Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2007, 17:52
Roepka
Roepka is offline
Ik vroeg of het mogelijk is met een bachelor (evt. master) Nederlands Recht in te kunnen stromen in een master Criminologie (evt. eerst een schakelprogramma...). Op de sites van de VU, EUR en UL kan ik er weinig over vinden....Weet iemand hier er misschien meer over?
Alvast bedankt
Oud 04-04-2007, 22:38
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ga gewoon criminologie doen joh!

Ik weet trouwens niet of het mogelijk is om met een rechten bachelor een criminologie master te doen. Maar ik weet van best veel ouderejaars dat ze allebei hebben gedaan of doen. Dat ze dus bijvoorbeeld eerst rechten halen en daarna nog criminologie doen of andersom.
Oud 04-04-2007, 22:50
Pandora
Pandora is offline
Vaak moet je in zo'n geval eerst een schakelprogramma (van ongeveer een jaar) volgen. Maar wanneer veel van de studie overeenkomstig is of je er bijvoorbeeld een minor Criminologie (sowieso aan te raden) hebt bijgedaan heb je kans dat je de master aaneensluitend gewoon kan volgen. Gewoon even navragen bij de desbetreffende universiteit (en/of studiegids goed doorlezen).
Oud 05-04-2007, 21:38
Liss
Liss is offline
Een stukje uit de studiegids van de Erasmus universiteit:

"De masteropleiding Criminologie staat alleen open voor diegenen die in het bezit zijn van een bachelordiploma in de criminologie. Studenten met een juridische of sociaal-wetenschappelijke bacheloropleiding kunnen binnen de bacheloropleiding Criminologie vrijstelling krijgen voor een aantal vakken. Hiertoe dient een verzoek te worden ingediend bij de examencommissie criminologie. Het is niet mogelijk om door middel van een schakelprogramma toegang te krijgen tot de masteropleiding Criminologie."

Om welke vakken het gaat kan je zelf op de site even opzoeken, mocht je dat verder precies willen weten. Maar een schakelprogramma is dus geen optie, volgens mij verschilt het ook per opleiding (die je dus al hebt) welke vrijstellingen je krijgt, geen idee dus hoeveel dat er zijn.
Reageren

Regels voor berichten