Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2007, 15:21
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Als ik mijn tegenstrijdige gevoelens van plicht versus inspiratieloosheid om kon zetten in energie, dan zou ik rennen tot mijn benen het voortsnellende tempo van mijn geestdrift niet meer bij zouden kunnen houden, tot mensen mij door mijn tomeloze enthousiasme gaan associëren met hoop en wereldvrede, en mijn naam beginnen te roepen in verwoede pogingen een blik van iemand zo waardig als dat van mij op te vangen. En als deze energie zich op de een of andere manier kon transformeren in inspiratie, dan zou ik er een boek over schrijven, het in aanzienlijke getale uitgeven, het spoorslags verfilmen, er musicals van maken, en mezelf er op dusdanige manier mee aansteken dat ik in de vuurzee van verheugenis plotsklaps het land ontvlucht, het verre oosten stapvoets doorreis, en op mijn weg zoveel wijsgeren en kloosters bezoek dat ik dichter bij de verlichting kom te staan dan welke boeddhistische monnik dan ook. Met als gevolg dat wanneer een nostalgisch tv-programma mij jaren na de mediahysterie een vlotte reporter stuurt om nog eens te kauwen op succes van oude tijden, ik hem zou zeggen dat ik een dergelijke periode in mijn leven niet kan herinneren. Want het vuur dat mij zover gebracht zou hebben is er niet meer, maar heeft zich in plaats daarvan omgezet tot een geestesgesteldheid die enige relevantie van begrippen als inspiratie en geestesdrift volledig ontkent, kleineert tot niets. Het interview valt dan stil naarmate mijn zwijgen zich fermer laat spreken, en ik lach ik naar de man.
Zijn enthousiasme spreekt boekdelen.

-----------------------------------------------------------------------------------

Zo... halve liter koffie.... twee uur werk... en weinig op papier. Maar goed... Dit is mijn reactie op het "Schrijven!" topic. Ik hou van ellenlange zinnen met een dosis ironie en een kurkdroog glazuurlaagje waar "droogkloterij" op gegoten staat.

Oh ja, en wat vinden jullie ervan.

Blijf schrijven mensen!
Oud 13-02-2007, 18:29
Verwijderd
Ik houd ook van lange zinnen die zo lekker lopen als de meeste van jou. Ik luister de laatste dagen veel naar Drs. P. en sommige stukken deden me aan zijn snellere liedjes denken. Nice!

Horden die ik moest nemen:

"in aanzienlijke getale"

Volgens mij mag je alleen 'getale' doen als er 'grote' voor staat. Zo'n versteende uitdrukking. Maar hang me er niet aan op.

"een nostalgisch tv-programma mij jaren na de mediahysterie"

In mijn tempo las ik al snel vooruit en verwachtte ik 'jaren na dato'. Zie het als een suggestie. Hetzelfde had ik overigens in het begin, met de mensen die de naam gingen 'roepen'. Ik had zó gehoopt op 'scanderen'. Maar goed, ik ben dan ook een fan van scanderen.

"Zijn enthousiasme spreekt boekdelen."

Maak hier anders de titel van. Het moet er ergens in, omdat het zo leuk is dat je deze zegswijze letterlijk neemt, maar aan het einde is het als niet al te subtiele mosterd na de maaltijd.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 18:45
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Je hebt helemaal gelijk. Die woorden en begrippen zouden het beter laten vloeien. Ik had eerst chanten en reciteren geprobeerd in plaats van roepen, maar dat was niet helemaal pakkend. Scanderen was ik niet op gekomen, maar het klinkt wel tof.
"in grote getale" vond ik te gewoon klinken. Maar ach, als het technisch niet kan, onthoud ik het.
"Zijn enthousiasme spreekt boekdelen" zou inderdaad een goeie titel zijn.

Oke dan, bedankt voor de tips. Mag je vaker doen
Reageren

Regels voor berichten