Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2007, 21:16
drukknoopje
drukknoopje is offline
Nog een beetje onder de indruk van de lasagne-1persoons-maaltijd van de Aldi, ben ik benieuwd wat er nog meer best te eten is als je alleen bent en haast hebt.
Wat is lekker en wat absoluut niet?
Verlicht mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2007, 21:25
dennis018
dennis018 is offline
Ik heb zelf haast nooit een magnetronmaaltijd gemaakt, ik kook bijna altijd.. en als ik alleen thuis ben haal ik wat (bij de chinees of snackbar) of spreek iets om bij vrienden te gaan eten.
Maar heb een paar keer bij de AH een magnetron maaltijd voor de gein gekocht (toen het in de aanbieding was).

Ik vond zelf de stoommaaltijd met indonesische kip best lekker!, ik had er ook 1 met broccoli, zalm en een aardappelprutje gekocht maar die vond ik niet te eten. Maar tis wel prijzig spul.. 4-5 euro.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 21:30
Bloem
Bloem is offline
Ik griezel van magnetronmaaltijden. Het enige dat opgewarmd best lekker is zijn zelfgekookte en ingevroren maaltijden, kant en klaar prut is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 22:00
MTpower
MTpower is offline
Vind zo'n bakje met rijst en babi pangang wel goed te doen
Ik eet zaterdags op m'n werk en dan is er niet veel anders beschikbaar (kwa 'normaal' voedsel).
Heb vanalles al gehad... stamppot zuurkool met worst, stamppot boerenkool met worst, wraps met diverse zooi erin (kip, shoarma, kaas en groenten etc.), die rijst met babi pangang.

Die rijst en de zuurkool vind ik nog steeds de beste 2, maar zelfgemaakt is uiteraard beter
Oud 20-03-2007, 23:14
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-03-2007 @ 22:30 :
Ik gruwel van magnetronmaaltijden. Het enige dat opgewarmd best lekker is zijn zelfgekookte en ingevroren maaltijden, kant en klaar prut is dat niet.
Best wel mee eens. Maar ik ben gewoon sowieso niet zo gek op de magnetron als keukenhulpmiddel.
Oud 20-03-2007, 23:53
Boogie
Boogie is offline
Het is allemaal net niks. Er zijn bij de Albert Heijn wel een paar van die tweevaks Oosterse maaltijden, die smaken nog wel redelijk. Maar daarvan is de prijs weer belachelijk hoog.
Oud 21-03-2007, 02:27
mandark
mandark is offline
beckers worstebroodjes is eigenlijk het enigste wat ik goed uit een magnetron vind komen
Oud 21-03-2007, 08:28
EggeD
EggeD is offline
of van die bapao
Oud 21-03-2007, 09:20
Stefanie
Stefanie is offline
ik hou wel van die pasta's van de Aldi.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 10:44
Roosje
Roosje is offline
Ik doe niet aan magnetroneten.
Oud 21-03-2007, 10:49
Nebel
Nebel is offline
Gewoon geen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 10:49
amor
amor is offline
De enige magenetronmaaltijd die ik een beetje te eten vind is de macaroni met ham en kaas van de ah.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die stoommaaltijden nog nooit geprobeerd heb, die lijken me ook wel te eten. Ze zijn alleen zo ontzetten duur
Oud 21-03-2007, 12:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
De bami van de Lidl gaat nog wel, maar echt lekker is het niet te noemen. Ik probeer altijd extra te koken de dag voor de dag waarop ik haast heb, zodat ik dan de restjes in de magnetron op kan warmen en op kan eten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 13:10
Verwijderd
koken en stomen zalm tagliatelli, en die vegetarische met farfalle...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 13:19
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Boogie schreef op 21-03-2007 @ 00:53 :
Het is allemaal net niks. Er zijn bij de Albert Heijn wel een paar van die tweevaks Oosterse maaltijden, die smaken nog wel redelijk. Maar daarvan is de prijs weer belachelijk hoog.
Die bedoelde ik
En die zijn niet alleen bij de AH te krijgen
Oud 21-03-2007, 13:45
da leentjuh
da leentjuh is offline
Bepaalde stoommaaltijden vind ik wel lekker of een broodje bapao. En pizza ook wel, maar zijn vaak nogal vet en calorierijk enzo. (die 50% minder vet van Ristorante zijn trouwens wel erg lekker, en vallen nog enigszins mee qua vet/calorieen)
Oud 21-03-2007, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 20-03-2007 @ 22:30 :
Ik griezel van magnetronmaaltijden. Het enige dat opgewarmd best lekker is zijn zelfgekookte en ingevroren maaltijden, kant en klaar prut is dat niet.
Zelfgekookt+ingevroren is juist vies. De maaltijden van de AH (ik eet alleen de vegetarische) vind ik best goed te doen, een heel stuk beter dan zelfgekookt en ingevroren iig.

@da leentjuh: Pizza's doe je over het algemeen toch in de oven...anders krijg je van die slappe hap... (Ik weet dat er magnetron pizza's zijn, maar toch niet die van Ristorante met 50% minder vet?)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 15:13
Mara
Mara is offline
Aziatische dingen zijn over 't algemeen nog wel te doen. Ik eet ze wel eens op het werk, als ik van 13-21 moet werken en ik het vergoed krijg
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 15:30
Verwijderd
wat ik aan stoommaaltijden geprobeerd heb vond ik best lekker. En bami met foe-hong-hai was ook wel oke.

Overigens is instant aardappelpuree + vegaburger + voorgesneden groenten net zo goed binnen tien minuten klaar. En ik vind de instant aardappelpuree van tegenwoordig best lekker - tien jaar geleden was het net behangplaksel, maar nu is het gewoon normale puree.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 17:53
Verwijderd
Die stoommaaltijden zijn wel goed te doen. Ook die stoomgroentes in zakjes vind ik echt heel lekker uit de magnetron.
Maar 't lekkerste vind ik nog wel de hele goedkope Euroshopper lasagne. Mjam!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 17:54
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik vind die quornlasagnes lekker
Oud 21-03-2007, 18:37
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-03-2007 @ 15:23 :
Zelfgekookt+ingevroren is juist vies. De maaltijden van de AH (ik eet alleen de vegetarische) vind ik best goed te doen, een heel stuk beter dan zelfgekookt en ingevroren iig.

@da leentjuh: Pizza's doe je over het algemeen toch in de oven...anders krijg je van die slappe hap... (Ik weet dat er magnetron pizza's zijn, maar toch niet die van Ristorante met 50% minder vet?)
Oh ja, ik dacht even niet zo na. Zat te denken aan kant-en-klare maaltijden..
Oud 21-03-2007, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 21-03-2007 @ 18:53 :
Die stoommaaltijden zijn wel goed te doen. Ook die stoomgroentes in zakjes vind ik echt heel lekker uit de magnetron.
Maar 't lekkerste vind ik nog wel de hele goedkope Euroshopper lasagne. Mjam!
oh ik had laatst zo'n zakje stoomgroenten met erwtjes en worteltjes, en de erwtjes werden lekker maar de worteltjes kregen een hele gekke structuur
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 19:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet echt nooit magnetronmaaltijden. Ik eet wel eens iets wat ik zelf gekookt heb en daarna ingevroren (dat doe ik bijna alleen met bami, nasi of macaroni, de rest vind ik ook niet lekker meer als het ingevroren geweest is) maar dat bak ik dan nog liever op in een pan dan dat ik het opwarm in de magnetron.

Ik gebruik de magnetron alleen om macaroni in op te warmen of om popcorn te maken
Oud 22-03-2007, 00:19
***ailá***
***ailá*** is offline
boerenkool met worst

En dat terwijl ik een Surinaamse ben.. best wel maf. Maar ik kick gwn op Nederlands eten, juist omdat we het thuis zelden hadden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2007, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-03-2007 @ 20:13 :
oh ik had laatst zo'n zakje stoomgroenten met erwtjes en worteltjes, en de erwtjes werden lekker maar de worteltjes kregen een hele gekke structuur
Ik heb vaak sperziebonen, en die zijn echt lekker uit de magnetron. Als ik ze kook worden ze altijd iets smaaklozer en vooral lelijker
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 21-03-2007 @ 11:44 :
Ik doe niet aan magnetroneten.
ik heb alleen ooit een of ouder saus achtig iets (van thuis meegenomen) opgewarmd in de magnetron, maar volgende keer gaat dat ook gewoon weer in een pan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 17:05
liek88
liek88 is offline
We hebben geeneens een magnetron in huis
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 17:36
Verwijderd
stoomzakjes van iglo
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 17:41
Miracle
Miracle is offline
Ik heb een hoop geprobeerd, maar eigenlijk was niks echt lekker. De bami speciaal van de AH is wel lekker, maar op de één of andere manier is die áltijd op, dus die heb ik nog maar één keer gehad (poosje geleden alweer). Het vlees erbij is trouwens wel een beetje raar.

Voor de rest vind ik eigenlijk alles te zout of om een andere reden gewoon vies. Lasagne eet ik wel regelmatig, maar dat doe ik in de oven en niet in de magnetron. Sowieso gebruik ik de magnetron bijna nooit.

En trouwens, ik probeer geen Hollandse maaltijden of pasta omdat ik denk dat dat sowieso vies is.

Regels voor berichten