Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2007, 19:42
wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
ik heb geen spijt van de tijd
die ik daar geheel
doelloos op het bankje zat
(ik praat nu over uren)

niemand wist dat ik daar zat
appart, wat maakt een mens zo blij?
het was het zitten niet, maar dat ik zat
en wel alleen voor mij

en ik zat daar alleen (verder niks!) en appart
wat het doet, in jezelf in de regen
ik kan er niet bij dat dat mij was zopas
ik was vrij
ik kan er weer tegen

Laatst gewijzigd op 31-01-2007 om 21:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2007, 09:39
gezweetwel
gezweetwel is offline
1. Het is 'de tijd dat'
2. Het is 'apart'

Verder vind ik dit best leuk! Vooral die eerste zin tussen haakjes, 'ik praat nu over uren', is perfect geplaatst, en schept een zekere sfeer. Je werkt wat met herhaling, maar niet te veel. De derde regel in de tweede strofe is wat tegenstrijdig, maar eigenlijk geeft dat niet. Tof gedichtje.

Laatst gewijzigd op 01-02-2007 om 09:45.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 10:10
Porcelain
Porcelain is offline
Ja, wat fijn gerijmd en leuk. Zopas zou ik wel veranderen in zo pas, want ik vroeg me heel erg af wat een zopas was.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 21:52
4cecilia4
4cecilia4 is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 01-02-2007 @ 11:10 :
Ja, wat fijn gerijmd en leuk. Zopas zou ik wel veranderen in zo pas, want ik vroeg me heel erg af wat een zopas was.
Sluit ik me helemaal bij aan
Oud 03-02-2007, 01:08
Reynaert
Reynaert is offline
Ja, het is echt een versje en volgens mij kan je dat nu wel. Ik zou wel graag wat vernieuwing zien.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 11:54
wilookmeepraten
Citaat:
Reynaert schreef op 03-02-2007 @ 02:08 :
Ja, het is echt een versje en volgens mij kan je dat nu wel. Ik zou wel graag wat vernieuwing zien.
is dat niet zoiets als een sprinter vragen of die niet een keer lange afstanden zou gaan doen?
Oud 05-02-2007, 12:17
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
wilookmeepraten schreef op 05-02-2007 @ 12:54 :
is dat niet zoiets als een sprinter vragen of die niet een keer lange afstanden zou gaan doen?
Het is meer zoiets als aan een werknemer vragen zichzelf te ontwikkelen om gepromoveerd te worden. Maar als jij op dit niveau wil blijven steken moet je dat vooral doen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 16:05
wilookmeepraten
We zijn het niet eens.. Ik schrijf idd het liefst simpele versjes. Versjes vind ik geen lager niveau dan een gedicht. Het is anders en ik vind het soms zelfs knapper. Lees maar eens een paar versjes van Toon Hermans. Dat noem ik geen laag niveau. Dat zou ik graag willen ontwikkelen.

Op mijn punt toe te lichten laat ik verder nog graag een link achter naar een ander versje van me: Cliche?
Oud 05-02-2007, 16:33
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
wilookmeepraten schreef op 05-02-2007 @ 17:05 :
We zijn het niet eens.. Ik schrijf idd het liefst simpele versjes. Versjes vind ik geen lager niveau dan een gedicht. Het is anders en ik vind het soms zelfs knapper. Lees maar eens een paar versjes van Toon Hermans. Dat noem ik geen laag niveau. Dat zou ik graag willen ontwikkelen.

Op mijn punt toe te lichten laat ik verder nog graag een link achter naar een ander versje van me: Cliche?
Ik heb in principe niets tegen 'versjes', maar wel tegen versjes die op mij telkens hetzelfde overkomen. Ik ben zelf niet zo onder de indruk van Toon Hermans, al moet ik zeggen dat hij leuke dingetjes geschreven heeft. Maar die man heeft niet alleen versjes geschreven, hij heeft wel degelijk andere dingen geprobeerd (o.a. cabaret en zang). Als je jezelf niet wil vernieuwen en het allemaal wel goed vindt zijn je teksten dood, wat mij betreft. Je bent nooit goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 16:35
gezweetwel
gezweetwel is offline
Ik vind Reynaert wel een punt hebben. Desalniettemin vind ik deze discussie nutteloos. Reynaert heeft zijn zegje gedaan: het is aan de dichter deze kritiek te aanvaarden. Daarvoor kom je tenslotte naar dit forum. Of de dichter er iets mee doet, is zijn keuze. Tot zover.
Oud 05-02-2007, 16:40
wilookmeepraten
Citaat:
Ik heb in principe niets tegen 'versjes', maar wel tegen versjes die op mij telkens hetzelfde overkomen. Ik ben zelf niet zo onder de indruk van Toon Hermans, al moet ik zeggen dat hij leuke dingetjes geschreven heeft. Maar die man heeft niet alleen versjes geschreven, hij heeft wel degelijk andere dingen geprobeerd (o.a. cabaret en zang). Als je jezelf niet wil vernieuwen en het allemaal wel goed vindt zijn je teksten dood, wat mij betreft. Je bent nooit goed genoeg.

haha.. wat kun jij altijd lekker ongenuanceerd je mening opschrijven. Maargoed, je punt is gemaakt. Wie weet schrijf ik in een gekke bui nog eens iets heel anders. We blijven het verder oneens, maar dat heb je soms.
Ik zou zeggen: einde discussie, want ondertussen blijf ik natuurlijk mijn eigen gedicht uppen. niet echt netjes.

oftewel: gezweetwel, je hebt helemaal gelijk.
Oud 06-02-2007, 01:03
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
wilookmeepraten schreef op 05-02-2007 @ 17:40 :

haha.. wat kun jij altijd lekker ongenuanceerd je mening opschrijven. Maargoed, je punt is gemaakt. Wie weet schrijf ik in een gekke bui nog eens iets heel anders. We blijven het verder oneens, maar dat heb je soms.
Ik zou zeggen: einde discussie, want ondertussen blijf ik natuurlijk mijn eigen gedicht uppen. niet echt netjes.

oftewel: gezweetwel, je hebt helemaal gelijk.
Ik ben ongenuanceerd omdat het anders heel makkelijk is om mijn mening naast je neer te leggen (wat je nu toch doet). En ik dacht dat je er wel tegen kon, zo erg is het toch niet dat iemand kritiek op je versjes heeft als je 23 bent?

Verder mag je best kritiek hebben op mijn kritiek hoor. Liever dat dan mijn argumenten naast je neer leggen en zeggen "we blijven het oneens maar dat heb je soms". Overigens, als je zegt dat gezweetwel helemaal gelijk heeft impliceer je dat je vindt dat ik wel een punt heb en dat is goed nieuws.

gezweetwel, zoals ik hierboven ook al zei vind ik het niet erg als iemand het niet eens is met mijn kritiek, ik hoor altijd graag waarom dat niet het geval is. Maar om er tot in den treure over te discussiëren gaat misschien wat ver, ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten