Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2007, 18:17
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Hee mensen,

Ik heb vandaag een GROTE zak chips gegeten (hamkaas), waar ik nu best wel weer spijt van heb! En we hebben net pannekoeken (met n zeker! ) ....ik zit proppie voL!

Ik wil dat helemaal niet, dus wil alle energie weer gaan verbranden. Weet iemand hoe je zoveel troep kan verbranden ?
Moet je daar uren voor fietsen ?? Is het beter om nu deze avond nog flink te bewegen of morgenochtend vroeg ?

Ik heb een roeimachine en een hometrainer. En ik kan ook wel hardlopen in de tuin.

Wat moet ik doen en hoelang...iemand een idee ??? (en waneer)

Bedankt!
Advertentie
Oud 13-03-2007, 18:18
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
de volgende keer het niet zo ver laten komen?
Oud 13-03-2007, 18:21
Ann
Ann is offline
Dat valt toch nog wel mee? Lijkt me niet slim om te sporten als je bomvol zit. Gewoon aantal dagen niet snoepen of minder snoepen... het is niet dat je er meteen 2 kilo van aankomt.
Oud 13-03-2007, 18:33
dennis018
dennis018 is offline
Je kan echt niet plots aankomen.. Af en toe wat extras eten is normaal.

denk bijv aan de bakken popcorn die je in de bios eet, of op oudejaar 3-4 oliebollen naar binnen werpen... zolang je het niet elke dag doet.. zal je der echt niet van aankomen
Oud 13-03-2007, 18:39
Roosje
Roosje is offline
So fucking what?
Oud 13-03-2007, 18:43
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Ja, dat is ook allemaal weer waar. Maar ik was net goed bezig om minder 'troep' (vaak wel lekker he) te eten en dan gaat het weer fout. Die zak heb ik echt in 1 keer hups weer leeg gegeten.

Ik heb net met de hond gewandeld, dat bomvolle = gelukkig al weg gevaagd. Eet de rest van de week geen snoep/koek/chocola/chips etc. meer (probeer ik , nee gaat lukken...)
Oud 13-03-2007, 19:07
Verwijderd
De komende dagen niet snoepen (of alleen gezond snoepen, dus fruit en groente bijvoorbeeld!). En een keer een half uurtje rennen kan natuurlijk ook geen kwaad. Maar ga niet denken dat je door zo'n zak chips ineens kilo's aan gaat komen hoor.

Maak je dus niet zo druk, 't komt allemaal goed
Oud 13-03-2007, 19:41
Stefanie
Stefanie is offline
als je alle calorieen wilt verbranden van een zak ham-kaas chips en een aantal pannekoeken (met stroop en suiker?) dan ben je wel even bezig

In 30 minuten verbrandde ik op de crosstrainer zo'n 400 kcal.
Oud 13-03-2007, 20:58
Breg
Breg is offline
Om toch je vraag te beantwoorden, volgens zo'n calorie-site zitten in 100 gram Hamka's 515 calorien, neem aan dat er in jouw zak 200 gram zat, dat zijn dus 1030 calorien.

Met fietsen (op een normaal tempo wat dus redelijk lang vol te houden is), verbrand je zo'n 200 calorien per uur, je zal dus toch wel 2-2.5 uur moeten fietsen om die zak chips te verbranden. Hetzelfde geldt voor roeien, ook zo'n 2,5 uur.
Hardlopen (zo'n 10 km/uur) zal het bijna 2 uur duren, maar probeer dat maar eens vol te houden.

Conclusie: iedereen eet wel eens ongezond, maak je er niet druk over, doe de komende dagen wat gezonder en je zal morgen niet ineens uit je broek scheuren.
Oud 13-03-2007, 22:05
Bloem
Bloem is offline
Dit is geen topic voor hier. En maak je niet zo druk.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten