Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voorbeelden: - Goed renderende fondsen als: Skagen Vekst 160%/Global 114%/Kon-Tiki 156%, Odin Offshore 314%/Norge 201%/Martim 201%/Europa SMB 160%, East Capital Eastern European 235%/ Russian 229,5% / Baltic Fund 138,7%. De procenten achter het fonds geven het rendement in 3 jaar tijd. - Innovatieve fondsen: HQ Afrika (eerste fonds dat in afrika belegt en met een aardig rendement). Pictet Water (een goed rendement uit water en lucht! 82% in 3 jaar, met een ontzettend laag risico) De kosten: Gratis kan je een account aanmaken. €59,- per jaar als je een grafiekje en een portfolioalert wilt. Ik heb het nu 3 maanden gratis op proef gehad (is een aanbieding). Nu is er ook een aanbieding van dat de eerste 10 aankopen gratis zijn (met uitzondering van de ODIN & East Capital fondsen met de aankoopkosten van 1,5% ipv. 3%). Ik had destijds dat mijn eerste aankoop gratis was en ik heb toen Skagen Vekst aangekocht voor €500,-, hier ging eerst €1,75 aan valutakosten af, mijn Euro's moesten namelijk Noorse Kronen worden. In 3 maanden tijd heb ik 12% op mijn aankoopbedrag rendement gemaakt op dit fonds. Eind 2006 was er een aanbieding dat je gratis je aankopen kon doen en ik heb toen SNS Euro Vastgoedfonds en Merrill Lynch World Mining Fund EUR aangekocht. Vorige week heb ik Delta Lloyd Deelnemingfonds aangekocht (ik betaalde toen 0,35% aankoopkosten, inmiddels alweer ruimschoots terugverdiend). Ik heb in 3 maanden 15x zoveel rendement incl. vrijwel alle kosten gemaakt als op een spaarrekening in dezelfde tijd (na een jaar moet ik wel een percentage beheervergoeding betalen, dat is bij elk beleggingsfonds ong. 1-2% over het gemiddelde jaarbedrag). Het nadeel van SNS Fundcoach is dat je alleen in fondsen kan, oftewel aandelen/obligatie pakketten. Je kunt niet direct in aandelen, wat bij Binck of Alex wel kan. Dat vind ik niet erg, want ik hecht een grote waarde aan een goed fundementeel onderzoek. Daarnaast kijk ik ook naar de fondsmanagers zo vind ik bijv. Kristian Falnes (Skagen Vekst) en Alex Otto (Delta Deeln. Fonds) en goede visie hebben, bovendien hebben ze in voorafgaande jaren veel laten zien in rendement. Ook kijk ik naar de Morningstar Rating en in mindere mate de Index Rating. Daarnaast moet je niet te veel naar de grafiekjes kijken en er vooral geen prognoses gaan maken, zoals de technische analisten doen. Het is voor het grootste gedeelte complete onzin. De enige technische analyse die je kan doen is een fonds proberen aan te kopen waarbij het vrij goedkoop is, dus na een flinke daling. Het grootste voordeel van SNS Fundcoach is dat het vrij goedkoop is. Momenteel: in totaal €5,13 kosten gemaakt en een winst van €76,87 t.o.v. mijn aankoopbedrag. Totaal heb ik nu 1127,10 als aankoopwaarde belegd, wat nu €1203,97 waard is. Ik vind als je direct in aandelen wilt, je zelf veel tijd in onderzoek moet steken naar bedrijven waar je aandelen in wilt nemen. Bovendien zijn de kosten hoog in vergelijking met aandelenfondsen en daarom zal ik pas direct in aandelen gaan als ik meer geld beschikbaar heb: €25.000 of meer. Laatst gewijzigd op 07-02-2007 om 16:44. |
![]() |
|
Gisteren nog een artikel over in 't AD
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is het onzin om fondsen af te kraken. Waarschijnlijk zit je zelf in dat fonds wat je noemt en stellen de andere je teleur. Je eerst verdiepen in de fondsen he, wat zijn de kansen en wat zijn de cyclie waar ze mee te maken hebben ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik heb me er redelijk in verdiept, omdat ik eerst via Postbank wilde beleggen. Wat me opviel is dat deze fondsen over het algemeen onderpresteren aan een hoop soortgelijke fondsen van andere aanbieders. En tuurlijk is een sectoranalyse ook van fundamenteel belang, bij je fondskeuze. |
![]() |
||
Citaat:
Als het fundamenteel goed zit, heb je een zeer grote kans, dat het ook daadwerkelijk goed komt. Mocht er een enige speculatie zijn, dan valt dat in het niet op de langere termijn, omdat het fundamenteel goed zit. Bovendien denk ik de macht van een fondsaanbieder om tot koersmanipulatie over te gaan gering is, ze zijn namelijk niet de enige aandeelhouder in een bedrijf. |
![]() |
||
Citaat:
Een afzonderlijk aandeel is veel makkelijker te manipuleren, dan een beleggingsfonds, dat meerdere aandelen in portefeuille heeft. |
![]() |
||
Citaat:
Toch schat ik het manipulatierisico bij beleggingsfondsen zeer miniem. Waar beleg jij in, trouwens? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Momenteel Skagen Vekst (50%+ Noorwegen, de rest wereldwijd) genoteerd in NOK heb ik ruim 3 maanden, Merrill Lynch World Mining Fund genoteerd in EUR heb ik sinds een maand, Delta Deelnemingen Fonds heb ik sinds een paar weken en SNS Euro Vastgoedfonds ook sinds een maand. Maar een paar euro aan kosten gemaakt. Totaal iets van 8% (met aftrek van de kosten) rendement, momenteel. Hoeveel rendement heb jij gemaakt? Als ik direct in aandelen zal handelen zal ik eerder naar de Smallcap of Midkap of zelfs lokale markt kijken. AScX: Smit International, OPG Groep, Exact en Binck. AMX: Boskalis, Fugro, USG People. Lokaal: Beter Bed, Kas Bank, Nedap en Twentsche Kabel Holding. Welke aandelen wel leuk zijn op de AEX zijn: SBM Offshore en Rodamco Europe. Opties heb ik me nog niet echt verdiept, kan je daar wat meer over vertellen? Oftewel: ervaringen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij Google verwacht ik op lange termijn een flinke daling, het is voor mij iig duidelijk dat er teveel geld is gepompt in dit bedrijf wat zeker geen onaardig bedrijf is. Google investeert namelijk goed in creativiteit ![]() Ik heb opties even bekeken op internet, maar het spreekt mij niet echt aan. Als ik meer rendement wil, met daarbij een verhoogd risico dan vind ik een Turbo veel aantrekkelijker. En ik ben het met je eens dat je stevige tanden moet hebben, daarom zal ik het zeker voor de beginnende belegger erg afraden. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb op het moment weinig in aandelen zitten aangezien ik veel verkocht heb in november. Rond april - mei hoop ik wat ondergewaardeerde aandelen te kunnen kopen en verder mijn middellange termijn portefeuille uitbreiden.
||
Citaat:
http://www.iex.nl/columns/columns_ar...sp?colid=25526 Het lijkt dat ik er goed aan gedaan heb inkopen te doen. Bovendien profiteer ik nu ook leuk van USG People ![]() Voorlopig (zeker de komende 3 maanden) ga ik geen aan- /verkopen meer doen, want ik beleg ook op de middellange termijn. En fundamenteel ziet het er goed uit: groeiende vraag naar grondstoffen (Merrill Lynch World Mining Fund EUR) en olie (Skagen Vekst, 60% afhankelijk van olieprijs en volgt een strategie die zich richt op ondergewaardeerde, onontdekte impopulaire aandelen (50%+ wordt belegt in Noorwegen)), met een afnemend aanbod. Daarnaast denk ik dat de meeste beleggers te veel kijken naar de grootste ondernemingen (vanwege beschikbare informatie of belangen) en dat deze beter op waarde worden geschat dan de mid/smallcaps, die daardoor sneller ondergewaardeerd of onontdenkt bij het grote publiek zijn. http://www.iex.nl/columns/columns_ar...sp?colid=25526 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|