en jijzelf. Dan kun je het hebben over de perspectieven, wat er nog moet veranderen en hoe dit kan gebeuren en wat jij en wat zij daarvoor moeten ondernemen. Dan heb je iets concreets en weet je waar je aan toe bent. Hierin kun je iets van soc. vaardigheden training naar voren laten komen.
||
Citaat:
![]() EN ik dek dat TS beter naar een nieuwe school op zoek kan gaan, ik denk trouwens niet dat je nog veel compassie zal krijgen als je de school hebt aangeklaagd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je het lichamelijk of geestelijk mishandeling kunt noemen is de school verplicht er iets aan te doen.. als een klas jou niet accepteert zoals je bent en je daardoor negeert kan de leraar daar waarschijnlijk ook weinig aan doen,.., ik denk niet dat je de school kunt aanklagen omdat klasgenoten niet met je omgaan, hoe kut dat ook is!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Algemene schoolzaken |
Slachtoffersymptomen Digitaal pesten Chmee | 7 | 22-05-2006 15:47 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Psychologie |
[Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor Tuinkabouter !! | 55 | 13-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) De pest aan pesten LotteLover | 7 | 10-12-2002 17:58 | |
ARTistiek |
Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten! Anne | 5 | 21-10-2001 10:10 |