Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2007, 10:23
Anaïs
Anaïs is offline
Hallo,

mijn vriend en ik denken eraan om in de zomervakantie twee weken door Servië te reizen. Liefst per trein, aangezien zo'n interrailpas betaalbaar is.

Zijn er hier mensen die Servië al bezocht hebben, en tips hebben?

Groeten,

Anaïs
Advertentie
Oud 12-04-2007, 16:37
engeltje
engeltje is offline
Bereid je in ieder geval voor op een héél lange treinreis. Ik ben vorig jaar in Servië geweest en hoorde van twee groningers en een IJslander dat de trein van Boedapest naar Novi Sad (waar we zaten) 30 km/u reed en bij elk station de wielen aangeslagen moesten worden omdat ze erafdraaiden. Het heeft natuurlijk ook wel wat, maar de bus is vele malen sneller (die deed er 3/4 uur over en de trein een uur of 8 dacht ik)
Verder weet ik niet zo goed hoe het zit met overnachten, in Belgrado moet het wel lukken en in Novi Sad denk ik ook wel. Maar dat is nog het noorden van Servië. Ik ga verder met de tent (en auto), maar wij kunnen dus ook zo doorrijden naar een gebied waar wel kampeermogelijkheden zijn. Ik weet dat verder niet zo.
Servië is sowieso erg leuk, de mensen zijn heel vriendelijk! Dit jaar ga ik in ieder geval weer
Je kan evt PMen als je nog meer wil weten
Oud 12-04-2007, 20:40
lithuania
lithuania is offline
De treinreis naar Servië is op zich wel te doen, als je gaat via Munchen, Oostenrijk en Zagreb naar Belgrado (kom je iig dus niet over het traject Budapest-Novi Sad) ben je misschien iets van 24 uur kwijt, en als je met de nachttrein gaat is dat heel goed te doen. Verder schijnen de treinen in Servië zelf minder betrouwbaar te zijn (onregelmatige vertrektijden ed), en rijden de bussen wel regelmatig en op tijd. Bussen zijn trouwens ook helemaal niet duur.
Verder kan je in Belgrado veel en goede hostels vinden, in de rest van het land kan het wat moeilijker worden, met name in het zuiden.
Oud 13-04-2007, 22:55
Anaïs
Anaïs is offline
Zouden jullie dan Servië eerder aanraden als autovakantie?

Welk Oost-Europeesland is dan beter geschikt om per trein te verkennen?
Oud 13-04-2007, 23:23
Roxy
Roxy is offline
Ik heb vorig jaar een bulgarije-roemenie trip gedaan met alleen maar treinvervoer (behalve dan ernaar toe en terug). Het zijn beide landen die een erg uitgebreid spoornetwerk hebben, het zijn zeeeeeeer mooie landen en het kost er allemaal geen fluit. Ik heb sofia-koprishivsta-veliko tarnovo-boekarest-brasov gedaan in 11 dagen. Maar als je ook wel een paar dagen strand wil kun je nog een bochtje om maken richting varna ofzo.

Regels voor berichten