Advertentie | |
|
![]() |
||
Ik droom heel vaak over dingen die ik heel graag zou willen. Meestal over personen waar ik bijna geen contact meer mee heb en die ik mis, of over mensen die veel voor me betekenen. Maar meestal zijn het dan dingen die nooit ook in het echt zouden kunnen gebeuren. Op zich is het wel fijn om toch een keer zo'n fijn gevoel te hebben, maar als ik dan wakker word en besef dat het allemaal nooit in het echt zal gebeuren, is dat best wel rot.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het zijn geen nachtmerries, meer onrustige vervelende alsmaar terugkerende dromen, maar als ik me probeer te ontspannen of besluit niet meer te vluchten of de achtervolger confronteer, ontstaat er wel een nachtmerrie of een heel naar gevoel dat zo ondraaglijk en eng is dat ik wel weer moet gaan vluchten of al mijn energie moet inzetten om wakker te worden. Ik heb ook een keer gehad dat ik die ander gewoon achterna begon te rennen, maar dan draaien de rollen zich gewoon om, en zitten we eigenlijk met het thema 'iets voor elkaar krijgen dat niet lukt', en is het nog steeds achtervolging. Ik ben ook altijd bezig met uitbreken, uit een gevangenis, uit een gebouw. Ik word nooit gepakt; de droom heeft altijd een open einde. Het is me slechts 1 keer gelukt een spin te vermoorden die vervolgens niet wéér levend werd, maar dit heeft zich helaas niet doorgezet in volgende dromen. Normaal gesproken lukken dingen me niet. Je kan 'het' in een loden kist met 500 sloten stoppen en 5 betonnen muren eromheen -> 'het' breekt er altijd uit om te verder te tarten. (Daarom werkt de tip 'doe je zorgen in een doos en kijk er de volgende dag pas weer naar' ook niet, want als ik me dat voorstel resulteert dat in een ein-de-loze machtsstrijd in gedachten tussen mij en die zorgen.) Het dramatiseert zich ook steeds meer. Waar het eerst enkel een man was die me achternarende, sta ik nu op inzakkende sneeuw van 600 meter met een 30 meter grote octopus die met zijn poten/armen slaat. Ik heb deze dromen non-stop elke nacht sinds ongeveer mijn 14e, en ik heb nooit uit kunnen vogelen waarom ik dit droom. Ik weet wel dat ik me soms gevangen voel in het bestaan door de beperkingen die je als mens hebt, maar het lijkt me niet nodig om daar 5,5 jaar van je dromen aan te besteden. Verder kan het te maken hebben met de Seroxat (antidepressiva) waar ik op mijn 14e mee begonnen ben, maar ik ben daar sinds 6 december 2006 vanaf...nu herinner ik mijn dromen alleen slechter dus kan er nog niks zinnigs over zeggen... Ik ben er redelijk aan gewend geraakt, maar het blijft vervelend en ik word nooit echt uitgerust wakker.
||
Citaat:
Niet zozeer een scenario, wel de ruimte/omgeving waarin het zich afspeelt. Grote surrealistische ruimtes, meestal buiten, met veel hoogteverschillen. In die ruimtes verschilt diepte en boven/onder veel, en is onderhevig aan verandering. Denk een beetje richting een 3d computerspel o.i.d. En er is een afwisseling tussen chaos en orde, wat zich ook voordoet in kleur. Geel is meestal chaos, maar soms ook orde. Objecten in de ruimte zijn bij chaos anders van vorm, veelal stekelig, en veranderen steeds. Bij orde juist groot, massief en vaak rond. Ik heb deze dromen niet vaak, maar damn, ze zijn erg vet, enigzins freaky, maar ik kan er na het wakker worden nog goed van genieten.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En het waren ook anderen die die confrontatie veroorzaakten.. (kaars aansteken), niet ik. Ik was alleen degene die er mee te maken kreeg...
|
wat ik mij kan herinneren is dat ik vroeger altijd droomde over achterover vallen, uitglijden, in de diepte storten - altijd over houvast verliezen. ook positiever in zweven, maar dat is ook vaak beklemmend.
volgens mij zijn de dromen die ik mij kan herinneren altijd lucide. of nou ja, ik hang nog wel vaak in die streken daar tussen wakker zijn en slapen. twee of drie keer heb ik meegemaakt dat ik heel bewust mijn gedachten weg voelde glijden. allebei de keren wist ik zeker dat ik dood ging, dus dat was niet fijn. wat ik altijd fascinerend vindt, is het vermogen om situaties te creeeren. complete winkelcentra, stedenplannen, (nieuwe) mensen en reacties. er zit zo ontzettend veel meer in een hoofd dan dat er overdag uitkomt. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() spontane kunst uit je hoofd, maar alleen voor jezelf bestemd.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Zo leuk altijd, dromen maar één specifieke betekenis laten toekennen.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
sorry lieve mensen dit ging makkelijke ren het is een lang verhaal
maar wel ontopic Citaat:
In je droom vertelt jou vriend schaamteloos en in het open dingen over hem die jij niet vind kunnen. het heeft er niets mee te maken dat jou vriend vreemd gegaan zou kunnen zijn.. het gaat er om dat jij bang bent dat jou vriend dingen doet of zegt die jij niet vind kunnen.. en die mensen over het algemeen ook niet goed vinden. Je hebt het gevoel dat iedereen het normaal zou vinden als jou vriend bepaalde dingen zegt of doet maar je vind dit zelf niet.. Het lijkt er op dat jij een meningsverschil hebt of bang bent dat te krijgen met jou vriend van hoe jullie relatie er uit ziet en hoe jullie met elkaar om zijn..! Je kunt/wilt/gaat hier niet over praten met je vader en zijn vriendin (terwijl je dit mss zou moeten doen, het lijkt alsof je zelf vind dat je hier met hen over praten moet) maar je trekt je terug en vertelt niemand hier iets van oke samengevat: ik denk dat jij een bepaalde dingen, mbt je relatie met je vriend, anders ziet dan dat (je denkt) hij dat ziet.. Je probeert hem dit duidelijk te maken maar bij begrijpt het niet (Misschien moet je gewoon openlijk zeggen wat je dwars zit) of/en is het niet met je eens. Je omgeving probeert je te begrijpen maar jou houdt je gesloten en zegt ze niets ook al hebben ze door dat er wat is en voor je vader hou je een soort masker op.. je laat hem niets merken.. Het is duidelijk: je zit ergens mee, mss diep van binnen, en kan of wil dit niet goed duidelijk maken.. nog maals..: ik beloof niet dat dit zo is, als het wel zo is vind ik trouwens dat je echt moet gaan praten met mensen!
||
Citaat:
![]() Maar dat is hoe hij is, daar ga ik hem niet op terugfluiten oid.. Praten is dus niet nodig, I'd say.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting door de voeten van Anja Moscow | 0 | 03-01-2008 19:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Psychologie |
nachtmerries: ANGST Fantôme | 27 | 07-10-2003 17:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |