Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2007, 15:54
knijtert
knijtert is offline
Normaal erger ik me er best vaak aan dat politiek vaker over non inhoudelijke zaken gaat dan over inhoudelijke zaken. Dit is geen topic om daar over te klagen maar het tegenovergesteld. Het is misschien juist wel leuk om een discussie te hebben over de politieke partijen ( in de tweede kamer ) op uitsluitend non inhoudelijke zaken.

Welke partij heeft het meeste stijl? Welke partijen zijn het meeste bezig met andere partijen onderuit halen ipv eigen beleid? Noem het maar op. Ik denk dat het leuker is als je over iedere partij positieve kanten noemt en negatieve. ( Anders word het toch al snel weer een bekende discussie met welke partij het beste is en dat is nou net niet de bedoeling ).\

Topic is misschien wat onhandig getimed gezien de verkiezingen van 7 maart. Waar het juist wel over inhoud behoort te gaan, maar het was zo maar een diee wat me nu te binnen schoot.
Advertentie
Oud 06-03-2007, 16:28
Moustache
Moustache is offline
Ik vind de PVV momenteel op 1 staan wat betreft het onderuithalen van andere partijen, of in ieder geval de leden van andere partijen.
Maar wat valt volgens jou behalve het onderuithalen van andere partijen onder inhoudloze politiek?
Oud 06-03-2007, 16:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Qua inhoudsloze factoren: welke partij heeft de meest charismatische lijsttrekker en/of parlementsleden?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 17:08
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2007 @ 17:50 :
Qua inhoudsloze factoren: welke partij heeft de meest charismatische lijsttrekker en/of parlementsleden?
De minst charismatische behoort de VVD toe of het CDA.
Oud 06-03-2007, 17:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 06-03-2007 @ 18:08 :
De minst charismatische behoort de VVD toe of het CDA.
Rutte is toch best charistmatisch? Niet? Qua uiterlijk en voorkomen komt hij heel symphatiek over. Hij heeft een aangename stem om naar te luisteren. (Het probleem begint pas als je gaat luisteren naar wát hij zegt.)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 17:18
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2007 @ 18:09 :
Rutte is toch best charistmatisch? Niet? Qua uiterlijk en voorkomen komt hij heel symphatiek over. Hij heeft een aangename stem om naar te luisteren. (Het probleem begint pas als je gaat luisteren naar wát hij zegt.)
Ja dat is wel zo, maar toch ben je niet echt charismatisch als de nummer 2 meer voorkeurstemmen krijgt dan de nummer 1, en vervolgens dreigt ze je af te zetten als partijleider. Dan doe je echt iets fout als leider.
Oud 06-03-2007, 17:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2007 @ 18:09 :
Rutte is toch best charistmatisch? Niet? Qua uiterlijk en voorkomen komt hij heel symphatiek over. Hij heeft een aangename stem om naar te luisteren.
Rutte is de verpersoonlijking van de VVD. Als er 'lul' op zijn voorhoofd zou staan, zou dat weinig verschil maken voor zijn voorkomen.

De SP heeft de meest charismatische leider. Rouvoet komt ook wel sympathiek over als hij het niet over politiek heeft.
Oud 06-03-2007, 17:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 06-03-2007 @ 18:18 :
Ja dat is wel zo, maar toch ben je niet echt charismatisch als de nummer 2 meer voorkeurstemmen krijgt dan de nummer 1, en vervolgens dreigt ze je af te zetten als partijleider. Dan doe je echt iets fout als leider.
Maar dat heeft niets met charisme te maken. Verdonk is allesbehalve charistmatisch. Het gaat om daar om inhoud. Blijkbaar vinden 600.000 debielen dat immigranten als oud vuil behandeld mogen worden en daarom stemmen ze op Verdonk. Niet om charisma.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 17:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-03-2007 @ 18:29 :
Rutte is de verpersoonlijking van de VVD. Als er 'lul' op zijn voorhoofd zou staan, zou dat weinig verschil maken voor zijn voorkomen.
Ja, als je het op die manier bekijkt heb jij weer gelijk. Vooral dat 'verpersoonlijking van de VVD', ja, dat is dan wel weer waar.

Bij Rutte moet ik altijd denken aan het liedje 'Een respectabel man' van Boudewijn de Groot uit 1964, ken je dat?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 17:49
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-03-2007 @ 18:29 :
De SP heeft de meest charismatische leider. Rouvoet komt ook wel sympathiek over als hij het niet over politiek heeft.
de tweede definitie van charisma is dan ook: "bijzondere gave van de H. Geest om de uitbreiding van het rijk Gods te dienen" .

charisma heeft in mijn gevoel niet alleen te make met een sterke, maar ook met een gekleurde uitstraling. wilders, halsema, rutte, tichelaar, thieme en vast nog veel meer staan wat lager. bos, balkenende, marijnissen, van der vlies, rouvoet lijken mij (persoonlijk) mensen die meer dan de inhoud te brengen hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 18:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 06-03-2007 @ 18:49 :
bos, balkenende, marijnissen, van der vlies, rouvoet lijken mij (persoonlijk) mensen die meer dan de inhoud te brengen hebben.
Balkenende en Van der Vlies hebben charisma???
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 18:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
De PVV is het meest bezig met inhoudsloze politiek. Zelfs ná de verkiezingen (welke dan ook) zullen ze blijven strooien met oppervlakkige nonsens waarvan ze weten dat niemand het serieus neemt. Wat dat betreft heb ik zelfs de VVD nog hoger zitten.
Oud 06-03-2007, 19:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2007 @ 18:36 :
Bij Rutte moet ik altijd denken aan het liedje 'Een respectabel man' van Boudewijn de Groot uit 1964, ken je dat?
Nee.
Oud 06-03-2007, 19:24
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-03-2007 @ 19:41 :
De PVV is het meest bezig met inhoudsloze politiek. Zelfs ná de verkiezingen (welke dan ook) zullen ze blijven strooien met oppervlakkige nonsens waarvan ze weten dat niemand het serieus neemt. Wat dat betreft heb ik zelfs de VVD nog hoger zitten.
Daarbij komt ook nog eens dat Wilders een ontzettende zwartkijker is.
Oud 06-03-2007, 19:25
ecrivaine
ecrivaine is offline
Jan Marijnissen is toch echt wel een 'charismatisch' leider en niet eens altijd op een verkeerde manier. Hij debatteert goed, staat duidelijk ergens voor en is niet ongeloofwaardig, zoals politici nogal eens zijn. Hij komt daarbij over als een sympathieke man.
En dat terwijl ik zijn ideeën op zijn zachtst gezegd naďef vind en ik teveel invloed van de SP als gevaar beschouw. Al wordt dat deels misschien ook wel veroorzaakt door die linkse propaganda met Marijnissen als big leader. Ik heb nou al 3 keer die SP liefdesverklaring in mijn mailbox gehad
Oud 06-03-2007, 19:29
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Ik vind dat Groenlinks ook weinig inhoud geeft aan de politiek. Mede omdat ze niet in de regering willen zitten. Maar in de 2e kamer. Dan kan je eigenlijk alleen maar tegen de regering zijn... dat is meer klagen dan wat voor elkaar krijgen.

SP heeft idd een charismatishe leider. Daarom heeft de SP ook veel stemmen gehad vermoed ik. Er is niet op de partij gestemd maar op de partij leider.

Over PVV denk ik zoals altijd. Ze moeten ISLAM en MOSLIM vervangen door GELOOF en GELOVIGE. Als je dit weglaat uit de partij is het een goede partij vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 19:40
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 06-03-2007 @ 20:29 :
SP heeft idd een charismatishe leider. Daarom heeft de SP ook veel stemmen gehad vermoed ik. Er is niet op de partij gestemd maar op de partij leider.
Oh veel mensen zullen ook wel blij worden van de 'inhoud' van de SP hoor. Het is namelijk precies wat ze willen horen.
Oud 06-03-2007, 19:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-03-2007 @ 20:15 :
Nee.
Omdat je zoveel interesse aan de dag legt, volgt hier de tekst:

Een respectabel man

Ray Davies / Hans van Hemert / Boudewijn de Groot
copyrights: Altona Editions

Omdat hij steeds vroeg uit zijn bed komt
en om acht uur buiten staat,
altijd in dezelfde trein zit,
om half zes naar huis toe gaat.
Omdat zijn wereld is gebouwd op stiptheid
gaat het nooit verkeerd.

En hij is o zo braaf
en hij is o zo fijn
en hij is o zo degelijk
en daar mag-ie trots op zijn.
Hij wordt zeer gerespecteerd
hier in de stad
en hij doet braaf
wat pa hem heeft geleerd.

En zijn moeder gaat vergaderen
omdat ze een aandeel heeft geclaimd.
Ze drinkt thee met haar accountants
terwijl zijn pa het meisje neemt.
En behalve naar geld kijkt ze ook
naar iedere knappe jonge knaap.

En hij is o zo braaf... (etc.)

En hij houdt zo van zijn tuintje
en hij vindt zijn sigaren het best.
En hij is beter dan de rest
en zijn zweetlucht ruikt het best.
En hij hoopt het geld te krijgen
van zijn vader als die sterft.

En hij is o zo braaf...

Hij gaat altijd naar de beurs
want hij heeft certificaten.
Hij aanbidt het meisje hiernaast
want hij durft niet met haar te praten.
Maar zijn moeder weet het beste
wat het huwelijk met zich brengt.

En hij is o zo braaf...

Echt typisch Rutte/VVD!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 19:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 06-03-2007 @ 20:25 :
Jan Marijnissen is toch echt wel een 'charismatisch' leider en niet eens altijd op een verkeerde manier.
Wie zegt dat charisma dan per definitie verkeerd zou zijn?

Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 06-03-2007 @ 20:29 :
Ik vind dat Groenlinks ook weinig inhoud geeft aan de politiek. Mede omdat ze niet in de regering willen zitten. Maar in de 2e kamer. Dan kan je eigenlijk alleen maar tegen de regering zijn... dat is meer klagen dan wat voor elkaar krijgen.
Als je denkt dat GroenLinks weinig inhoud geeft aan de politiek, vergis je je schromelijk. De partij wordt soms zelfs bekritiseerd dat ze té veel op inhoud gaat en te weinig op uiterlijk vertoon. Zo duiken GroenLinks-leden in verkiezingstijd, itt vele collega's, niet op in allerhande spelletjes. Femke krijgt soms het verwijt te genunaceerd te zijn.

Ze hebben wel degelijk invloed in de Tweede Kamer. Alleen al vandaag las ik in de krant dat Defensie onderzoek gaat doen naar de enquéte die ze aan militairen en hun partners voorleggen over hun privéleven. Welke partij stelde daar een paar maanden geleden als eerste vragen over? Juist.

Overigens wilde GroenLinks niet meedoen aan onderhandelingen, omdat het CDA met ChristenUnie wilde en GL niet zag zitten. Net als Marijnissen had Femke weinig zin om het publiek wekenlang voor de gek te houden met een show die toch nergens op uit zou draaien. Daarbij had ze 'garantie op een volkomen links kabinet' beloofd in de verkiezingscampagne, en ze staat achter haar beloften.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 20:06
Magican
Magican is offline
Ik vind Bos het minst lelijk van allen.
Oud 06-03-2007, 20:08
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2007 @ 20:46 :
Wie zegt dat charisma dan per definitie verkeerd zou zijn?
Je hebt gelijk, niet per definitie.
Charisma kom je alleen ook nogal eens tegen bij populistische partijen of groeperingen. Charisma kan de aandacht afleiden van de inhoud. Toch zijn er ook een hoop politici die wel wat charismatischer zouden mogen zijn .
Misschien associeer ik de SP teveel met populistisch
Oud 06-03-2007, 20:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2007 @ 20:40 :
Echt typisch Rutte/VVD!
Wow, wie had ooit gedacht dat de Karl Rove van S.com op oude muziek zou vallen.
Oud 06-03-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
ecrivaine schreef op 06-03-2007 @ 21:08 :
Je hebt gelijk, niet per definitie.
Charisma kom je alleen ook nogal eens tegen bij populistische partijen of groeperingen. Charisma kan de aandacht afleiden van de inhoud. Toch zijn er ook een hoop politici die wel wat charismatischer zouden mogen zijn .
Misschien associeer ik de SP teveel met populistisch
De SP is dan ook op een gevaarlijke manier overmatig populistisch. Stomme kutpartij.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 15:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-03-2007 @ 21:17 :
Wow, wie had ooit gedacht dat de Karl Rove van S.com op oude muziek zou vallen.
Dat ik een fan ben van Boudewijn de Groot zal toch voor niemand op het forum als een verrassing komen? Bovendien heeft hij in de jaren '60 zijn mooiste werk gemaakt. Onder andere protestsongs als 'Woningnood', 'Er komen andere tijden' (vertaling van Bob Dylan's nummer 'The times they are a-changing'), 'De eeuwige soldaat' (vertaling van 'The universal soldier' van Buffy St. Marie over oorlogvoeren), 'Nee meeuw' (tegen de VS), 'Elegie prenatale' (tegen de christelijke bekrompen moraal), 'De dagen zijn geteld' (tegen de Indonesië-veteranen, toen weer vaak in de media) en natuurlijk het beroemde anti-Vietnam lied 'Welterusten mijnheer de president'.

Citaat:
Sylph schreef op 06-03-2007 @ 22:12 :
De SP is dan ook op een gevaarlijke manier overmatig populistisch. Stomme kutpartij.
Even normaal doen nou hč.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 15:43
McCaine
McCaine is offline
Zozo, wat een aggressie jegens de SP allemaal weer. Nu, ik vind Marijnissen helemaal niet bijzonder charismatisch, maar de SP inhoudelijk verreweg het best. Vandaar dat ik op ze stem.
Oud 07-03-2007, 20:45
Poepkind
Poepkind is offline
Ik vind Balkende een beetje suf, hij straalt niks uit. Rutte is een vervelende gs student met een lelijke bril.
De nmmr 2 van de SP is net een lompe boer, jezus die vrouw is echt lomp. En Jan is gewoon oppergaaf.
Oud 07-03-2007, 20:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 07-03-2007 @ 21:45 :
De nmmr 2 van de SP is net een lompe boer, jezus die vrouw is echt lomp.
Agnes Kant. Ik zag die gister in Het Elfde Uur aan tafel naast Femke zitten. Wat een verschil van dag en nacht!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 21:10
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 21:59 :
Agnes Kant. Ik zag die gister in Het Elfde Uur aan tafel naast Femke zitten. Wat een verschil van dag en nacht!
ik kan ook niet op haar kijken
Oud 07-03-2007, 21:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 21:59 :
Inderdaad, de één is een trol, de ander heeft een grafkop. Ze vormen samen de ideale kermisattractie.
Oud 07-03-2007, 21:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-03-2007 @ 22:12 :
Inderdaad, de één is een trol, de ander heeft een grafkop. Ze vormen samen de ideale kermisattractie.
Moeders mooiste zal het weten!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 22:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 22:30 :
Moeders mooiste zal het weten!
Uiteraard
Oud 07-03-2007, 22:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline

