Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2007, 22:55
Verwijderd
Hallo mensen,

Ik heb nog wat vervelende puistjes bij mijn wangen, neus en voorhoofd die ik nu langdurig heb. Ik ben bijna 22 dus het mag wel eens afgelopen zijn.
Puistjes op andere plekken komen en gaan, en daar klaag ik niet meer erg over.
Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en die heeft me een 1,5 maand een middel gegeven. Het word wel minder, maar als ik rood ben(wat ik snel word) zijn die puistjes wel heel goed zichtbaar. Volgens de arts waren het geen littekens.

Voor de rode huid gebruik ik ook het middel"cetomacrogol creme en niveau for men sensitive". Stimuleren deze soms ook de ance?
litteken

Voor de ance ben ik voor de 2de keer naar de huisarts gegaan, en heb nu een ander middel als de vorige keer gekregen. Het vorige middel maken puisjes wel kleiner, maar liet deze niet verdwijnen. Dit middel heeft ze ook nog niet laten verdwijnen. Maar ik hoop dat dat binnenkort wel van toepassing is. Ik zie geen naam op het product staan dus kan deze niet met jullie delen.

ik probeer er veel aan te doen om deze weg te krijgen. Ik ga naar de sauna, Ik sport veel, Ik drink karnemelk, ik drink veel water, ik eet gezond en gebruik dat middel van de huisarts.

Heeft iemand anders nog advies?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 05:53
Apomes
Apomes is offline
Als je snel rood wordt kan het zijn dat je huid gedehydrateerd is wat iets anders is dan droog. En als je huid gedehydrateerd is krijg je sneller puistjes en zijn deze moeilijk weg te doen. moet je dus hydraterende, niet vette creme gebruiken.

En het kan zijn dat je acne krijgt van de karnemelk
Oud 07-03-2007, 15:35
Verwijderd
bij de nivea-tube staat:'Hydrateert en voorkomt irritaties'. Is dit juist goed om te gebruiken of juist niet? Ik baal gewoon als ik op een foto die puisten zie.

Laatst gewijzigd op 07-03-2007 om 15:37.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 23:13
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 07-03-2007 @ 16:35 :
bij de nivea-tube staat:'Hydrateert en voorkomt irritaties'. Is dit juist goed om te gebruiken of juist niet? Ik baal gewoon als ik op een foto die puisten zie.
Anti shine gebruiken dan van Nivea, want bij productinfo voor sensitive staat er niet bij dat het niet-vettig is, dus dan kan het wel vettig zijn
Oud 08-03-2007, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 08-03-2007 @ 00:13 :
Anti shine gebruiken dan van Nivea, want bij productinfo voor sensitive staat er niet bij dat het niet-vettig is, dus dan kan het wel vettig zijn
Ik ga nu even voorlopig alleen dat spul van de doc gebruiken, want de roodheid valt wel mee tegenwoordig. Bij sporten mag het wel vind ik.
Ik vind alleen die rode vlekjes (puistjes) irritant. Het komt denk ik ook door bijwerkingen van mijn medicatie, maar het blijft irritant. Elke foto sta ik gewoon kut op, met die dingen.

Laatst gewijzigd op 08-03-2007 om 13:57.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 14:11
sharkkkie
sharkkkie is offline
Voor die rode vlekjes (het zijn geen puistjes, maar enkel nog de vlekjes die tijdje blijven neem ik aan?) lees ik veel positieve ervaringen over sudocreme. "s avonds dun opsmeren en het vermindert de roodheid. Ik dacht omdat er zink in zit en dat roodheid van plekjes verhelpt. Misschien dat het daarom ook aan te raden is zink als voedingssupplement te gebruiken.

Sudocreme is iig voor een paar euro bij kruidvat en dergelijken te krijgen.

(Het camoufleert trouwens ook best wel als je het een beetje dun opsmeert, dus dan is het overdag misschien ook te gebruiken. )
Oud 12-03-2007, 08:32
Verwijderd
Citaat:
sharkkkie schreef op 08-03-2007 @ 15:11 :
Voor die rode vlekjes (het zijn geen puistjes, maar enkel nog de vlekjes die tijdje blijven neem ik aan?) lees ik veel positieve ervaringen over sudocreme. "s avonds dun opsmeren en het vermindert de roodheid. Ik dacht omdat er zink in zit en dat roodheid van plekjes verhelpt. Misschien dat het daarom ook aan te raden is zink als voedingssupplement te gebruiken.

Sudocreme is iig voor een paar euro bij kruidvat en dergelijken te krijgen.

(Het camoufleert trouwens ook best wel als je het een beetje dun opsmeert, dus dan is het overdag misschien ook te gebruiken. )
De roodheid is niet eens het probleem, alleen die vieze rode vlekjes.
Ik probeer vandaag een afspraak eerder te maken met de huisarts dat dat spul niet zo heel goed werkt. En misschien iets sterkers nodig heb.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten