Advertentie | |
|
![]() |
|
Of je gaat zitten.... en nadenken WAT je aan het doen bent. Echt nadenken van elke kleine actie. Dan afvragen waarom je het doet.
Denk: Waarom doe ik dit? Als je een antwoordt hebt dan moet je daar weer over nadenken. Maar actief beseffen over wat je aan het doen bent helpt (tegen verslavingen). Denk ook aan de biologische kant, wat zegt je lichaam? Wat zegt je hersenen? Gaat het allemaal wel zo slecht met je als je denkt? Etc. Probeer dan rustig een antwoordt voor jezelf te bedenken en als je depri wordt aan mooie vrolijke dingen denken. |
![]() |
|
![]() |
Mijn ma mag het niet weten omdat:
Ik binnenkort uit huis geplaatst word en er nu nog de situatie is dat er gekozen word door mijn voogd/jeugdzorg uit Internaat, instelling en gesloten instelling. Als mijn ma erachter komt dat ik het nog steeds doe, gaat het door naar het riag, vervolgens naar jeugdzorg, en zo weet ik zeker dat mijn kansen op een internaat (wat ik van de 3 als enige wel een beetje zie zitten) verkeken is. Daarom kan ik dus ook geen hulp zoeken...want ...damn |
![]() |
|
Je moeder hoeft het niet te weten. Een arts mag zoiets onder geen enkele voorwaarde doorvertellen. Bel je huisarts op, maak een afspraak. Dan kan je daar doorverwezen worden.
Het lijkt me te moeilijk om er zelf vanaf te komen. Heel veel sterkte, het leven is te mooi om er zo roekeloos mee om te gaan..!
|
![]() |
hell, kijk es objectief naar wat je aan het doen bent. Dat helpt, ik heb er ervaring mee. Bedenk je als je de neiging krijgt waarom je het wil en wat je ermee opschiet. Én wat de gevolgen ervan zijn.. ik weet niet waar je snijd maar je wil toch niet 1 of 2 weken lang rondlopen met de angst dat iemand het ziet (zoals bijvoorbeeld je moeder.)
||
![]() |
Citaat:
Alleen vraagt het redelijk veel zelfdiscipipline en ik weet niet of je dat kunt opbrengen.
|
Je kan het opzich best aan een arst of iets wat daarop lijkt vertellen, die hebben beroepsgeheim, ze mogen dus toch nix tegen je moeder (of iemand anders) zeggen.
En zo'n hulpverlener zal waarschijnlijk niet meteen helpen, het kan eerst nog erger worden, maar ik denk dat het op lange termijn best goed werkt. probeer het eens.
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hey Ik heb/doe het ok.. en weetn iet waarom ik het hier zo makelijk neer zet omdat het in real life iets is van alleen mij..
Dat je wil stoppen is al een heeeel goed begin! Maar bij mij is het nog niet zo ver ![]() Als jij dat wel ziet, heel mooi! Goed begin meid, zoek hulp! Dat je wil is al het halve werk, Believe me ![]() Heel veel succes! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je er niet meer mee kunt stoppen, denk ik dat hulp zoeken toch het beste is. Of praat er eens met een goede vriend(in) over, dat wil ook nog wel eens helpen. Bij mij wel tenminste! En probeer sterk te zijn, ik weet zeker dat je dat bent, anders zou je nooit een bericht als dit plaatsen! Liefs, Anne
|
Verwijderd
|
Je moet eerst eens bij jezelf ten rade gaan: Wat wil ik nou eigenlijk? wil ik echt stoppen?
Wanneer je het echt en dan ook echt diep van binnen wil, dan weet ik zeker dat je het kunt. Ga je frustraties op andere dingen uiten. Denk er eens aan hoe heerlijk het zal zijn as je weer kunt zwemmen, weer korte dingetjes aan kunt..Niet meer bang hoeft te zijn dat iemand achter je littekens komt. Zonder het snijden leef je veel vrijer ![]() Iedereen kan stoppen. Je moet het alleen door willen zetten. En wanneer je dan toch een keer de fout in gaat, niet meteen weer opgeven, maar doorgaan. Succes ermee, het lukt je wel ![]() |
![]() |
|
![]() |
ff een vraahje against the grain, stomme vraag misschien maar heb jij je nick van die cd van earthsuit??? Ken zelf namelijk ook iemand die zich altijd op internet Against The Grain noemt, d8 eerst dat hij het was maar jij bent iemand anders. En hij heeft het wél van die cd.
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik doe aan automutilatie, hoe kom ik hier vanaf? HolaitsAnna | 22 | 14-03-2017 21:58 | |
Psychologie |
Automutilatie butterbee | 2 | 03-04-2006 15:37 | |
Psychologie |
kan roken ook een lichte vorm van automutilatie zijn? lithium | 21 | 16-10-2004 16:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
kan men bloedvergiftiging krijgen door automutilatie? Fantôme | 34 | 04-12-2003 08:24 | |
Psychologie |
automutilatie topics Verwijderd | 43 | 11-11-2002 16:15 | |
Psychologie |
verschil: automutilatie- zelfkastijding Optima | 5 | 18-09-2002 18:05 |