Rrrrrrrr....
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 22:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ze is relatief plat van voren.
Oud 07-03-2007, 22:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-03-2007 @ 23:50 :
Ze is relatief plat van voren.
Klein maar fijn. (Net als de partij.)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 23:01
T_ID
T_ID is offline
Gezien de topictitel is het wel passend om haar foto hier aan te treffen eigenlijk.
Oud 07-03-2007, 23:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 00:01 :
Gezien de topictitel is het wel passend om haar foto hier aan te treffen eigenlijk.
Ik zou in kleine zalen beginnen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 23:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-03-2007 @ 00:05 :
Ik drukte op 'verstuur reply', en wist al dat je niet lief zou reageren.
Oud 07-03-2007, 23:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 00:15 :
Ik drukte op 'verstuur reply', en wist al dat je niet lief zou reageren.
En ik gaf je de aandacht die je zo wanhopig zoekt en nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 11:29
Magican
Magican is offline
Citaat:
Oud 08-03-2007, 11:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-03-2007 @ 00:28 :
En ik gaf je de aandacht die je zo wanhopig zoekt en nodig hebt.
Ja joh, jij reageerde en mijn dag had weer zin.
Oud 08-03-2007, 11:44
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
bedenk je altijd je eigen grappen?
Oud 08-03-2007, 13:55
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2007 @ 19:24 :
Balkenende en Van der Vlies hebben charisma???
ik zei het wel, maar ik bedoelde er verder niks mee.

gezellig topic trouwens. [Bakermodus] ik vond bij het elfde uur die muts van het cda pas niet te doen. en agnes kant past best in het volksimago van de sp, ik kom daar uberhaupt maar niet vanaf. heeft iemand eigenlijk een bronnetje van de sociale gelaagdheid (hoe zeg je dat) van pvv-stemmers?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 14:56
DivW
DivW is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2007 @ 20:40 :

gare nederlandse vertaling van een klassieker

Echt typisch Rutte/VVD!
Effe tussendoor:
dit is zowat een letterlijke (slechte) vertaling van A well respected man van The Kinks.
Niet van Boudewijn de Groot.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 15:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-03-2007 @ 14:55 :
heeft iemand eigenlijk een bronnetje van de sociale gelaagdheid (hoe zeg je dat) van pvv-stemmers?
De ontwikkeling is te recent voor echt goed onderzoek. Qua locatie zou ik nog wel zinnige aannames kunnen doen, maar inkomen en sociale geslaagdheid, nee, dat lijkt me tasten in het duister.
Oud 08-03-2007, 17:24
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 16:37 :
De ontwikkeling is te recent voor echt goed onderzoek. Qua locatie zou ik nog wel zinnige aannames kunnen doen, maar inkomen en sociale geslaagdheid, nee, dat lijkt me tasten in het duister.
gelijk. als ik wilders bezig hoor ben ik wel eens benieuwd naar welke soort mensen hij nou aantrekt, buiten "die domme lonsdalers natuurlijk".
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 17:50
Politiker
Politiker is offline
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Hahahaha
Oud 08-03-2007, 18:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DivW schreef op 08-03-2007 @ 15:56 :
Effe tussendoor:
dit is zowat een letterlijke (slechte) vertaling van A well respected man van The Kinks.
Niet van Boudewijn de Groot.
Dat klopt. In zijn beginperiode zong hij meestal vertaalde nummers (waarbij soms zelfs ook letterlijk de muziek is overgenomen). Dat de vertaling slecht is, ben ik niet met je eens. Overigens geeft Boudewijn de Groot op de lp/cd waar het nummer opstaat wel netjes alle credits.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 22:23
Twanos
Twanos is offline
Ik vond Gerrit Zalm altijd bijzonder charismatisch. Vriendelijk, humoristisch, en bijzonder orgineel en relaxed in de omgang met de media.
Oud 09-03-2007, 22:27
Verwijderd
Ik heb nooit iets tegen Gerrit Zalm gehad, ik vond het altijd wel een van de betere VVD-politici.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten