Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2007, 12:19
Doemyernogmaar1
Doemyernogmaar1 is offline
Vaak als ik uit ga, zie ik wel eens een meisje dat er goed uit ziet enzo... maak dan wel oogcontact... maar meer dan dat doe/durf ik niet.. ik durf er simpelweg niet op af te stappen...
iemand tips voor me? op dat ik t wel lukt... want dit is natuurlijk bagger
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2007, 12:34
dallie
dallie is offline
Gewoon er op af stappen?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 12:36
Doemyernogmaar1
ja dat lukt mij op een of andere manier niet...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 12:44
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
dallie schreef op 27-02-2007 @ 13:34 :
Gewoon er op af stappen?
Citaat:
ik durf er simpelweg niet op af te stappen...
Z0mg lezen is ook een kunst.

Anyway, ga er maar vanuit dat de meeste meisjes niet bijten en dat je, zolang je niet enorm stinkt, enorm dronken bent of meteen vertelt dat ze de ware voor je zijn, best veilig op ze af kunt lopen zonder dat ze je iets aan doen. Begin een gesprekje over de muziek, vraag watvoor opleiding ze doet of bied haar iets te drinken aan. Als het klikt komt het gesprek dan vanzelf wel op gang.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 12:45
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
tik nog n slok weg en gewoon erop af. als zij naar je lacht en naar je kijkt eerst zal ze je heus niet slaan als je naar haar toekomt. en als iemand op mij afkomt en ik heb geen interesse voer ik altijd nog wel een gesprekje uit beleefdheid. wat heb je te verliezen?
Oud 27-02-2007, 13:11
Kitten
Kitten is offline
Het kan aan mij liggen, maar gewoon doen werkt volgens mij het beste. Je bent niet meer dan je bent en als je je zo voor doet weten ze gelijk wat voor vlees ze in de pan hebben. Natuurlijk is dat niet altijd positief voor je kansen, maar ik denk dat het meer nut heeft dan dom macho gedrag.

Ik vind het zelf altijd erg makkelijk om gewoon eerlijk en open te zijn tegen meisjes, zelfs al wil ik helemaal niets van ze (al bijna 2 jaar een vriendin op't moment) dan een leuk gesprek.

En het is volgens mij altijd handig om een paar bijzondere, maar niet geheime onderwerpen te hebben waar je weet dat je zonder achterdocht te wekken op aan kan sturen (bijv. huisdieren).
Oud 27-02-2007, 13:12
Nuck
Nuck is offline
Inderdaad gewoon doen. Even je verstand op 0, begin een simpel gesprekje en dan volgt de rest van zelf. Je moet gewoon even over die drempel heen.
Oud 27-02-2007, 18:07
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 27-02-2007 @ 13:45 :
tik nog n slok weg en gewoon erop af. als zij naar je lacht en naar je kijkt eerst zal ze je heus niet slaan als je naar haar toekomt. en als iemand op mij afkomt en ik heb geen interesse voer ik altijd nog wel een gesprekje uit beleefdheid. wat heb je te verliezen?
Dit
Oud 27-02-2007, 18:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 27-02-2007 @ 14:11 :
Het kan aan mij liggen, maar gewoon doen werkt volgens mij het beste. Je bent niet meer dan je bent
Wat nou als daar het probleem zou liggen?

Citaat:
en als je je zo voor doet weten ze gelijk wat voor vlees ze in de pan hebben.
Pssst... 'kuip'... 'vlees in de kuip'.

Citaat:
En het is volgens mij altijd handig om een paar bijzondere, maar niet geheime onderwerpen te hebben waar je weet dat je zonder achterdocht te wekken op aan kan sturen (bijv. huisdieren).
Praten over je hamster ís heel aantrekkelijk voor een wildvreemde in de disco.

Laatst gewijzigd op 28-02-2007 om 11:37.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 20:04
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Doemyernogmaar1 schreef op 27-02-2007 @ 13:19 :
Vaak als ik uit ga, zie ik wel eens een meisje dat er goed uit ziet enzo... maak dan wel oogcontact... maar meer dan dat doe/durf ik niet.. ik durf er simpelweg niet op af te stappen...
Ik heb wel een tip voor je. Als jij nu meisjes gaat aanspreken, zeker als het mooie zijn, dan voelen ze je honger gewoonweg. Daarmee bedoel ik dit. Gezien je toegegeven onzekerheid op dit terrein en de waarde die je er klaarblijkelijk aan hecht zul je op meisjes een hongerige indruk maken. Ze zullen aanvoelen dat je hun erg graag wil op het moment dat je met ze praat. Sommige meisjes vinden dat prima en gaan er op in, maar bij een aanzienelijk deel moet je eerst even bewijzen dat je een leuke toffe gast bent voor ze leuk reageren en je een kans hebt. Zolang je hier zoveel waarde aan hecht maar tegelijkertijd onzeker bent zal je slechts incidenteel succes hebben bij vrouwen. Dit komt omdat je niet genoeg rust zal hebben als je met ze praat. je wind je teveel op en hangt er veel te veel gewicht aan. Terwijl het niks voorstelt..het is een spelletje. maar wat belangrijk is, is dit: Je moet eerst begrijpen wie jij bent en waarom jij een prijs bent voor die meisjes. Kortom..je moet eerst jezelf overtuigen van het feit dat je een superkerel bent. Zelfvertrouwen dus.

Nou vinden velen zichzelf pas zeker van zichzelf als ze al behoorlijk wat aandacht en succes bij meisjes hebben gehad...maarr.. Als je niet erg knap bent of een zeer open uitstraling hebt komen meisjes vaak niet op je af..dus moet je idd naar hun toen. Je bent te bang om ero af te gaan dus moet je een situatie maken waarin je dat makkelijker kan doen. Bijvoorbeeld.. raak bevriend met de meisjes uit je klas zodat zij je voorstellen aan vriendinnen..heb je succes met hun dan bouw je je zelfvertrouwen en durf je vanzelf ook wildvreemde meisjes aan te spreken. Wat je ook kan doen zijn meer dwingende maatregelen. Bv.. pin 50 euro en geef dit aan een vriend van je. Spreek met hem af dat hij deze 50 euro mag houden als jij aan het einde van de avond niet 5 meisjes hebt aangesproken. Op die manier heb je namelijk WEL wat te verliezen en vaak dwingt dat mensen eerder tot actie dan als er niks op het spel staat. Sommigen zullen dit radicaal vinden.. maar als je er echt moeite mee hebt is dit misschien het soort idee dat je moet overwegen.

Daarnaast moet je afwijzing niet persoonlijk nemen. Als je meisjes gaat aanspreken zal je daar tegen aan lopen, soms vaak, andere avonden niet. Sommige meisjes zijn chaggie, vallen alleen op negers of juist niet, vallen op spierbundels..etc. Je kan het vaak niet echt zeggen voordat je tegen ze gaat praten, en tenzij je Johnny Depp bent zal je eens in de zoveel tijd afwijzende reacties krijgen. Owja..begin anders met de minder knappe meisjes. Zij reageren doorgaans beter en enthousiaster omdat ze niet zoveel aandacht krijgen als hun knappe vriendinnen. Prima oefening om meer zelfvertrouwen te krijgen en sociaal vaardig te worden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 20:16
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-02-2007 @ 19:09 :
Wat nou als daar het probleem zou liggen?
Dan komt ze er vroeger of later ook wel achter. Ik vind altijd: je kan beter meevallen dan tegenvallen
Oud 27-02-2007, 21:08
Magican
Magican is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 27-02-2007 @ 21:04 :
Lang goedbedoeld verhaal wat desondanks een beetje arrogant overkomt.
Haal je dit nou uit een boekje of is dit allemaal levenservaring. Die vraag is serieus bedoelt, want je doet me aan iemand denken aan een reportage van spunk waarin ze het hadden over dé manieren om vrouwen te versieren en het lijkt erop dat jij dat stuk gelezen hebt.
Oud 27-02-2007, 22:27
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Story
Jij moet eens serieus een relatietherapeut worden moet opeens denken aan Dr. PhillXD
Oud 27-02-2007, 22:46
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Magican schreef op 27-02-2007 @ 22:08 :
Haal je dit nou uit een boekje of is dit allemaal levenservaring. Die vraag is serieus bedoelt, want je doet me aan iemand denken aan een reportage van spunk waarin ze het hadden over dé manieren om vrouwen te versieren en het lijkt erop dat jij dat stuk gelezen hebt.
Omdat het een serieuze vraag betreft wil ik er wel wat over zeggen. Voor een deel betreft het levenservaring. Dingen meemaken en daar diep over nadenken en het met vrienden eindeloos bespreken. De oorspronkelijke inslag van mijn denken heb ik van mijn vader en met name mijn oom. Mijn oom is het soort type die iedereen overal aan het lachen kan maken. Ontzettend charisma en claimt vol te zitten met allemaal levenswijsheden. Zo iemand die op familiedagen altijd leven in de brouwerij brengt. Ik kwam toen ik wat jonger was heel vaak bij mijn neefje en nichtje langs en mijn oom zat mij altijd uit te dagen op allerlei gebieden, en dan met name wat betreft meisjes. Hij vroeg mij bv hoeveel meisjes ik al had 'gehad' en als ik dan mijn antwoord stamelde kwam er een daverend gelach, waarop hij dan vertelde dat hij op mijn leeftijd al veel en veel meer meisjes had 'gehad'. Ik natuurlijk onder de indruk en vragen hoe en wat etc etc. Naja dan kwamen de verhalen over mysterie en het allemaal niet te serieus nemen en durf enz enz. Zo heeft hij me ook wel meegenomen naar kroegen en rockconcerten en dergelijke. Met mijn vader heb ik het heel vaak gehad over menselijk gedrag etc, maar nooit over meisjes. .. met deze twee invloeden + jarenlang uitgaan en veel nadenken ben ik een beetje zoals ik nu ben. .Dat artikel uit spunk heb ik niet gelezen. Ik heb wel van het feit gehoord dat er de laatste tijd wat boeken zoals the game zijn verschenen over dit onderwerp, maar deze heb ik zelf niet gelezen. Ik vind het zeker leuk om over het onderwerp te praten en te discussieren..maar ben liever tijd kwijt aan serieuze boeken en mn studies.

Laatst gewijzigd op 27-02-2007 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 22:53
dallie
dallie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-02-2007 @ 13:44 :

Anyway, ga er maar vanuit dat de meeste meisjes niet bijten en dat je, zolang je niet enorm stinkt, enorm dronken bent of meteen vertelt dat ze de ware voor je zijn, best veilig op ze af kunt lopen zonder dat ze je iets aan doen. Begin een gesprekje over de muziek, vraag watvoor opleiding ze doet of bied haar iets te drinken aan. Als het klikt komt het gesprek dan vanzelf wel op gang.
True, maar is het niet de beste oplossing voor zijn probleem?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 23:01
Magican
Magican is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 27-02-2007 @ 23:46 :
Verhaal
Ok, bedankt
Oud 28-02-2007, 09:07
Chimera
Chimera is offline
Als je alleen op de meisjes af stapt die je heel leuk vindt, zul je bang zijn om op je plaat te gaan. Omdat je bang bent op je plaat te gaan, doe je het niet. Omdat je het niet doet, leer je het niet. Vicieuze cirkel.

