Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2007, 15:41
fromBALKAN :D
Nou, aangezien ik op het forum bekend sta om mijn irritatie-gehalte doe ik eens serieus.

Ik zit nu in 4 VMBO KGT, en ik wil heel graag HAVO doen, want ik heb echt geen zin om MBO te gaan doen.
Want het zou op zich geen probleem zijn als ik alle vakken op de theoretische leerweg deed, maar ik doe de meeste vakken op KBL-GL, en ik heb wel allemaal voldoendes enzo. maar wat moet je gemiddeld staan om door te stromen? Ik ben ten einde raad, en een onderzoek wees uit dat 2/3 van de VMBO-kids die gaat naar het MBO dat ze na 3 maanden al spijt krijgen van hun opleiding.
En HAVO lijkt me gewoon veel beter, dus...iemand advies of een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2007, 15:52
Lente
Lente is offline
decaan
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 15:54
Verwijderd
Los van het noodzakelijke gemiddelde: kan je met vakken op KBL-GL wel doorstromen naar de HAVO?

Van 'vroeger' weet ik dat de eisen per school kunnen verschillen wbt doorstromen. Bel de school op waar je heen wilt en vraag wat hun eisen zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 16:35
Trass
Trass is offline
lk dacht ook dat je alleen van VMBO-T kon doorstromen, maar ik weet het niet zeker.

Je kan het het beste op school navragen, zij weten wel of het kan en wat je gemiddelde dan moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 17:05
Verwijderd
Met KG kan je geloof ik alleen maar doorstromen naar niveau2/3 op het MBO. Doorstromen naar HAVO is alleen mogelijk met een TL diploma met daarop gemiddeld een 7 of hoger op de meeste scholen.

Vraag op school na of er andere structuren zijn, en anders moet je opzoek naar een MBO opleiding die aansluit bij de HBO opleiding die je erna zou willen gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 19:29
fromBALKAN :D
Ik heb al een stuk of 5 of 6 scholen gebeld, de antwoorden zijn zeer verschillend, de ene zegt, Je moet echt TL hebben, en de ander zegt, je kunt ook met KBL-GL doorstromen, maar je moet gemiddeld 7.5 staan ofzo. -_-'

En ik sta nu gemiddeld een 7 ofzo. en mijn laatste periode is al aangebroken, het is nu of nooit

EDIT: Volgens mij directeur is het wettelijk toegestaan om door te stromen van KBL naar HAVO, maar de scholen hebben het recht je gewoon te weigeren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten