Tegenwoordig gebruiken niet zo veel mensen nog Frontpage (ik geloof dat Microsoft in Office 2007 ook al geen FrontPage meer gemaakt heeft, en volledig terecht). De HTML die FrontPage genereert is van even slechte kwaliteit als de rest van Office: vooral voorzien op MS/IE-standaard en niet op de W3C-standaarden (de enige echte standaarden), plus zijn de bestanden vaak heel groot voor wat ze maar bevatten.
Als je je zo ergert aan FP, raad ik je gewoon aan een ander programma te gebruiken (sowieso raad ik dat aan), wil je echt voortgaan met FP, probeer dan aan een XP (2002) of 2000-versie te geraken, die hadden dat (dacht ik) nog niet (2000 in ieder geval niet, 2002 ben ik niet zeker over). Bij 2003 is het gebruik van die task panes gewoon gewoon de werkwijze. Maar dan nog: stap gewoon over, je doet jezelf en het internet er een groter plezier mee. Er zijn meer dan genoeg (gratis of betalende) alternatieven die zich wel aan de W3C-standaarden houden en daardoor veel betere sites afleveren (beter op technisch gebied: scheiding van inhoud en opmaak en dergelijke door CSS).
Misschien valt er wat ineen te knutselen met Macro's, moet je maar eens proberen anders.
Offtopic: En wees misschien eens wat minder keiskeurig over hoe alles er op je computer uitziet. :-) Het is nu eenmaal zo dat je niet alles kan aanpassen. Van zo'n detail zal je productiviteit niet dalen of iets dergelijks. Als je je aan dat task pane stoort, moet je ook misschien overwegen een groter (breder) scherm te kopen: daarop staat hij helemaal niet in de weg, en zelfs op minimale resoluties vind ik niet dat het echt in de weg staat ooit
edit: Google gebruiken kan trouwens ook geen kwaad. De optie bestaat wel degelijk, gewoon goed zoeken (in Frontpage kan je trouwens ook eens zoeken bij die dingen)!
Laatst gewijzigd op 20-02-2007 om 20:17.
|