Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2007, 12:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu al een tijdje heel erg last van droge ogen. Omdat ik mijn tentamens moet leren vind ik het gruwelijk irritant. Op een gegeven moment kan ik gewoon niets anders meer doen dan gaan slapen of iig mijn ogen dicht doen omdat alles 'pijn' doet. Soms zien mijn ogen er ook een beetje rood uit.

Nou vraag ik me af of dit door mijn huisstofmijtallergie kan komen terwijl ik verder geen allergieklachten heb (geen jeukende ogen/neus, geen loopneus etc). Herkent iemand dit?

Ik zit nu een beetje te dubben wat ik zou doen: mijn ogen op laten meten (heb ik al een paar keer eerder laten doen, toen zat ik om -0,25) bij de opticien, naar de huisarts of volgende week vragen bij de longarts. Wat zouden jullie doen? Kan je er iets anders aan doen dan oogdruppels? Dat vind ik vreselijk namelijk.
Oud 07-02-2007, 12:18
ironflower
ironflower is offline
Staat je verwarming (hoog) aan? Zorg dan dat je een bakje water erbij in de buurt hebt staan. Of van die speciale bakjes die je aan de verwarming kunt hangen.
Dan wordt de luchtvochtigheid wat hoger, en heb je mss minder last van droge ogen.

Ik merk het altijd erg aan mijn ogen als ik in een te 'droge' ruimte ben.
Oud 07-02-2007, 12:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zo'n bakje aan de verwarming hangen en sinds een paar dagen heb ik er ook weer water in. Ik merk alleen nog niet echt verschil. Het probleem is ook een beetje dat ik voor mijn astma het beste zo droog mogelijke lucht kan hebben maar dat mijn ogen dat idd niet zo fijn vinden.
Oud 07-02-2007, 12:29
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Je hebt bij de drogist wel van die oogdruppels tegen droge en geirriteerde ogen. Hielp een vriendin van mij heel goed.
Oud 07-02-2007, 12:35
Neiu
Neiu is offline
Ik heb altijd last van droge ogen als ik veel lees en dus ook als ik tentamens moet leren want ik knipper dan te weinig met mijn ogen, waarschijnlijk door de concentratie. Nog steeds heb ik er wel eens last van omdat ik vergeet aan vaker knipperen te denken (wat sowieso een raar iets is om aan te denken). Hetzelfde als ik lang voor het beeldscherm zit als ik een essay moet schrijven. Daarom print ik digitale artikelen meestal ook uit tegenwoordig.
Oud 07-02-2007, 20:18
Verwijderd
Waarom zou je je ogen laten opmeten ivm droge ogen?

Ik heb ook erg veel last van droge ogen...oogdruppels (nr. 2, weet de naam van het merk ff niet, maar hebben ze bij de drogist en apotheek, 't is iig iets homeopathisch) is het enige wat bij mij wat verlichting geeft.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 20:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Iemand zei tegen me dat je ook droge/moeie ogen kan krijgen als je ogen niet meer helemaal goed zijn zeg maar. Daarom dacht ik, ik laat ze opmeten?
Oud 07-02-2007, 20:48
MTpower
MTpower is offline
Slaapgebrek?

Dan heb ik er altijd last van iig
Oud 07-02-2007, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-02-2007 @ 21:35 :
Iemand zei tegen me dat je ook droge/moeie ogen kan krijgen als je ogen niet meer helemaal goed zijn zeg maar. Daarom dacht ik, ik laat ze opmeten?
Moeie ogen klinkt logisch, maar droge ogen heb ik nog nooit van gehoord. Niet dat dat per se iets hoeft te betekenen natuurlijk.

Als je er heel veel last van hebt, denk ik dat je het beste even langs je huisarts kunt gaan (al kan die ook niet zo heel veel meer doen dat je oogdruppels voorschrijven, denk ik - eventueel misschien iets van antihistamine, maar dat helpt volgens mij minder dan oogdruppels).
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 21:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het komt niet van te weinig slaap want ik heb het ook als ik net uit bed kom al. Ik denk dat ik misschien even langs een opticien gaan, opmeten kan ik sowieso wel weer eens laten doen en het dan daar vragen en anders ff langs de huisarts. Ik kan ook m'n longarts wel vragen of het van m'n allergie kan zijn, daar moet ik volgende week toch heen.

Hoe merk je het verschil tussen droge en moeie ogen? Ik vind dat een beetje hetzelfde eigenlijk
Oud 07-02-2007, 21:59
deoxyribose
deoxyribose is offline
Werk je toevallig misschien veel met een microscoop? Op een gegeven moment had ik heel erg last van droge ogen, en dat was gedurende een tijd dat ik ontzettend veel met de microscoop werkte, wel 8 uur per dag. Toen dat afgelopen was is het wel weer overgegaan, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 22:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op dit moment juist niet, ik zit nu thuis om mijn tentamens te leren dus ik kom nauwelijks op school, laat staan in de microscopiezaal
Oud 08-02-2007, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-02-2007 @ 22:15 :

Hoe merk je het verschil tussen droge en moeie ogen? Ik vind dat een beetje hetzelfde eigenlijk
Droge ogen zijn droog en moeie ogen zijn moe...ik weet niet hoe je het verschil anders kunt merken...? Mijn ogen zijn regelmatig heel droog, maar dan niet per se ook moe...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 08:43
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-02-2007 @ 22:15 :
Voordat ik een bril had had ik vaak last van zowel droge als moeie ogen. Toen ik ze liet opmeten kreeg ik een bril en had ik alleen nog maar droge ogen. Het verschil zit 'm voor mij in kramp in de spieren rond m'n ogen omdat ik eerst vaak me moest inspannen om in de verte te lezen of te zien. Als ik last van droge ogen heb dan zijn ze soms wat rodig en doen zerig maar heb ik niet het idee dat ik net een face-lift ongedaan probeer te maken zeg maar.
Maar misschien hangt dat samen met de afwijking die ik heb, ben bijziend.
Oud 17-02-2007, 12:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb van de week m'n ogen op laten meten bij Hans Anders en toen bleek dat ik op zich alles wel goed kan zien maar dat dichtbij kijken (dus bijvoorbeeld lezen of computeren) me heel veel moeite kost en dat m'n ogen daarom moe of droog kunnen worden of dat ik hoofdpijn ofzo kan krijgen. Ze vonden het daar wel aannemelijk dat het daar van kwam. Ik ga van de week denk ik toch maar een bril uitzoeken dan want ik vind dit ook niets. Het kan dus wel van een sterkte komen
Oud 17-02-2007, 13:33
teenager
teenager is offline
Pff jij loopt echt altijd topics te openen over van die non-klachten, zo vermoeiend. En -0, 25 is verwaarloosbaar.

Laatst gewijzigd op 17-02-2007 om 13:35.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 13:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hóeft het niet te lezen (en al helemaal niet te reageren) als je dat niet wilt hoor

Bovendien was m'n sterkte eerst -0,25 maar nu iets van +nogwat. Vind ik op zich wel vaag.
Oud 20-02-2007, 21:11
Annenassoep
Annenassoep is offline
Citaat:
teenager schreef op 17-02-2007 @ 14:33 :
Pff jij loopt echt altijd topics te openen over van die non-klachten, zo vermoeiend. En -0, 25 is verwaarloosbaar.
Zeuren is ook een kunst

Naja ik zou idd ook eens mn ogen laten meten bij een ECHTE opticien en niet bij zo'n Hans anders oid. dan krijg je welliswaar niet je 5e bril voor de halve prijs, maar bij een iets minder bekende opticien kijken ze misschien minder alleen naar of je slechte ogen hebt. Het kan namelijk ook komen door iets anders komen zoals veel achter de computer of voor de televisie zitten komen ofzo en dan heb je verder geen klachten qua zien als je gewoon zomaar buiten naar de vogeltjes kijkt ...
misschien is hans ook wel gewoon goed maar op eenofandere manier vertrouw ik zo'n ouwe druipsnor die ergens weggemoffeld in een kantoortje zit meer dan zo'n winkel waar je van zo'n doorgewinterde salesman gewoon zo effe een bril krijgt alsof je een komkommer komt halen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 22:44
Vlooienband
Vlooienband is offline
Mijn moeder heeft te weinig traanvocht oid en krijgt daar druppels voor die werken.

Regels voor berichten