Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2007, 19:05
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Als ik op zoek ga naar een opleiding dan trek meestal de naam van de opleiding me aandacht. Als ik kijk hoe de studie inhoud dan denk ik: 'Dit is best wel een leuke opleiding'. Als ik dan kijk naar de vakken die dan krijg op de opleidng. Dan denk ik echt zo iets van: 'Zóóóó saai die vakken' ( meestal komt er niet echt iets positiefs uit).

Als jullie een opleiding kiezen waar kijk je dan naar?
naar de vakken die je krijgt of naar de inhoud van de opleiding?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2007, 19:22
Miracle
Miracle is offline
Ik heb eerst HBO gedaan (na HAVO). Ik heb toen gekozen voor die opleiding omdat het een opleiding met veel biologie was en exacte vakken. Ik wilde daarna doorstromen naar de universiteit en dat heb ik nu ook gedaan. Voor deze studie heb ik gekozen omdat de vakken én de inhoud me aanspraken.

'Vroeger' keek ik niet zo naar vakken, maar vooral naar inhoud/naam. Maar nu ben ik er wel achter gekomen dat vakken toch wel erg belangrijk zijn.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je ouder wordt, dan merk je vanzelf wat je leuker gaat vinden. Als je wat jonger bent (4/5 vwo) is dat vaak nog erg lastig.
Oud 24-02-2007, 19:44
Verwijderd
Wat is volgens jullie het verschil tussen vakken en inhoud...?
De inhoud wordt toch bepaald door de vakken?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 01:16
igfy
igfy is offline
Ik ben gewoon gaan kijken op de site van de universiteit en daar kon je voor de meeste opleidingen wel een studiegids downloaden. Hier staan de vakken die gegeven worden in en wat studenten ervan moeten leren enzo. Dit vond ik zelf heel handig en duidelijk.
Oud 25-02-2007, 11:27
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-02-2007 @ 20:44 :
Wat is volgens jullie het verschil tussen vakken en inhoud...?
De inhoud wordt toch bepaald door de vakken?
Er wordt hier denk ik bedoeld: het verschil tussen de titels van de vakken en de daadwerkelijke vakinhouden.
Oud 25-02-2007, 11:45
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Yolcu schreef op 25-02-2007 @ 12:27 :
Er wordt hier denk ik bedoeld: het verschil tussen de titels van de vakken en de daadwerkelijke vakinhouden.
En je hebt vaak een omschrijving van de studie die in meer of mindere mate overeenkomt met de gegeven vakken.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Yolcu schreef op 25-02-2007 @ 12:27 :
De titels van vakken geven over het algemeen nu niet bepaald heel zinnige informatie?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 12:40
Balance
Balance is offline
Je moet imo kijken naar in welk beroep jij later wel wilt functioneren.
Oud 25-02-2007, 12:43
Miracle
Miracle is offline
Bij de omschrijving van de studie komen niet altijd alle vakken naar voren. Het wordt vaak wat rooskleuriger omschreven.
Oud 25-02-2007, 12:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-02-2007 @ 13:40 :
Je moet imo kijken naar in welk beroep jij later wel wilt functioneren.
Bij veel WO-studies is niet echt duidelijk wat je er nou later mee kan worden, bij HBO is dat vaak wel wat duidelijker maar dat blijft lastig omdat je vaak heel veel kanten uit kan.
Oud 25-02-2007, 13:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-02-2007 @ 13:56 :
Bij veel WO-studies is niet echt duidelijk wat je er nou later mee kan worden, bij HBO is dat vaak wel wat duidelijker maar dat blijft lastig omdat je vaak heel veel kanten uit kan.
Valt wel mee toch? Op de meeste studiesites geven ze duidelijk aan waar je terecht kan komen met de studie.
Oud 25-02-2007, 13:16
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik kijk naar de inhoud, dus naar de vakken.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 15:33
Verwijderd
Ik kijk altijd eerst naar het algemene praatje zodat ik een beeld heb van de opleiding. Maar het is regelamtig voorgekomen dat ik de studie fantastisch vond in het rooskleurige verhaaltje en dat de vakken verschrikkelijk waren.

Daarom heb ik uiteindelijk bij het kiezen van de opleiding die ik ga doen even de studiegids doorgelezen of de vakinhoud mij aansprak en daar ben ik toen voro gevallen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten