DIS heeft de schijn tegen. Om te beginnen omdat iedereen het ziet als een vorm van schizofrenie, wat wel een door iedereen erkend ziektebeeld is. Ontken je dat het schizofrenie is, dan zaag je in feite al aan de poten van de erkenning.
Verder zijn er zaken waar mensen wel degelijk trauma's worden aangepraat, door arts, maar in meerdere mate door pseudo-artsen uit het alternatieve circuit. (hypnotherapie, iemand?)
Als mensen uit die hoek roepen dat ze DIS hebben dan is dat 'imagoschade' voor de ziekte als geheel natuurlijk.
Ik kan me persoonlijk echt niks voorstellen bij een niet-werkend dan wel niet betrouwbaar eigen geheugen als het aankomt op essentiële zaken, dus wat dat betreft kan ik geen algemene uitspraak doen a la 'deze ziekte is echt' of 'deze ziekte is verzonnen'.
Omzeil dat hele debat door datzelfde te doen. Als je die twee mensen die naar jouw idee faken wilt aanvallen, benader dat dan vanuit jouw situatie, stel daar hun situatie tegenover.
Als dan blijkt dat ze op internet hadden gelezen dat er een coole nieuwe ziekte was en ze daarna besloten daaraan te lijden...(ja, ik ben cynisch over zelfdiagnose)
Tja.. Wat voor conclusies je lezers van dat forum uit die discussie wilt laten trekken is aan jou. Het aantonen dat zij heel wat minder reden hebben dan jij omdat klinische diagnose > internet-zelfdiagnose lijkt me op zich simpel.