Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2007, 22:26
wr_faya
wr_faya is offline
Ey!
Zelf heb ik nog geen scooter, dus rij ik heel veel op die van vrienden. Rijbewijs heb ik uiteraard wel, maar klopt 't dat je met enkel een rijbewijs nog strafbaar kan zijn wanneer je op de scooter van een iemand anders(die je kent) rijd? Daarmee doel ik op 't niet bij-de-hand hebben van een verzekerings/kenteken bewijs. Ik bedoel; als je eventjes wilt gaan rijden, lijkt 't me niet zo practisch om alle papieren mee te geven voor die kleine ritje.

Dus eigenlijk m'n vraag in 't kort:

Kan de agent je beboeten, als je de kenteken/verzekerings bewijs niet terplekke kan laten zien als je wordt aangehouden? Terwijl je wel kan aantonen dat-ie niet gestolen is en 100% "clean" is?

Groetjes!

(Ps. heb deze topic bij WGR & VV geplaatst, geen idee waar ie zou moeten staan. *FB's sta me bij *
Oud 20-02-2007, 23:10
Tiño
Tiño is offline
eigendomspapieren moet je bij je hebben

niet het overschrijvingsbewijs,maar wel verzekering ofzo.

weet het niet precies bij scooters,maar bij auto is het 25E boete per document dat je wel hebt ,maar niet kunt tonen.
Oud 20-02-2007, 23:21
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ja, is daar ook verplicht.
Oud 21-02-2007, 15:01
wr_faya
wr_faya is offline
aha. duidelijk. Bedankt!
Toch vind ik het het nergens op slaan hoor. Alles is 100% en je zou ze het nog kunnen aantonen.

Maarja mijn mening
Oud 21-02-2007, 15:10
MTpower
MTpower is offline
Ja, ook voor een kleine rit moet je ze bijhebben.
Mijn ervaring is dat de meeste agenten er niet zo moeilijk om doen als alles verder gewoon goed is en je geen grote bek op zet.
Maar je hebt er altijd van die bekeuringsgeile eikeltjes tussen zitten
Oud 21-02-2007, 18:00
MB
MB is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 21-02-2007 @ 16:01 :
aha. duidelijk. Bedankt!
Toch vind ik het het nergens op slaan hoor. Alles is 100% en je zou ze het nog kunnen aantonen.

Maarja mijn mening
Hoe wil jij aantonen dat hij 100% clean is als je de papieren niet bij je hebt?
Oud 21-02-2007, 19:01
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MB schreef op 21-02-2007 @ 19:00 :
Hoe wil jij aantonen dat hij 100% clean is als je de papieren niet bij je hebt?
Even terug rijden naar de persoon van wie de scooter is, die wel kan aantonen dat-ie 100% zuiver is?

Sowieso als ze kenteken of serie nummer natrekken, komen ze toch te weten of zo'n ding gestolen is/niet verzekerd is, of niet.
Oud 21-02-2007, 19:10
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 21-02-2007 @ 16:01 :
aha. duidelijk. Bedankt!

Maarja mijn mening
het zijn de feiten .
Oud 21-02-2007, 20:41
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 21-02-2007 @ 20:10 :
het zijn de feiten .
En op welke school zit jij?
Dat je de papieren bij je moet hebben; feiten, inderdaad!

Maar dat ik dat ronduit kut vind, is mijn mening.
Voortaan beter lezen wijsneus.
Oud 21-02-2007, 21:34
MTpower
MTpower is offline
Ik pleurde al die shit altijd in m'n buddysit als ik ging rijden
Oud 21-02-2007, 22:00
wr_faya
wr_faya is offline
Zat ik ook aan te denken.
Dacht ff aan hoe me pa 't doet bij z'n auto. Die pleurt em gewoon in z'n dashboard(duh). En ik heb m'n buddysit
Oud 22-02-2007, 00:10
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 21-02-2007 @ 20:01 :
Even terug rijden naar de persoon van wie de scooter is, die wel kan aantonen dat-ie 100% zuiver is?

Sowieso als ze kenteken of serie nummer natrekken, komen ze toch te weten of zo'n ding gestolen is/niet verzekerd is, of niet.
Omdat dat erg veel tijd zou kosten van de agenten als ze dat bij iedereen moeten doen, is het dus gewoon verplicht om al je zooi bij je te hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 16:51
June bug
June bug is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 21-02-2007 @ 23:00 :
Zat ik ook aan te denken.
Dacht ff aan hoe me pa 't doet bij z'n auto. Die pleurt em gewoon in z'n dashboard(duh). En ik heb m'n buddysit
als ie dan gejat wordt kan degene die m jat gewoon tegen de politie zeggen dat ie m geleend heeft van jou, aangezien de papieren erin liggen. dus is ook niet echt slim.
Oud 22-02-2007, 17:26
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
June bug schreef op 22-02-2007 @ 17:51 :
als ie dan gejat wordt kan degene die m jat gewoon tegen de politie zeggen dat ie m geleend heeft van jou, aangezien de papieren erin liggen. dus is ook niet echt slim.
Zo heb je wel meer van zulke dingen.
In je huis kan ook worden ingebroken en waardevolle spullen/papieren worden meegenomen.

Maarja. Vindt wel dat je gelijkt hebt. Niet echt slim.

Owja!

*Heeft z'n rijbewijs -zoals 't nu officieel heet- vandaag ontvangen! *

Sorry moest t ff kwijt man

Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 17:28.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 14:46
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 22-02-2007 @ 18:26 :
In je huis kan ook worden ingebroken en waardevolle spullen/papieren worden meegenomen.

Owja!

*Heeft z'n rijbewijs -zoals 't nu officieel heet- vandaag ontvangen! *

Sorry moest t ff kwijt man
Dus je reed uberhaupt zonder rijbewijs (misschien wel geslaagd, maar je had het nog niet). Dan kan je ook niet zeggen tegen de politieagent dat je het niet bij je hebt. Dergelijke papieren behoor je officieel altijd bij je te hebben.
Oud 25-02-2007, 13:43
MB
MB is offline
Het slaat nergens op dat je het onzin vindt dat je het bij je moet hebben, want het is voor jou echt een kwestie van letterlijk 5 seconden om ff dat papiertje mee te nemen en als die agenten helemaal met jou mee moeten komen zijn ze daar veel langer mee kwijt.

Citaat:
Biertank 52 schreef op 24-02-2007 @ 15:46 :
Dus je reed uberhaupt zonder rijbewijs (misschien wel geslaagd, maar je had het nog niet). Dan kan je ook niet zeggen tegen de politieagent dat je het niet bij je hebt.
Tuurlijk wel, dan krijg je alleen een boete voor het niet bij hebben van je rijbewijs, want je hebt het al wel gehaald. Je hebt alleen het bewijsje nog niet ontvangen, maar dat maakt niet uit. Je kan ook op vrijdag op gaan voor je autorijbewijs en dan zaterdag gaan rijden, terwijl je maandag pas je rijbewijs op kan halen. Dan ben je nog steeds verzekerd volgens mij.
Oud 25-02-2007, 15:30
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MB schreef op 25-02-2007 @ 14:43 :
Je kan ook op vrijdag op gaan voor je autorijbewijs en dan zaterdag gaan rijden, terwijl je maandag pas je rijbewijs op kan halen. Dan ben je nog steeds verzekerd volgens mij.
5 day waiting period
Oud 25-02-2007, 22:32
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Het slaat nergens op dat je het onzin vindt dat je het bij je moet hebben, want het is voor jou echt een kwestie van letterlijk 5 seconden om ff dat papiertje mee te nemen en als die agenten helemaal met jou mee moeten komen zijn ze daar veel langer mee kwijt.
Kijk, dat is dan volstrekt persoonlijk.
Ik vindt 't namelijk wel dikke onzin dat je die dingens bij je moet hebben .
En waarom persé dat de agent mee moet rijden?
Ze hebben tegenwoordig toch van die o-zo geweldige apparaten waarmee ze kenteken en dergelijke kunnen natrekken?
Ow wacht, dat kost meneer "handhaver v/d wet" te veel moeite. Doe normaal zeg.

We zijn mensen, dus die "kwestie van 5 seconden" van jouw, zou je wel eens heel duur kunnen te komen staan als je die "5 seconde" eens een keertje vergeet. Terwijl alles wel volkomen eerlijk en netjes is.

Dus ik snap je defensieve houding t.o.v. de agent niet.

Laatst gewijzigd op 25-02-2007 om 22:44.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 22:43
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 24-02-2007 @ 15:46 :
Dus je reed uberhaupt zonder rijbewijs (misschien wel geslaagd, maar je had het nog niet). Dan kan je ook niet zeggen tegen de politieagent dat je het niet bij je hebt. Dergelijke papieren behoor je officieel altijd bij je te hebben.
Klopt.
Maar dat deed ff niet terzake .
Ik wist namelijk wel dat je beboet kon worden voor 't niet kunnen aantonen van je rijbewijs
Oud 26-02-2007, 09:47
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 25-02-2007 @ 23:32 :
Ze hebben tegenwoordig toch van die o-zo geweldige apparaten waarmee ze kenteken en dergelijke kunnen natrekken?

We zijn mensen, dus die "kwestie van 5 seconden" van jouw, zou je wel eens heel duur kunnen te komen staan als je die "5 seconde" eens een keertje vergeet. Terwijl alles wel volkomen eerlijk en netjes is.

Ik snap jouw lakse houding niet op iets dat gewoon verplicht is.
Kom op zeg, wat een moeite hè
Oud 26-02-2007, 10:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:

Tuurlijk wel, dan krijg je alleen een boete voor het niet bij hebben van je rijbewijs, want je hebt het al wel gehaald. Je hebt alleen het bewijsje nog niet ontvangen, maar dat maakt niet uit. Je kan ook op vrijdag op gaan voor je autorijbewijs en dan zaterdag gaan rijden, terwijl je maandag pas je rijbewijs op kan halen. Dan ben je nog steeds verzekerd volgens mij.
weet je dat dat officieel nog steeds 'rijden zonder rijbewijs' is, en je - zolang je het roze papiertje nog niet hebt - officieel gewoon geen rijbewijs hebt, ook al heb je het gehaald ?

en dat je dan dus een boete+rijontzegging krijgt, omdat het strikt genomen niet 'niet kunnen tonen van rijbewijs' is, maar 'rijden zonder geldig rijbewijs'.

maar goed, ik denk dat de TS nogal lak heeft aan regels en zo.
Oud 26-02-2007, 15:29
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-02-2007 @ 10:47 :
Ik snap jouw lakse houding niet op iets dat gewoon verplicht is.
Kom op zeg, wat een moeite hè

Oww, dus alles wat verplicht, ben jij het mee eens??
OMG
Oud 26-02-2007, 15:32
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-02-2007 @ 11:32 :

maar goed, ik denk dat de TS nogal lak heeft aan regels en zo.
Integendeel zelfs
Aan regels dien je je te houden.
Maar dat wilt niet zeggen dat je het altijd eens moet zijn met de regels die voorgeschreven staan.
Oud 26-02-2007, 15:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 22-02-2007 @ 18:26 :

Maar je papieren laten liggen in het voertuig waar ze over gaan, dat is wel heel dom. Dan geef je hem bijna af aan je dieven Wordt ook lastig dan bij een aangifte, lijkt me.

Wat ik met m'n gewone rijbewijs altijd doe is gewoon de papieren bij m'n rijbewijs stoppen. Ik heb een klein dun mapje gekocht en daar zit m'n rijbewijs altijd in, inclusief de papieren. Als ik dan wegga, heb ik toch m'n rijbewijs nodig en die stop ik met mapje en al in m'n jas / tas. Op die manier is het geen extra moeite om je papieren te pakken.
Oud 26-02-2007, 20:49
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 26-02-2007 @ 16:29 :
Oww, dus alles wat verplicht, ben jij het mee eens??
OMG
Nee, ik zeg toch niet dat of ik het er wel of niet mee eens ben?
Ik bedoel precies de eerste twee zinnen van jouw volgende quote:

Citaat:
wr_faya schreef op 26-02-2007 @ 16:32 :
Integendeel zelfs
Aan regels dien je je te houden.
Maar dat wilt niet zeggen dat je het altijd eens moet zijn met de regels die voorgeschreven staan.
Jij haalt gewoon twee dingen door elkaar: het ergens mee eens zijn en je aan de regels houden.

Je zegt notabene zelf dat je je aan de regels dient te houden, maar doet het niet (zowel niet met de papieren als het rijden zonder rijbewijs).

Als je het ergens niet mee eens bent, moet je je er nog wel aan houden als het verplicht is.

En jij spreekt je zelf daarin tegen!
Blijkbaar had ik dus toch gelijk: je bent puur te laks om die papieren mee te nemen, anders zou je je wel bij je eigen standpunt houden dat je je aan regels dient te houden.
Oud 26-02-2007, 22:06
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-02-2007 @ 21:49 :
Nee, ik zeg toch niet dat of ik het er wel of niet mee eens ben?
Ik bedoel precies de eerste twee zinnen van jouw volgende quote:

Jij haalt gewoon twee dingen door elkaar: het ergens mee eens zijn en je aan de regels houden.

Je zegt notabene zelf dat je je aan de regels dient te houden, maar doet het niet (zowel niet met de papieren als het rijden zonder rijbewijs).

Als je het ergens niet mee eens bent, moet je je er nog wel aan houden als het verplicht is.

En jij spreekt je zelf daarin tegen!
Blijkbaar had ik dus toch gelijk: je bent puur te laks om die papieren mee te nemen, anders zou je je wel bij je eigen standpunt houden dat je je aan regels dient te houden.
Hoezo dat ik nou weer 2 dingen door elkaar haal.
Regels en je eigen mening zijn toch 2 verschillende dingen, dus waarom nou weer doorelkaar halen?

En als ik dan vindt dat men zich aan de regels dient te houden, vervalt dat toch niet meteen als ik me een keer niet aan de regels houd. haha en dat is dat meteen pure laksheid??

Jij houd je vast en zeker altijd aan de regels.
Be real man..
Oud 27-02-2007, 09:55
Konijn
Konijn is offline
Laat maar, je snapt het zelf niet eens.
En inderdaad hou ik me wel aan dit soort regels ja. Ik heb mijn rijbewijs en de papieren van de auto altijd bij me.
En dat is niet per se omdat ik het er mee eens ben. Al was het alleen maar omdat ik geen zin heb in een boete..
Oud 27-02-2007, 14:25
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-02-2007 @ 10:55 :
Laat maar, je snapt het zelf niet eens.
En inderdaad hou ik me wel aan dit soort regels ja. Ik heb mijn rijbewijs en de papieren van de auto altijd bij me.
En dat is niet per se omdat ik het er mee eens ben. Al was het alleen maar omdat ik geen zin heb in een boete..
haha juist ik snap het niet nee...
Oud 28-02-2007, 21:23
MB
MB is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 25-02-2007 @ 23:32 :

Je moet regels niet vergeten, dit hoor je te weten want het staat namelijk in je bromfietscertificaattheorieboek dus het is geen argument dat het wel erg duur is als je het dan 'een keertje vergeet'.

Volgens mij ben jij zo iemand die alle agenten een stelletje kankerlijers vindt en die boos wordt als hij een boete krijgt als je je (bewust) niet aan de regels houdt.
Oud 28-02-2007, 21:55
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MB schreef op 28-02-2007 @ 22:23 :
Je moet regels niet vergeten, dit hoor je te weten want het staat namelijk in je bromfietscertificaattheorieboek dus het is geen argument dat het wel erg duur is als je het dan 'een keertje vergeet'.

Volgens mij ben jij zo iemand die alle agenten een stelletje kankerlijers vindt en die boos wordt als hij een boete krijgt als je je (bewust) niet aan de regels houdt.
Hahahaha.
Jonge, als we leefden in een wereld waar we regels niet vergaten of altijd zouden naleven, zou alles perfect zijn. Dus kom AUB niet met dat slap geouwehoer van; "regels moet je niet vergeten". Jij vergeet nooit eens wat natuurlijk .
Lees je post is na zou ik zeggen en trek dan je conclusie eruit.

En gelukkig is dat maar een globale indruk van mij.
Want volgens mij ben jij zo iemand, die al aangifte doet , als je 1 paar sok uit je lade mist. Maargoed, mijn indruk

Verder zou ik zeggen: Rustig aan en vergeet vooral de regels niet.
Oud 28-02-2007, 21:59
MB
MB is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 28-02-2007 @ 22:55 :
Hahahaha.
Jonge, als we leefden in een wereld waar we regels niet vergaten of altijd zouden naleven, zou alles perfect zijn. Dus kom AUB niet met dat slap geouwehoer van; "regels moet je niet vergeten". Jij vergeet nooit eens wat natuurlijk .
Lees je post is na zou ik zeggen en trek dan je conclusie eruit.

En gelukkig is dat maar een globale indruk van mij.
Want volgens mij ben jij zo iemand, die al aangifte doet , als je 1 paar sok uit je lade mist. Maargoed, mijn indruk

Verder zou ik zeggen: Rustig aan en vergeet vooral de regels niet.
Ik zeg toch niet dat ik nooit wat vergeet. Ik zeg alleen dat ik dan ook niet boos wordt op die agent of op 'het systeem', want IK ben het dan vergeten, dus is het mijn eigen schuld.

Ik heb overigens zelf in mijn brommertijd voor ongeveer 450 euro aan boetes gehad (omdat hij opgevoerd was dus), maar daar ga ik dan ook niet ovcer zitten zeiken, want ik wist dat ik dat risico nam. Wil je geen boetes? Dan moet je je gewoon aan de regels houden. Daarmee wil ik heus niet zeggen dat ik nooit de regels breek.
Oud 01-03-2007, 09:52
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MB schreef op 28-02-2007 @ 22:59 :
Ik zeg toch niet dat ik nooit wat vergeet. Ik zeg alleen dat ik dan ook niet boos wordt op die agent of op 'het systeem', want IK ben het dan vergeten, dus is het mijn eigen schuld.

Ik heb overigens zelf in mijn brommertijd voor ongeveer 450 euro aan boetes gehad (omdat hij opgevoerd was dus), maar daar ga ik dan ook niet ovcer zitten zeiken, want ik wist dat ik dat risico nam. Wil je geen boetes? Dan moet je je gewoon aan de regels houden. Daarmee wil ik heus niet zeggen dat ik nooit de regels breek.
Ik weet ook wat de consequenties ervan zijn.
Maar check, soms vind ik die boetes echt te lullig.
Maar daar leg ik me ook dan bij neer. Want ik weet dat dat de regels zijn en dat ik me er uiteraard aan moet houden. Maar dat die boetes uberhaupt gegeven worden vind ik soms echt nep. Dat het mijn fout is, ben ik me heus wel van bewust .

En dat opvoeren staat trouwens erg los van waar we het eerst over hadden: "Vergeten van je papieren". Dat opvoeren doe je namelijk bewust. Maar ik snap je punt, man
Oud 01-03-2007, 10:31
Mara
Mara is offline
"Oh ik was vergeten dat je geen 120 km/h mag hier, maar 80 km/h! Oeps!"
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 10:33
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-03-2007 @ 11:31 :
"Oh ik was vergeten dat je geen 120 km/h mag hier, maar 80 km/h! Oeps!"
ik vergeet ook weleens dat je bij zwolle een stukje maar 100 mag. als je 120 rijdt, moet je dus 10 seconden lang 100 gaan rijden en dan weer 120... lekker logisch.

maar goed, ik snap je punt.
Oud 01-03-2007, 10:41
Mara
Mara is offline
Had ik laatst ook Maar het is gewoon zoals jij zegt, als je het vergeet zit jíj fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten