Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2002, 15:45
alwaysgood
alwaysgood is offline
een paar dagen terug is er daar bij australie in reuzeinktvis aangespoeld. Er werd toen ook verteld dat die pijlinktvissen daar op 500 meter diepte leven. De druk is daar dus 50 bar. Ik snap niet hoe die beesten dat kunnen overleven. Het zijn weekdieren, zonder een stevige huid die ze tegen de enorme druk kan beschermen. Word dat beest niet helemaal in elkaar gedrukt door de druk van het water. Ben benieuwd hoe zo'n inktvis zichzelf tegen zo'n druk beschermt.
Oud 24-07-2002, 20:19
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik denk even logisch na, en ik denk:

dat doet hij niet?
weekdier, zijn lichaam word mooi in elkaar gedrukt op die diepte.
Er zijn ook vissen die niet zonder die druk kunnen leven geloof ik..
kwestie van wennen zeg maar denk ik
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:58
GinnyPig
GinnyPig is offline
Volgens mij past zijn binnendruk zich aan. Door ook nog eens de weke structuur kan het beest overleven.

Ik meen ook te herrinneren dat walvissen die aanspoelen op het strand altijd het gevaar opleveren van exploderende ingewanden... Hierin bevindt zich tenslotte een hele hoge druk...
Oud 27-07-2002, 15:33
Oen
Oen is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:
Volgens mij past zijn binnendruk zich aan. Door ook nog eens de weke structuur kan het beest overleven.

Ik meen ook te herrinneren dat walvissen die aanspoelen op het strand altijd het gevaar opleveren van exploderende ingewanden... Hierin bevindt zich tenslotte een hele hoge druk...
Dit klopt maar dat is volgens mij alleen wanneer ze al dood zijn en gaan rotten, zodoende onstaan er gassen die dan naar buiten moeten.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 20:36
raafje
raafje is offline
Inderdaad was niet de eerste vraag die ik mijzelf stelde hoe dat beestje op 500 m diepte kan overleven, maar eerder hoe het komt dat het dier niet geexplodeerd is door de onderdruk in de omgeving.

Cerr
Reageren

Regels voor berichten