M.a.w.: stap eens af op een meisje van we het je niet interesseert of ze je leuk vindt, maak een praatje, en kap het na 5 min af omdat je naar 't toilet moet of met een vriend moet praten ofzo. En dan even later naar de volgende. De enige manier om over die angst heen te komen is gewoon door het te doen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wel een tip voor je. Als jij nu meisjes gaat aanspreken, zeker als het mooie zijn, dan voelen ze je honger gewoonweg. Daarmee bedoel ik dit. Gezien je toegegeven onzekerheid op dit terrein en de waarde die je er klaarblijkelijk aan hecht zul je op meisjes een hongerige indruk maken. Ze zullen aanvoelen dat je hun erg graag wil op het moment dat je met ze praat. Sommige meisjes vinden dat prima en gaan er op in, maar bij een aanzienelijk deel moet je eerst even bewijzen dat je een leuke toffe gast bent voor ze leuk reageren en je een kans hebt. Zolang je hier zoveel waarde aan hecht maar tegelijkertijd onzeker bent zal je slechts incidenteel succes hebben bij vrouwen. Dit komt omdat je niet genoeg rust zal hebben als je met ze praat. je wind je teveel op en hangt er veel te veel gewicht aan. Terwijl het niks voorstelt..het is een spelletje. maar wat belangrijk is, is dit: Je moet eerst begrijpen wie jij bent en waarom jij een prijs bent voor die meisjes. Kortom..je moet eerst jezelf overtuigen van het feit dat je een superkerel bent. Zelfvertrouwen dus.
Dit is wel heel waar, ja. Je mag best geïnteresseerd overkomen, maar een jongen moet wel míj leuk vinden. Je hebt van die types die je eerst naar een ander meisje ziet gaan, vervolgens bij jou komen en als je 'm afwimpelt, doorgaan naar de volgende. Die maken dus hoe dan ook geen kans.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 11:52
Qimm
Qimm is offline
ik raad je het boek aan van Neil Strauss 'The Game'

http://www.the-approach.net/neil_strauss.php

Ben ik nu aan het lezen en het is briljant
Oud 28-02-2007, 12:59
vosje16
vosje16 is offline
Ergste scenario: Je stapt af op een meisje en begint tegen haar te praten. Reactie: Sorry, maar ik ben niet geïnteresseerd/ Sorry, ik heb al een vriend/ .... Veel meer dan dat kan er niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 13:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 28-02-2007 @ 13:59 :
Ergste scenario: Je stapt af op een meisje en begint tegen haar te praten. Reactie: Sorry, maar ik ben niet geïnteresseerd/ Sorry, ik heb al een vriend/ .... Veel meer dan dat kan er niet gebeuren.
Als je je de hele avond hebt staan voorbereiden om d'r aan te spreken is dat precies waar je bang voor bent Vandaar ook de tip om het gewoon vaak te doen met mensen bij wie je het toch niet interesseert, dan heeft het na een tijdje geen impact meer.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 00:28
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
probeer je er overheen te zetten (zooo makkelijk gezegd)
meisjes vinden het echt alleen maar leuk als je op ze afstapt, ookal zijn ze verder niet geinteresseerd het is AL-TIJD leuk!

of heel lang wachten tot er iemand op jou afstapt (wat nooit zo snel gebeurt, tenminste.. ik zou et niet durven)
Oud 01-03-2007, 08:19
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
post eens een foto van jezelf dan kunnen wij mooi oordelen of je iets te vrezen hebt wat uiterlijk betreft

verder herhaal ik een beetje wat hierboven gezegd wordt met de nadruk op zelfvertrouwen en lef.

en oja:

Citaat:
begin anders met de minder knappe meisjes... Prima oefening...

dit gaat echt te ver maar je hebt stiekum wel gelijk
Oud 01-03-2007, 09:06
Poffertje
Poffertje is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-02-2007 @ 13:44 :

Anyway, ga er maar vanuit dat de meeste meisjes niet bijten en dat je, zolang je niet enorm stinkt, enorm dronken bent of meteen vertelt dat ze de ware voor je zijn , best veilig op ze af kunt lopen zonder dat ze je iets aan doen. Begin een gesprekje over de muziek, vraag watvoor opleiding ze doet of bied haar iets te drinken aan. Als het klikt komt het gesprek dan vanzelf wel op gang.
Hahaha, ja heel herkenbare en enorm vervelende situaties.
Die drie punten strikt aan houden

Maar zoals Bloem al zei. Meiden bijten niet. Misschien als je de verkeerde tegen komt kunnen ze minachtend of erg flauw tegen je doen. Maar dat soort meiden herken je vlug.
Je zei al dat je wel veel oogcontact kan krijgen, maar dan niet verder durft.
Ga er maar van uit dat als een meisje constant jouw kant op kijkt het veilig genoeg is om dan ook een gesprek te starten.

Misschien een slokje alcohol om wat losser te komen eesrt. Helpt wel. Maar ga vooral niet stomdronken voor haar staan. 1 wijntje/biertje doet het 'm wel.
Oud 01-03-2007, 09:11
Iduna
Iduna is offline
Je moet er ook niet teveel van verwachten. Alleen een praatje is genoeg hoor, misschien valt ze je wel hartstikke tegen als ze haar mond opendoet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2007, 16:29
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Poffertje schreef op 01-03-2007 @ 10:06 :

Misschien een slokje alcohol om wat losser te komen eesrt. Helpt wel. Maar ga vooral niet stomdronken voor haar staan. 1 wijntje/biertje doet het 'm wel.
1 biertje/wijntje doet het 'm wel?? Ik weet natuurlijk niet hoe goed de TS tegen alcohol kan, maar van 1 biertje merk je echt geen ene reet hoor. Ik ben zelf ook niet al te makkelijk in het afstappen op complete vreemden, maar na een stuk of wat biertjes is dat gelijk over.

En nee, ik ben niet alleen maar sociaal na bier, het neemt alleen ff de drempel weg van het vreemde...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 17:15
Poffertje
Poffertje is offline
Het gaat niet om het merken van maar om het losser worden. Als je met een aangeschoten kop en uit je mond ruikt naar bier voor een meisje gaat staan raken je kansen al stukken kleiner.
Plus als ze ziet dat je een stuk of wat achter elkaar achterover gooit... Dat is ook niet echt heel charming.
Oud 04-03-2007, 16:00
blondaapje
blondaapje is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 27-02-2007 @ 14:11 :
Het kan aan mij liggen, maar gewoon doen werkt volgens mij het beste. Je bent niet meer dan je bent en als je je zo voor doet weten ze gelijk wat voor vlees ze in de pan hebben. Natuurlijk is dat niet altijd positief voor je kansen, maar ik denk dat het meer nut heeft dan dom macho gedrag.

Ik vind het zelf altijd erg makkelijk om gewoon eerlijk en open te zijn tegen meisjes, zelfs al wil ik helemaal niets van ze (al bijna 2 jaar een vriendin op't moment) dan een leuk gesprek.

hehe bedoel je soms in de kuip?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 17:13
Verwijderd
"gewoon toch doen". Zeg tegen een vriend die mee is 'ik ga op haar afstappen' (heb je een stok achter de deur), zet je linkervoet een stukje naar voren, plaats je rechtervoet een eindje vóór je linkervoet, dan je linkervoet weer, dan je rechtervoet weer, en hou daarmee op als je op ongeveer 20-70 cm afstand van haar bent (afhankelijk van hoe druk het daar is). Met je rechtervoet beginnen kan ook. Als je nog steeds oogcontact heb, zeg dan meteen iets (zoals 'hoi, ik ben Doemyernogmaar1'). Is het oogcontact intussen weggevallen, leg dan even een hand op haar schouder of arm zodat ze weet dat iemand haar aandacht wil, zeg er eventueel een groet bij, en zeg iets als ze naar je kijkt.

Het kan inderdaad wel helpen om het eerst een paar keer te oefenen op meisjes die je gewoon wel ok vindt ipv echt leuk

Oh en probeer een beetje een ontspannen en zelfverzekerde houding aan te nemen. Recht, maar niet stram. Kun je evt. oefenen voor de spiegel, of je vraagt aan je moeder, zus of goede vriendin wat een goede houding is. Dat bepaalt heel erg je uitstraling namelijk.

Laatst gewijzigd op 04-03-2007 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 20:08
Barones
Barones is offline
Ja je moet het gewoon proberen eigenlijk maar ik snap je probleem wel, want ikzelf durf ook nooit goed op jongens af te stappen. Maar goed als een jongen op mij af stapt vind ik dat altijd wel ok, en je hoeft echt niet bang te zijn dat een meisje je weg slaat ofzo
wat ik alleen niet zou doen als ik jou was, is gelijk lichamelijk contact maken met het meisje want dat vind ik persoonlijk altijd heel irritant! gewoon relaxed praten, als dat gaat wat drinken aanbieden en dan moet het gesprek vanzelf wel op gang komen.

Liefs
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 15:45
xyz
xyz is offline
Citaat:
Altijd grapjes maken, als je je te serieus gedraagt loopt het niet echt goed af
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 15:31
Doemyernogmaar1
bedankt voor de tips kzal t vanaaf wel ff bekijken
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 15:49
Verwijderd
En als ze niet luistert: gewoon meteen zwaffelen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 18:30
juno
juno is offline
Joh, ze kan je toch niet meer dan doodslaan.

En daarbij: wat ga je allemaal vragen? Of ze wil trouwen, of ze anale sex met je wil?

Welnee, je houdt het bij een onschuldig babbeltje over het weer voor mijn part. Of ze hier wel vaker komt. Of juist of ze hier nog nooit eerder is geweest, want jij komt hier best vaak en je hebt haar nog nooit gezien. En als zij dan zegt: ik zit hier iedere zaterdag, dan kun jij iets zeggen als: wat ben ik blij dat ik toch maar lenzen heb genomen. Ik heb echt een vreselijke bril, dus die zette ik nooit op, schaamde me dood voor dat ding, en kun je nagaan wat ik door mijn ijdeltuiterij allemaal gemist heb. Nou ja, met die bril had je me toch vierkant uitgelachen. (boeit niet of het van a tot z gelogen is, het gaat erom dat je aan de klets raakt, en danmerk je vanzelf wel of het klikt ja of nee. Vanaf dat moment gaat het verder allemaal vanzelf. Als het klikt, dus.

Zij: oh ja, wat voor bril dan?

En jij: is verzonnen, (vergeet niet schaapachtig te grijnzen) ik durfde niet toe te geven dat zo'n mooi meisje als jij me nog nooit was opgevallen hier. Ik bedoel: da';s eigenlijk best een belediging voor een meisje. Jullie zijn uren bezig met opdoffen, en dan zijn wij botte blinde apen je niet eens.

Zij: maar nu zag je me wel!

Jij: *knikt* Hey. Zelfs een blinde aap kan van zijn fouten leren. Wil je nog wat drinken eigenlijk? Maarre, nu ik je eindelijk gezien heb, je gaat hier toch nog wel vaker komen he? Ik wil je best nog een keertje zien.

Zij: *gaat lief lachen.*

Jij: verzin zelf maar wat.

Het is zo makkelijk. Gewoon een eind weg leuteren alsof ze een aardige oma is die tegenover je in de bus zit. Of een knul in de trein of een moedertje met een baby in de rij bij het postkantoor.

Ik leuter altijd en overal tegen iedereen over van alles en nog wat. Ik kan het je aanraden. Goeie oefening!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten